Immáron egy éve nyúzom – néha szó szerint – az első motoros farmerem. Noha ezen is vannak kissé elnagyolt részletek, összességében imádom, és nem véletlen, hogy egyre többször használom hosszabb túrákon is.
Bevallom, eleinte tartottam tőle, hogy a prémiumminőségű cordurák után milyen lesz „egy szál farmerben” motorozni, ám az első hosszabb kör végére minden kételyem elszállt. Mivel kifejezetten női fazonú nadrágot választottam, pont olyan kényelmes, akár egy farmer, és más hasonló nadrágokkal ellentétben kánikulában is kényelmes viselet utcán, illetve motoron.

Persze ezen is lehet fogást találni, élen a cipzárral. Noha minőségi, fém YKK-kocsi van rajta, a felhúzóról érthetetlen módon lemaradt a kis „tüske”, ezért ritkán, de magától lecsúszhat a slicc. Ugyanígy említhetném a térdprotit is, ami nem öleli körbe a térdkalácsot, és emiatt szerintem nem igazán védi a térd külső oldalát, bár nem estem benne, szóval a puding próbája még odébb van – szerencsére.

Trilobite Parado motoros farmer – egy nadrág minden helyzetre
Ezzel azonban vége is a panasznak, és egy év aktív használat után sem tudok belekötni másba. Viszont előnyök egész sora szól amellett, hogy a farmert vegyem fel a hosszabb-rövidebb utakra a cordura helyett. Erős érv a kényelem, mivel a belsőcombon és térdnél elhelyezett stretch-betétek révén egész napos viselésre alkalmas, kicsit sem feszül vagy nyom bárhol.

Szintén bejönnek a nagyméretű zsebek, cordurában és bőrben még egy nadrágomon sem volt ilyen praktikus és méretes zseb a holmiknak.
Keretes: Miért jobb a Level 2 protektor?
Az olcsóbb motoros holmiknál általában szemérmesen eltitkolják, hogy „csak” Level 1 proti jutott a térdekhez a hatékonyabb Level 2 helyett, holott ez legalább olyan fontos részlet, mint hogy egyáltalán van-e protektor a nadrágban vagy sem.

Hatalmas különbség van a kettő között, tudniillik előbbiek 24 kN-ra enyhítik az ütés erejét, míg a Level 2-nél 12 kN a maximum, bár a gyártók általában túlteljesítik ezt az elvárást. A gyakorlatban inkább 5 és 10 kN közötti felső értékek jellemzőek, azaz a jobb minőségű protik harmadára csökkentik a térdre ható erőket, ami korántsem mindegy egy-egy elcsúszáskor.

Ráadásul nem kell aggódnom a megfázás miatt sem, mert szokatlanul magas a Parado dereka, főként hátul. Így sportmotoron sem lóg ki a derekam a dzseki alól, nem kapja a hátam, vesém a hideg szelet. Egyébként sincs esély rá, hogy szauna legyen a nadrágban, tekintve, hogy érzetre 15-től egészen 30-35 fokig kellemes viselet – főként aláöltőzővel. Nem izzadok és nem is fázom a motoron, egyszerűen jó viselni a hőmérséklettől függetlenül. Az első egy év alapján ötös alát kap tőlem a Trilobite Lady Parado, s ha nem lenne ez a cipzármizéria, akkor simán járna neki a színötös. Jó szívvel ajánlom mindenkinek, aki hasonló célra keres motoros farmert.

Műszaki adatlap – Trilobite Lady Parado motoros farmernadrág
Alapanyag: 11,5 oz elasztikus farmer 98% pamutból és 2% elasztánból
Erősítések, protektorok: DuPont aramidszálas erősítés a sérülésnek leginkább kitett részeken (térd, csípő és fenék), valamint CE Level 2 protektorok térdnél és csípőnél
Kényelem: öt nagyméretű zseb, állítható magasságú térdvédők, magasított derék
Szellőzés: Szabályozható szellőzők combnál
Méretek – női: 26-36, férfi: 30-44
Hazai forgalmazó: Fokt Motor
Pingback: Hogyan készül a profi motoros farmer? Nézz körül velünk a gyárban! - Hegylakók
Pingback: Crash Program: fotózd le a sérült motoros ruhád, és kapsz egy újat helyette! - Hegylakók