GumiGuru: Lezabálja az MT-10 az abroncsot - mit tegyek rá?

GumiGuru: Lezabálja az MT-10 az abroncsot - mit tegyek rá?

- Kategória: Gumiguru

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted - Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! Van egy jóképű Yamaha MT-10-em, még a gyári papucsokat koptatja. Bár lehet, hogy a zabálja a jobb kifejezés ebben ez esetben... Alapvetően közúton használom a motort, városban, kisebb túrákon, kanyargás, néha utas is. Egy kis majrécsík utcán marad rajta, a ritka pályázások alatt (még az előző vassal) már eltűnt, de nem vagyok egy utcai Rossi. Idén nem hiszem, hogy lesz pályázás, jövőre már lehet, de a felhasználás nagyon zömében utcai marad. Az előző motoromon Roadsmart 3 volt, azzal nagyon meg voltam elégedve, anno még az Angel GT2-vel is szemeztem. Alapvetően hajlok erre a vonalra, mert persze ez kompromisszum tapadásban, de nem hiszem hogy én a közeljövőben kimotoroznék egy rendes sportgumit. Persze nyitott vagyok az ötletekre, hisz' pont ezért kérdezlek téged 🙂

Válaszotokat előre is köszönöm szépen, és szép napot! Rics

VÁLASZ

Kedves Rics! Megértem a felvetésed, a motorod 150+ lóereje nem kíméli az abroncsokat, egy teszt alkalmával egy SP verzióval köröztem, és megerősíthetem - valóban egy szörnyeteg a szó legjobb értelemben. A gumi drasztikus „kopása” nem is csoda, elvégre ha finomkodsz, akkor is komoly forgatónyomatékot szabadítasz a hátsó gumira, amúgy meg ki akarna egy MT-10-zel finomkodni, ugye...

Feladja a leckét a gumisoknak a Yamaha MT-10

Őszintén szólva nagyon nehéz kompromisszummentes abroncsot javasolnom, hiszen ez gyakorlatilag egy idomjaitól megfosztott R1, már ami a dinamizmusát illeti, de a szinte 100%-ban közúti használat miatt aligha jöhet szóba gyorsan elkopó, viszont pályán is gyilkolható gumi. Akárhogy is, a gép jellegéből fakadóan mégis sportgumit raknék rá, ezekkel sokkal könnyebben kezelhetőek az emlékeim szerint elképesztően robbanékony 10-es dühkitörései...

Yamaha MT-10

Elképzelhető, hogy kiszolgálna az előző motorodon használt RoadSmart III, hiszen a Hegylakók Motoros Magazin tesztjében is helytállt a ZZR-en, mivel napjaink túrasportabroncsai már eleve a nagy teljesítményű modellekre készülnek, mivel a sporttúra kategória tagjai is egyre erősebbek, nyomatékosabbak lettek az utóbbi egy-két évtizedben. Mégis azt mondom, hogy a lehető legkevesebb kompromisszummal a legfirsebb fejlesztésű sportgumik járnak, egyszerűen jobb, kiszámíthatóbb, könnyebben kezelhető lesz vele a Yamaha. Egy ilyen remek motorra illik a paletta tetejéről választani, jómagam egy Pirelli Diablo Rosso III-at, MetzelerM7 RR-t vagy Dunlop MK3-t tudnék elképzelni rajta.

Continental 2019

Facebook Comments