GumiGuru: Michelin vagy Pirelli lesz tartósabb a Honda Hornet 600-on?

GumiGuru: Michelin vagy Pirelli lesz tartósabb a Honda Hornet 600-on?

- Kategória: Gumiguru

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Új gumit kell vásárolnom a motoromra, ami egy 2008-as,  600-as Honda Hornet. Eddig egy régi Pilot Road 2 volt rajta, gondoltam, most beruházok egy újabb fejlesztésre. Szóba jött a Michelin Road 5 és a Pirelli Angel GT 2 is. A Road 5-ről tudjuk, hogy jó abroncs, de nagyon érdekel az Angel 2 is. Hogy tovább bonyolítsam: csak egy tavalyi tesztet találtam az Angelről, semmi többet, mondjuk azt meg is nyerte.

A kérdésem: megbízhatok benne, hogy valóban jó gumi? Tapadás és élettartam terén túlszárnyalja a Michelin Road 5-öt? Vagy menjek tutira, és maradjon a bevált Michelin?

Előre is köszönöm a választ!

 
VÁLASZ

Kedves Kérdező! Alapvető igazság, hogy új gumira, sőt új fejlesztésű gumira váltani soha nem lutri, csak nyerhetsz vele. Hogy a konkrét típusra is kitérjek: a Road 5-ről tudjuk, tapasztaljuk, hogy kiválóan vizsgázik, nem véletlen, hogy pont a túrasport-kategória legjobbjaként emlegetik a Michelint.

Michelin Road 5 vagy Pirelli Angel GT 2 legyen a Hondán?

Azonban nem csak a franciák tudnak kiváló túraabroncsokat készíteni, ráadásul az Angel GT 2 egy kiváló gumi, mi több, a Pirelli mindig is híres volt a száraz tapadás maximalizálásában. Bármelyik kategóriáról is volt szó, a cég rendre az élen vagy az élmezőnyben végzett.

Félcentis minta háromezer kilométer után? Remekül bírja tesztünkön a Michelin Road 5

Úgy gondolom, szárazon nagyjából egyformán teljesíthet a két abroncs, azonban vízen híresen jól tapad a Road 5, ott ha minimálisan is, de inkább neki adnám az első helyet. Olyan spéci lamellarendszert alakítottak ki a Michelin mérnökei, hogy azzal nehéz versenyezni, de ismétlem, ez csak vízen és viszonylag komoly tempónál vagy nagy fékezésnél tapasztalható előny.

A Pirelli első köpenye gyakorlatilag úgy néz ki, mint egy verseny esőgumi, szóval ha a motorsportban jól teljesít ez a minta, nekünk földi halandóknak is elég lesz, ha elkap minket az égi áldás. A jelenlegi Road 2-höz képest mindkettő űrtechnika, ezt az első métereken megérzed, főleg ahogy fordul majd vele a Hornet. Konkrétan kimondva egyiket mellett/ellen se teszem le a voksomat, mindkettő tuti és nem fogsz csalódni akármelyikre is esik a választásod – csak a kis mértékben jobb száraz-, illetve nedvestapadás lehet támpont, hogy neked melyik a fontosabb.

Continental 2019

Facebook Comments

Válasz