Olvasói: új Honda NC750X vagy használt Africa Twin?

Olvasói: új Honda NC750X vagy használt Africa Twin?

- Kategória: Cikkek, Közélet

Rendben, mindkettő enduróként vagy legalább is kalandmotorként szerepel a Honda kínálatában, de az egyforma Honda-logón kívül aligha van közös pontjuk…

Sziasztok! Motorcsere előtt állok, CB500-ról váltanék, de nem vagyok biztos benne, hogy egy vagy két lépcsőfok legyen… Nem akarok (sokat) terepezni, de tetszik az endurós üléshelyzet, ezért végül az új NC750X-re és a használt, 3-4 éves Africa Twinre szűkítettem le a kört. Nem titok: ennyi pénzem van, kb. egy árban mérik őket (kicsivel 3 millió felett).

Kétségtelen, hogy azonos vételár mellett egy vadonatúj NC versenyez a sokat látott, megviselt Africa Twinnel. Ha így nézzük, akkor meg is oldódott a kérdés, hiszen a pénzügyi keret adott, és abból csak az NC jön ki – három milláért jellemzően olyan AT-ket árulnak, amire még jócskán költeni kell

Láttam, Ti is teszteltétek az NC750-et és Africa Twinnel jártok, ezért fordultam hozzátok. Napi munkába járáshoz használnám (30 kilométer, egyforma hányadban város, országút és pálya) a motort és mellette havi két rövid (hazai) és egy hosszabb (külföldi) túra is játszik. Szerintetek melyik lenne jobb erre megbízhatóság, élmény, kényelem, fenntartási költségek alapján? Végül: DCT-s legyen (mindkettőre kérdezem)?

Üdv, Jani

 

Kedves Jani!

Valóban járt nálunk mindkettő, és mindkettőt kedveltük is. Ugyanakkor nem véletlen, hogy az Africa Twin mellett kötöttünk ki… Sajnos nem tudjuk, hogy van-e utasod a túrákon, bár a „használom” arra utal, hogy nincs. Ez jó pont az NC750X-nek, mert így garantáltan elég lesz az 55 lóerő, főként a DCT-vel kiegészítve (ezt egyébként csak DCT-s kivitelben ajánlom, míg az Africa Twin mindkét változatban remek gép, és a hagyományos váltóval jóval könnyebb is).

Immáron sokkal hatékonyabb felfüggesztés és erős LED-lámpa található az NC750X-ben – ezeket nagyon hiányoltuk az elődökből. Más kérdés, hogy a 2019-es modellhez viszonyítva alig módosítottak rajta, csupán az idén már elérhető A2-es változat és néhány új fényezés jelenti az újdonságot

Viszont az NC a dupla kuplungos váltóval is csak bő hárommillió forint, és annyiért az Africa Twin-kínálat legaljáról válogathatsz, jellemzően olasz importból származó, ismeretlen futásteljesítményű példányok jönnek majd szembe. Persze lehet szerencséd, hiszen mi is hihetetlenül jó áron vettük a csupán 13 ezret futott, fullos felszereltségű Africát, de nem ez a jellemző.

A költségek az NC750 mellett szólnak, de az Africa Twin teljesen más liga

Nehéz egyben megválaszolni az összes kérdésed, ezért egyesével felelünk rá, hogy az egyes területeken melyik és miért jobb.

Megbízhatóság – Tudod, ezek Hondák… Azt hiszem, ezzel nagyjából mindent el is mondtam, vagyis nincs olyan minőségkülönbség a kettő között, hogy az perdöntő lenne.

Élmény – Hasonló tömegűek a motorok, viszont az Africa Twin kétszer erősebb, ráadásul a felfüggesztése is messze jobb. Tulajdonképpen mi ugyanezt a kérdést tettük fel pár éve, hogy váltsunk-e NC750X DCT-re, és akkor az NC viszonylag egyszerű futóműve tartott vissza a cserétől, viszont az Africa Twin villája és központi rugóstagja az egyébként kiválóan vezethető ZZR után is új szint. Az élmény tehát az Africa mellett szól, nem kérdés.

Fenntartási költségek – Az Africa sem torkos, de az NC750 igazi fogyasztásbajnok, és a karbantartása is kevesebbe kerül, vagyis ezt a kört a 750-es nyerte. A nagy fogyasztásösszesítő oldalakon átlagosan 3,65 litert mértek a tulajdonosok százanként az NC-vel, míg az Africákkal 4,84-et, tehát ezer kilométerenként öt rugó a különbség – szerintem ez nem perdöntő.

Várhatóan nagyobb lesz a választék a téli holtszezonban: idén februárban már 2,8-ért adtak volna négyéves, frissen importált AT-t, sőt 3,2-ért magyar papíros, szép állapotú példány is akadt

Röviden tehát, ha állandó utasod van, akkor inkább Africa Twin, beleszámolva, hogy a háromért vehető Honda CRF1000L-re jó eséllyel el kell költened még pár százezret, hogy tényleg patika állapotú, külföldi túrákra alkalmas gép legyen. Ha pedig az ingázáson és a kedvező fenntartáson van a hangsúly, akkor az új NC750X lesz a nyerő, mégpedig az új motorok minden előnyével és a legendásan megbízható NC-technikával.

Képek: Honda Motorcycles és Pulai László, nyitókép: Varga Norbert

Continental 2019

Facebook Comments

Válasz