GumiGuru: Ennyivel engedd le a guminyomást, ha pályázol

GumiGuru: Ennyivel engedd le a guminyomást, ha pályázol

- Kategória: Gumiguru

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Tavaly vettem egy Suzuki GSX-R 1000 K7 típusú motort, amivel idén akarok összeszokni. Nem az első motorom csak a legutóbbi óta eltelt 4 év kihagyás, ezért most kell egy kis “ismerkedési” idő. Nagyrészt utcán fogom használni a motort, de néha kimennék pályázni is.

Michelin Pilot Power 2CT típusú gumit vettem rá tőletek, és a kérdésem az lenne, hogy a fent leírtakhoz mi az ideális guminyomás? Ti mit ajánlotok?

Sajnos nem találok semmi infót erre vonatkozólag, és gondoltam, Ti tudtok majd nekem segíteni. Válaszotokat előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Dollák László

 
VÁLASZ

Kedves László! Nem véletlen, hogy hiába keresgéltél – nem is fogsz ilyen nyomásértéket találni a gyártói oldalon, sem pedig egyéb “hivatalos” helyen, mivel nincs is. Utcai abroncsokra egyetlen gumigyártó sem ad meg olyan jellegű nyomásértéket, amivel érdemes pályamotorozni. Egy-két újabb modellnél már találkoztam ilyennel, viszont ez igen ritka. Erre ott vannak a fórumok, szóbeszédek, a haverok – már amennyire adhatsz ezekre…

Mennyivel legyen kisebb a guminyomás, ha pályázom?

Ez talán az egyik legérzékenyebb téma az olvasóközönségnél, mivel mindenkinek megvan ezzel kapcsolatban a maga tapasztalata és a saját véleménye, ami személyre szabott és nála “jól” működik, legalább is ezt állítja. Na de a pályázás más kávéház, már az időjárástól is nagyban függ minden, plusz attól, hogy éppen formában vagy-e. A Power 2CT jó lesz összeszokni a motorral utcán, bár ennél csak jobb gumit tennék egy 180+ lóerős, ezres gépre, főleg azt figyelembe véve, hogy pályázol is vele.

Suzuki GSX-R1000

Mivel ez a Michelin egyébként is nagyon lágy szerkezetű darab, így mindenképp kell bele rendesen nyomás, hogy legyen oldaltartása, ellenkező esetben billegős, bizonytalan lesz a gép. Mégis mit ajánlok? Szigorúan melegen (!) mérve elöl 2,3-2,4, hátul pedig 2 bar, nem igazán mennék lejjebb egy ilyen régi utcai gumival, sőt még ez is határeset. Az igazán profik ezzel a gumival is tudnak gyorsan menni… de van egy határa. Őszintén szólva, ha ez egyszer elkopik, inkább váltanék egy jobb abroncsra, ami megbocsájtóbb és nemes egyszerűséggel jobban tapad, mert pályán biztosan több tartalék lesz benne.

 

Continental 2019

Facebook Comments

Válasz