Idén újabb ország csatlakozik a „B125” rendszerhez

Idén újabb ország csatlakozik a „B125” rendszerhez

- Kategória: Hírek
18

A Tourenfahrer és a Nieuwsmotor is megerősítette, hogy Andreas Scheuer közlekedési miniszter módosítja a német jogsitörvényt, és 2020-tól külön vizsga nélkül is vezethetnek a sofőrök 125-ös motorokat.

A javaslat beadása után sokan ellenezték, hogy gyakorlati tapasztalat nélkül motorozzanak az „újoncok”, ezért a korábban látott megoldásokat ötvözték a német döntéshozók. Kötelező részt venni az egynapos elméleti és gyakorlati oktatáson, de nem kell vizsgázni a végén, csak beíratni a jogsiba az A1-et - pontosabban A1B-t, de ez csak formaság -, és már át is ülhetnek egy 125-ös motorra vagy robogóra.

Az egyszerűsített jogsiszerzésben azok vehetnek részt, akik elmúltak 25 évesek és már legalább öt éve van B-s vezetői engedélyük

Természetesen nem lesz korlátlan az új jogsi, a szokásoknak megfelelően legfeljebb 125-ös, 11 kW-nál (15 LE) gyengébb modellekre pályázhatnak a friss motorosok és némi vezetői gyakorlat is kell hozzá. Szakmai és politikai támogatást élvez Andreas Scheuer közlekedési miniszter beadványa, így 2020-tól Németországban is rendszámos, 125-ös, utasszállításra alkalmas motorra ülhetnek a sofőrök.

Miért nem így működik Magyarországon?

Itthon nagyon hasonló rendszerben szerezhetnek motorjogsit az autóvezetők, ám fontos különbség, hogy Magyarországon kötelező elméleti és gyakorlati vizsgát tenniük, ami sokakat elriaszt a motorozástól. Nem is csoda, hiszen az bárkinek megérne 40-50 rugót, hogy bepecsételjék az A1-et, de nincs kedve vizsgára tanulni, és - tévesen - fél tőle, hogy elveszik a jogsiját, ha nem megy át KRESZ-en stb.

Nem is csoda, hiszen az A1B vizsgán előbb 55 kérdésből álló számítógépes tesztet kell kitölteni az autósoknak, és ha nem érnek el legalább 87 százalékos (!) eredményt, akkor sajnos megbuknak. Ez elég komoly visszatartó erő, hogy ingázók tömege váltson kétkerékre...

Lám, egy tollvonással csábítóbbá tehetnénk az „autóról motorra” folyamatot, ha a német példához hasonlóan a kétszer egyórás elméleti/gyakorlati vizsga helyett plusz két óra oktatást kapnának a friss motorosok - mindenki jobban járna.

Kedves Olvasók! Ti támogatnátok, hogy itthon is külön vizsga nélkül vezethessenek a sofőrök 125-ös motort?

Continental 2019