Elkészült a gombnyomásra állítható kormány és lábtartó – jó ötlet?

Elkészült a gombnyomásra állítható kormány és lábtartó – jó ötlet?

- Kategória: Cikkek

Jó lenne egy gép, ami már-már endurós üléshelyzetű és kényelmes, ha városban ingázol, de a szerpentinre érve „pucsítós” sportmotorrá válik? Úgy tűnik, másnak is eszébe jutott ez az ötlet…

 

Az MV Monika videójában bemutatják, hogy alkatrészeikkel milyen egyszerű is személyre szabni a motort, ha valaki alacsonyabb/magasabb az átlagosnál. Tulajdonképpen az állítható helyzetű kormányok és lábtartók ötletét fejlesztették tovább, hogy ne kelljen többé csavarozni, csak gombokat nyomkodni, ha átfaragnád kicsit a motort:

Görcsöl a lábad, mert nagyra nőttél, és túl közel a lábtartó? Semmi gond – egy gombnyomás, és máris a helyére kerül

A kormány még ötletesebb, mint a lábtartó, hiszen nem függőleges az állítósín, így egyszerre kerül magasabbra és a vezetőhöz közelebb a markolat. Ennek azok örülnek majd különösen, akiknek az átlagosnál rövidebb a kezük, és gondot okoz számukra, hogy a váll vagy felsőtest mozdítása nélkül ütközésig fordítsák a kormányt:

Valószínűleg az összes népszerű típusba beépíthető a szett, legalább is erről árulkodik, hogy két merőben eltérő motoron (BMW R 1200 RS és Honda Pan European) mutatták be az állítható lábtartó és kormány működését.

Mondjuk az szarvashibának tűnik, hogy önmagában, azaz a kezelőszervektől függetlenül mozog a lábtartó, így sem váltani, sem lassítani nem kényelmes, ha a két végpontban rögzíted.

Akárhogy is, ez korántsem nem tökéletes, de annál ötletesebb szerkezet lett. Várhatóan magas előállítási költség miatt inkább olyan motoron lehet gyakorlati haszna, melyet többen használnak (motoros iskolák, kölcsönzők), és merőben eltérő testalkatú emberek ülnek rajta nap mint nap.

Continental 2019

Facebook Comments

Válasz