212 lóerő – elég lesz? Bemutatkozott a BMW M 1000 RR

212 lóerő – elég lesz? Bemutatkozott a BMW M 1000 RR

- Kategória: Kiemelt cikk

Úgy vált erősebbé és könnyebbé a német sornégyes, hogy közben kezelhetősége is javult. Lássuk, mi változott az M-es gépen az alapmodellel szemben!

 

Először is jó néhány alkatrész tömegét jelentősen csökkentették, így Planck verseny hajtórudak, kovácsolt, könnyebb dugattyúk által lett még pörgősebb az ezres sornégyes. Mivel 500-zal többet forog, nőtt a teljesítmény is, mégpedig 212 lóerőre 14 500-as fordulatnál, és a 113 Nm-es forgatónyomaték is erős érték a liter alatti kategóriában.

Módosított, karcsúbb és könnyebb szelephimbák nyitják a szelepeket, melyek új szeleprugókat kaptak, és nem maradt érintetlen a kuplung sem, hogy még tökéletesebb startokat vehessünk a startelektronika segítségével (Launch Control)

Bemutatkozott az új BMW M 1000 RR

A legdurvább fogyókúra a kipufogón tetten érhető, hiszen hiába kell dupla dob a környezetvédelmi előírások miatt, a teljes egészében titánból készült rendszer majdnem négy kilóval lett könnyebb, mint az S 1000 RR-en.

Azt se feledjük, hogy a radikálisan átalakított égéstérrel 13,5:1-re nőtt a sűrítési viszony, míg rövidebb, eltérő méretű szívócsonkok és -torkok felelnek a lényegesen jobb gázáramlásért.

A „szárnyak” szinte már kötelező felszerelésnek számítanak az új sportmotorokon, így itt is két hatalmas karbonfül szorítja földhöz a z RR-t féktávokon, hogy a vezető bátran belemarhasson az M fékrendszert munkára fogó fékkarba, és hamarabb csavarhassa rá a gázt a kanyarkijáraton.

Talán a legkomolyabb fejlesztés a vázhoz számos ponton rögzíthető lengővilla, hiszen így a futóműgeometria, a tengelytáv és ezáltal a motor viselkedése is teljesen személyre szabható. Mindezt megkoronázza a már említett rajtprogram, a boxutcai sebességkorlátozó, no meg az OBD-s műszeregység, mely természetesen egyfajta telemetriaként és köridőmérőként is működik.

Continental 2019

Facebook Comments

Válasz