Motorpiac 2019-ben – I. rész – Tarolt a Honda és a BMW

Motorpiac 2019-ben – I. rész – Tarolt a Honda és a BMW

- Kategória: Kiemelt cikk

Tovább erősítette vezető szerepét a Honda, de az egyes modellek versenyében továbbra is utolérhetetlen a BMW.

 

Miként arról korábban már írtunk, évtizedes rekord dőlt meg a magyar motorpiacon 2019-ben. Több mint négyezer új motorkerékpár talált gazdára egy év alatt, amire 2008 óta nem volt példa. Most megnézzük, melyek voltak Magyarország kedvenc motorjai és mire számíthatunk 2020-ban.

Nem lehet letaszítani a Hondát és a BMW-t a trónról

Kezdjük is rögtön a gyártók versenyével: itt nem meglepő módon a Honda vezeti a listát, mégpedig toronymagasan, részesedése immáron 27 százalék.

Érdekesség, hogy az első öt márkából csak a Honda tudta százalékosan is növelni piaci részesedését: a 2018-as 720 helyett tavaly 1099 motorkerékpárt adott el, ami elképesztő, 53%-os (!) növekedés. A legjobb öt gyártó mind növelte forgalmát, de piaci részesedése 1-2%-ot csökkent (Kép: Honda Africa Twin Adventure Sports 1100 teszt Szardínián/Hegylakók Motoros Magazin)

Az 1099 motorral élen végző Honda mögött – jókora lemaradással – a Yamaha lett a második 585 darabbal. A japán gyártó fej-fej mellett küzdött a harmadik Suzukival (575 db) és BMW-vel (534 db), míg mögöttük újabb óriási szakadék tátong, ugyanis az ötödik Vespa csak 188 eladott géppel büszkélkedhet.

A tíz legerősebb motormárka 2019-ben

Lássuk, milyen gyártók kerültek be a top 10-be, és melyek maradtak ki a legjobbak közül! Zárójelben a piaci részesedés változását jelöltük 2018-2019 között.

1. Honda – 1099 db (+ 3,12%)

2. Yamaha – 585 db (- 0,38%)

3. Suzuki – 575 db (- 1,29%)

4. BMW – 534 db (-1, 60%)

5. Vespa – 188 db (- 0,2%)

6. Kawasaki – 182 (- 0,04%)

7. KTM – 161 db (- 0,32%)

8. Keeway – 116 db (+ 1,72%)

9. Harley-Davidson – 109 db (+ 0,29%)

10. Ducati – 105 db (- 0,4%)

Jól látszik, hogy miközben minden márka növelte eladásait, azaz több motort értékesített, az elképesztő mértékben növekvő piacon csak a Honda, a Keeway és a Harley-Davidson tudott nagyobb szeletet kihasítani a tortából, mint egy évvel korábban.

A BMW úgy lett negyedik a márkák versenyében, hogy csak két 600 köbcenti alatti motorkerékpár (és két robogó) van a kínálatban, míg a többi gyártó főleg az A1-A2 kategóriában ért el komoly sikert

Hiába nőtt nagyot, nem került a legjobb tízbe a Triumph (64 db), miként a Piaggio, az Aprilia és az MV Agusta is kiszorult a top 10-ből.

Hasítanak a nagyrobogók és az endurók

Évek óta túraendurókból adnak el legtöbbet Magyarországon, ám 2019-ben jelentősen csökkent a nagy hasmagasságú gépek piaci részesedése: immáron „csak” 23,1 százalék, amivel még mindig listavezető, de nyomában már ott loholnak a csupaszmotorok (18,9%), valamint a 2019-ben legnagyobbat növő rendszámos robogók.  A 125-ös robeszok aránya 11,5-ről 13,7%-ra nőtt, míg a 150 köbcenti feletti robogók 15,72%-kal végeztek.

Egyre dinamikusabban nő a 125-ös és nagyobb robogók piaca – a rendszámos városi járgányok immáron az eladások közel 30%-át teszik ki

Hamarosan jövünk az egyes modellek részletes sorrendjével, ahol olyan gépek küzdöttek az elsőségért, mint a Suzuki DL650, a Yamaha MT-09 és természetesen az örök sláger, a BMW R 1250 GS.

Nyitókép: Honda CBR650R teszt Spanyolországban/Hegylakók Motoros Magazin

Continental 2019

Facebook Comments

Válasz