Tartósteszt: Michelin Power RS+ – I. rész – Mi benne a plusz?

Tartósteszt: Michelin Power RS+ – I. rész – Mi benne a plusz?

- Kategória: Cikkek, Teszt

Korábban ötezer kilométeren át faggattuk a Michelin Power RS abroncsot, mely ideális volt a közúton sportosan motorozóknak és a pályán lassú vagy közepesen gyors csoportban körözőknek. Most itt az utód, a Power RS+, lássuk hát, mi változott?

 

Elképesztő tapadás száraz, meleg aszfalton!… Négyezer kilométert tettem meg vele Európa legdurvább hágóin. Szinte egy centit sem mentünk egyenesen, de hazaérve is maradt minta, bár érezhetően nem túrasport-, hanem sportmotorokra tervezték… A Power RS vállrésze (forró aszfalton, gyors pályákon) néha túlmelegedett, de a Power RS+-on eddig nem tapasztaltam ilyet. Érezhetően jobb lett.

Ilyen vélemények sorakoztak a Michelin Power RS+-ról szóló fórumbejegyzésekben, ezért bátran mondtunk igent az R17.hu felhívására, hogy tegyük próbára korábbi tesztgumink utódját.

Miben nyújt többet a Michelin Power RS+?

Rég történt már olyan, hogy a frissen felrakott abronccsal az első kanyar után hangosan felnevetek a sisakban, márpedig most pontosan így volt. A kifejezetten csúcsos profilnak – és a gyáritól eltérő, 190/55-ös hátsónak – köszönhetően minden eddiginél kevesebb erő kellett az irányváltáshoz, ami kifejezetten nagy segítség egy 260 kilós motoron. Olyan nagy volt a különbség, hogy óhatatlanul kitört belőlem a nevetés – a megkopott Bridgestone T31 és az új Power RS+ ég és föld volt egymás után. Elképesztő, mennyivel másként viselkedik most a motort, mint a Cribmoto szervize felé vezető úton a régi papucsokkal.

A mintázat gyakorlatilag megegyezik az előddel, de tapadás, viselkedés terén sokat fejlődött a Michelin sportgumija

Tegyük hozzá, attól, hogy ez egy kifejezetten sportos, de nem csak pályára ajánlott abroncs, közúton, ha nem ideálisak a feltételek, akkor megvannak a „gyengéi”. Az őszi-tavaszi túrákon bizony előfordult, hogy a hideg, poros aszfalton hosszú métereken át fekete csíkot rajzolt a ZZR másodikban, sőt kanyarból kigyorsítva egyszer-egyszer háromban is, pedig alig öt-hatezret forgott éppen. Viszont amint 20-22 fok fölé kúszik a hőmérő higanyszála, jöhet változatos minőségű fehér vagy fekete aszfalt, még a Kawa sem tudja zavarba hozni.

Nem erre tervezték, de itt is helytáll – ha elég meleg az aszfalt, akkor a 154 Nm-es nyomatékot is magabiztosan viszi át a Power RS+. Ilyen gumival igazán nem hiányzik a kipörgésgátló

Meredek, 15-16%-os emelkedésű fehéraszfalton is bátran rátekerhetem a gázt, biztosan betapad, s ha egy-egy pillanatra túl is forog a hátsó, olyan bőséges visszajelzést ad az abroncs, hogy könnyedén kontrollálható a kipörgés. Rákeresve ugyanerről számoltak be a pályán/közúton járó brit motorosok is (kint kifejezetten kedvelt ez a köpeny): az átlagosnál sokkal jobb visszajelzés és – megfelelő hőfok mellett – brutális tapadás jellemzi a gumit.

Rendben, kiválóan tapad a Michelin Power RS+, de mi van a futásteljesítménnyel?

Mivel ezt elsősorban könnyű, fele-fele arányban közúton és pályán használt gépekre találták ki, nagy kérdés volt, hogy miként birkózik meg a ZZR kétszer nagyobb forgatónyomatékával és duci felépítésével. Nos, 2110 kilométer van a gumikban, és eddig nem lehet panasz a tartósságára: jelenleg 4,65 milliméter mintamélységet olvasok le tolómérőről a hátsó gumi legsekélyebb pontján. Korai lenne még jóslatokba bocsátkozni, de innen nézve úgy tűnik, hogy a Power RS+ tartósság terén is tartja a lépést az előddel a bőségesebb visszajelzés és a jobb kezelhetőség dacára is. (A Power RS-en 4,5-öt mérünk 2055 km után.)

Lábtartóig döntve is stabilan, magabiztosan fordul a motor, pedig vezetővel és csomagokkal együtt majdnem négy mázsa nyomja a gumikat

Mi több, ha visszaosztom a kopást a kilométerekkel, akkor némi előnyben is van, de erről tényleg korai lenne még beszélni – sok van hátra a teszt végéig. Ráadásul most, hogy végre kinyitottak a határok, végre nemcsak a Pilis vagy a Mátra kanyarjaiban tehetjük próbára a franciák papucsait.

r17.hu
A rovat támogatója az R17.hu – köszönjük!

Jönnek az újabb kalandok – és kilométerek – a Michelin sportgumijával, és a tervezett túrák hosszát látva hamarosan jelentkezünk a három- és ötezer kilométeres állással – tartsatok akkor is velünk!

Continental 2019

Facebook Comments

Válasz