Idén újabb ország csatlakozik a „B125” rendszerhez

Idén újabb ország csatlakozik a „B125” rendszerhez

- Kategória: Hírek

A Tourenfahrer és a Nieuwsmotor is megerősítette, hogy Andreas Scheuer közlekedési miniszter módosítja a német jogsitörvényt, és 2020-tól külön vizsga nélkül is vezethetnek a sofőrök 125-ös motorokat.

 

A javaslat beadása után sokan ellenezték, hogy gyakorlati tapasztalat nélkül motorozzanak az „újoncok”, ezért a korábban látott megoldásokat ötvözték a német döntéshozók. Kötelező részt venni az egynapos elméleti és gyakorlati oktatáson, de nem kell vizsgázni a végén, csak beíratni a jogsiba az A1-et – pontosabban A1B-t, de ez csak formaság -, és már át is ülhetnek egy 125-ös motorra vagy robogóra.

Az egyszerűsített jogsiszerzésben azok vehetnek részt, akik elmúltak 25 évesek és már legalább öt éve van B-s vezetői engedélyük

Természetesen nem lesz korlátlan az új jogsi, a szokásoknak megfelelően legfeljebb 125-ös, 11 kW-nál (15 LE) gyengébb modellekre pályázhatnak a friss motorosok és némi vezetői gyakorlat is kell hozzá. Szakmai és politikai támogatást élvez Andreas Scheuer közlekedési miniszter beadványa, így 2020-tól Németországban is rendszámos, 125-ös, utasszállításra alkalmas motorra ülhetnek a sofőrök.

Miért nem így működik Magyarországon?

Itthon nagyon hasonló rendszerben szerezhetnek motorjogsit az autóvezetők, ám fontos különbség, hogy Magyarországon kötelező elméleti és gyakorlati vizsgát tenniük, ami sokakat elriaszt a motorozástól. Nem is csoda, hiszen az bárkinek megérne 40-50 rugót, hogy bepecsételjék az A1-et, de nincs kedve vizsgára tanulni, és – tévesen – fél tőle, hogy elveszik a jogsiját, ha nem megy át KRESZ-en stb.

Nem is csoda, hiszen az A1B vizsgán előbb 55 kérdésből álló számítógépes tesztet kell kitölteni az autósoknak, és ha nem érnek el legalább 87 százalékos (!) eredményt, akkor sajnos megbuknak. Ez elég komoly visszatartó erő, hogy ingázók tömege váltson kétkerékre…

Lám, egy tollvonással csábítóbbá tehetnénk az „autóról motorra” folyamatot, ha a német példához hasonlóan a kétszer egyórás elméleti/gyakorlati vizsga helyett plusz két óra oktatást kapnának a friss motorosok – mindenki jobban járna.

Kedves Olvasók! Ti támogatnátok, hogy itthon is külön vizsga nélkül vezethessenek a sofőrök 125-ös motort?

Continental 2019

Facebook Comments

18 Comments

  1. Zsolt kiró

    Magyarországon csak a lehúzás megy ebben is!!! A gyakorlati oktatás amit a vizsga elött kasz, egy nagy rakás…….! Csak az a lényeg, hogy fizess!!!!

  2. Kis Turul Károly

    Teljes értékű rutin és forgalmi oktatás mellett hadd menjen.

  3. Perjés Mihály Tibor

    Itthon ezt már rég megoldották! 🙂 Vesznek egy 125-ös robogót és leveszik róla a rendszámot. Számtalan esetben tapasztaltam már pl. Budapesten a Váci úton, ahol 70 km/h a megengedett sebesség, hogy 70-nel haladva megelőz a rendszám nélküli “50 ccm-es robogó”. A kutya se ellenőrzi azokat, vagy, ha mégis, akkor nem túl hatékonyan. 🙁

    1. Szia! Megelőzlek én téged az 50ccm3 Yamaha TZR el is! Pedig ez nem látott rendszámot soha! 😀

      1. Perjés Mihály Tibor

        Ha hagyom, akkor biztos…. de ahol 70-es tábla van, 70 felett biztosan hagyni fogom.

  4. Varga Norbert

    Előbb -utóbb megveszem mert ezzel ezt érte el ez a faszra való köcsög állam!125 virágóm van,szélcsendben 90-ven a plafon!Amúgy 70 az utazó!Volt simsonom szintén 70-80!Akkor???!!!Aki friss jogsit szerez B-ből és beül a3000-es 6-hengeres benzines erőműbe és ott hal meg az úton az első hétvégén akkor azt miért nem kategorizálják?Szarházi gecik!!!!!!!!👎

    1. 1. Ha a Szimód 80-at megy, akkor nem segédmotor. Arra is rendszám kell, mint a Viragóra.
      2. Őrizzük meg a színvonalat a kommentekben is – nálunk nem menő a k….., g…, fa……ó kifejezés.

      Kösz!

  5. József Szamuráj Szilágyi

    fasz magyarország.

  6. Amúgy mi a fenét keres bármilyen járművel az úton az, aki nem tud 87 százalékot elérni a teszten?

    Aki meg Magyarországon lehúzásozik, az azért vegye figyelembe, hogy az új német szabályok szerint ehhez legalább 25 évesnek kell lenni, legalább 5 éves jogosítvánnyal, és a négy egységes elméleti és öt egységes gyakorlati képzés 500 euróba kerül.

    Egy olyan országban, ahol még mindig tilos előremenni egy dugóban.

    1. Messze nem olyan a kresz vizsga mint az en idomben…..ha visszaterelnenek mindenkit es komolyra vennek,hamar megoldodna a legszennyezetseg kerdese!!!
      Ettol fuggetlenul tudott az ember 40 evet balasetmentesen kozlekedni (nem pusztan szerencsevel)……csak azt ne mond,hogy nem birnanak el egy 125 el akik ot eve forgalomban kozlekednek !

      1. Tényleg? Most komolyan azt mondod, hogy akinek nincs annyi esze, hogy egy vizsga előtt végignézzen pár tesztet és utánaolvasson annak, amit nem tud, annak meg akarjuk engedni, hogy motorizált járművet vezessen? Miért?

        Aztán meg sírunk, hogy az autósok folyamatosan veszélyeztetnek minket. Mikor meg arról van szó, hogy ismerni kellene a szabályokat, akkor meg jajj, hát ezt most miért várjuk el, kihalnak az utak?

        Nekem egyébként semmi bajom nem lenne azzal, hogy aki nem tud az út mellett is 87 százalékot az őt érintő kérdésekből (mert a normál tesztben van pár másmilyen is), az ott a helyszínen leadja a jogosítványát. Egyszerűen nonszensz, hogy tele vannak az utak az egyszerű szabályokat sem ismerő emberekkel.

        Az emberek jó részének ebben csak szerencséje van.

        Én rengeteg olyat látok, akik valószínűleg 30 éve is közlekednek a forgalomban, mégsem megy nekik ez az egész.

        1. Itt pusztan arrol van szo,hogy vannak orszagok ahol biztosan szuletesuktol okosabbak a soforok,mert rajuk bizhatnak egy 125 scootert is ….aztan ittvagynak a magyarik,akiknek szivlapattal kell beleverni a fejebe! Gondolom csak ez lehet !!!
          Sokat jark Olaszorszagba,ahol eleve inteligensebbek az emberek,foleg a kozlekedesben ….nem is gatoljak oket,hogy legyen egy 125 cc mocijuk,ha nem akarnak mindenhova autoval menni …raadasul szuletett inteligenciajukal fogva beverhetnek egypohar sert is az ebedhez,oszt haza is mehetnek azzzal a lendulettel!

          1. Nem. Itt arról van szó, hogy ha kifizetsz egy 500 eurós képzést, és van 5 éve B jogsid, és elmúltál 25 éves, akkor vezethetsz A1 kategóriás motort.

            Olaszországban nem ihatsz meg egy rendes sört, kb. egy deci bort ihatsz, vagy három deci sört, és utána jó, ha vársz fél órát. Egy egész sörért már, amennyiben nem vagy kb. 120 kiló, minimum 800 eurós büntetés és minimum fél év eltiltás jár. Két sörért egy év eltiltás és akár 3000 euró. Négy sörért fél év börtön.
            Ha karambolozol hazafelé az egy deci boroddal, akkor automatikusan felesben vagy hibás, mindegy, mi történt. Szóval ez egy elvi lehetőség, amivel jobb nem élni.

            És javaslom, hogy próbálj meg úgy akár 125-ös robogót bérelni, hogy nincs A jogsid, és utast akarsz vinni. Mert nem fog menni. Olaszország azért sem jó példa, mert ők abból indulnak ki, hogy a népesség igen nagy százaléka szerez jogosítványt 16 évesen kismotorra, így kicsi a valószínűsége, hogy bárki minden tapasztalat nélkül felül egy 125-ösre. Ez pl. nálunk sincs így.

  7. Csak egy urbánus legenda, hogy elveszik a B-s jogsit, ha KRESZ-ből megbux más kategóriában.
    Ez nem igaz, de sajnos ez az általános vélekedés, és az tényleg sokakat elriaszt a motorozástól. Ha ezt a tévhitet eloszlatnánk, lehet, hogy többen ülnének legálisan motorra…
    http://www.mentasuli.hu/gyik.php

  8. Dunaújváros közelében élek . Már annyi autós van a városban , hogy hosszú sorok alakulnak ki, és minden autóban egy ember ül ! Ez is pazarlás. Negyven éve motorozom , most is előnyben részesítem a robogómat (Gilera runner sp50 ) . De mivel a várostól kicsit távolabb élek ezért váltanék egy kicsit nagyobbra . Egy 15 lóerő alatti pont elég lenne arra , hogy külterületen ne kelljen az autósoknak kerülgetni . Egyébként autózom is ezért tudom milyen az amikor egy ötven köbcentis motor feltartja a forgalmat. De egyenlőre nekem sem ér annyit ! Ismerem a motoros és az autós kresszt is . Sok autós pl nem tudja , hogy 2010 óta a motoros jobbról vagy balról is kikerülheti az álló kocsi sort. Remélem hamarosan változni fog ( csak az a baj , hogy nem akarnak lemondani erről a nem is kevés pénzről amibe kerül a különbözeti vizsga . Széles utat és balesetmentes közlekedést 2020- ra

  9. Szerintem óriási öngól lenne normális képzés nélkül motorra engedni az autósokat. A két jármű teljességgel más hozzáállást igényel. Hirtelen megugrana a fogalmatlan, figyelmetlen kocamotorosok száma, aztán jöhet a szenvedés a motorosok által okozott balesetek és motoros halálok számának növekedése miatt.

    A mai Kresz vizsga röhögve teljesíthető. Az online rendszeren gyorsan, interaktív módon lehet végigvenni minden fejezetet. Én 12 évvel B jogsi után tettem le az A korlátlant és nagyon hasznosnak, érdekesnek és felhasználóbarátnak tartottam a tananyagot. A forgalom biztonsága megköveteli, hogy mindenki tisztában legyen a közlekedés alapvető szabályaival, ezért nem látom be, hogy miért kellene eltörölni az ezt ellenőrző vizsgát.

    1. Viszont azt se feledd, hogy most pont a vizsga miatt nem mennek el B125 oktatásra a sofőrök. Helyette nulla képzéssel hajtják a 70-es meg kamu 50-es robeszokat.

      Ennél az is sokkal jobb lenne, ha pár óra tanítás után vezetnék a valódi 125-öst, plusz ez segítene felszámolni az 50/125 helyzetet is.

      1. Ha valaki annyira tesz a szabályokra, hogy 70-es robogót 50-ként használ, nem hinném, hogy elmenne tanulni és vizsgázni. Annyira nem bízik magában, hogy vizsgázni sem megy el, inkább ne engedjük forgalomba, pláne ne egy még erősebb járművön.

        Ha viszont pénze nincs 50/70-nél komolyabb járműre, akkor 125-re sem lesz.

        Szerintem az 50/70-es szürke zóna kérdését nem egy újabb kiskapu kinyitásával érdemes megoldani, hanem a kisrobogók rendszámozásával.

Válasz