GumiGuru: Érdemes gumimelegítőt használnom vagy tök felesleges?

GumiGuru: Érdemes gumimelegítőt használnom vagy tök felesleges?

- Kategória: Gumiguru

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! Suzuki GSR750 L5-ön használom a párban felszerelt Michelin PP 2CT-t, amivel pályázom is. Köridők alapján (Hungaroring 2:23) még van a gumiban bőven, nem érzem szükségét komolyabbra váltásnak. Itt jön a de:

nemrég sikerült alkalmi áron beszereznem egy Capit egyfokozatú gumimelegítőt. És ezzel kapcsolatban kérnék tanácsot.

A Michelin PP 2CT-n is lehet használni a melegítőt? Alapból minden guminak hasznára válik, ha rögtön üzemmelegen kerül pályára? Vagy ezek a közúti sportabroncsok jóval hamarabb bemelegszenek, ezért okafogyott a gumimelegítő használata? Azért ragaszkodom hozzá, mert pályamotorozáshoz még nem tervezek slicket venni.

Végül pedig: kaphatnék a melegítő rendeltetésszerű használatához némi segédletet? Mennyi ideig legyen rajta és hasonlók. Előre is köszönöm!

Üdvözlettel, Ferenczi Péter

VÁLASZ

Kedves Péter! A gumimelegítő használata pályázás során mindenképp előnynek számít, bár amint látom, az utcai motoroddal körözöl a nyílt napokon, amivel meg is közelíted ezeket a pályákat, tehát eleve nem „hidegen” érsz oda.

Érdemes gumimelegítőt használnom?

Viszont ha melegítőzöl, akkor – én legalábbis úgy gondolom –, hogy a szükséges emelőket, melegítőket, hosszabbítókat stb. már nem a hátizsákban viszed, így ha van, akkor miért is ne használnád? A 2CT egy régi utcai abroncs, nem igényel egyáltalán előkészítést pályázás során, legalábbis, ha a sajátomon ilyen abroncs feszülne, nem foglalkoznék ilyennel. Felmennék, egy-két kör óvatos melegítés, és hadd szóljon! Az ideális hőmérsékleti tartománya ennek a guminak nem feltétlenül a 80°C körüli érték, hanem jóval kevesebb, tehát jogos a felvetésed, hogy ehhez nem feltétlenül muszáj használnod.

Suzuki GSR750

A melegítő rendeltetésszerű használata szerencsére nem okoz nagy fejtörést.  Lényeg, hogy megfelelő méretű legyen (a hátsóknál mindig van -tól, -ig határ), és ennél is fontosabb, hogy pontosan, jól helyezd fel! További jótanács, hogy mindig figyelj rá, bármennyire is izgatott vagy: pályára lépés előtt húzd ki és tedd biztonságos helyre a melegítőt!

A Capit egyébként jó márkának számít, tudnia kell a legalább 80-90°C körüli értéket egy alaptípusnak is. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy – teljesen hideg állapotból indulva – fél óra alatt tökéletes hőfokot érhetsz el, ráadásul túlmelegíteni sem tudod. Ezekben ugyanis van termosztát, sőt általában figyelmeztető LED is, azaz ki- és bekapcsol a paplan, ha elérte a megfelelő hőfokot.

 

Facebook Comments

Válasz