Lázadás felsőfokon: itt az Africa Twin-blokkos Honda Rebel 1100

Lázadás felsőfokon: itt az Africa Twin-blokkos Honda Rebel 1100

- Kategória: Kiemelt cikk

Magyarország legnépszerűbb cruisere, a CMX500 remek gép, de valószínűleg kevés lenne azoknak, akik csomagokkal, párosban indulnának hosszabb túrára. Ezért dobta piacra a Honda a nagyobb, erősebb változatot, a Rebel 1100-at, mely egyszerre klasszikus és jövőbe mutató modell.

 

Miként arról korábban már írtunk, a nagy Rebelben is az Africa Twin sorkettes, 1084 köbcentis erőforrása dohog, igaz, a stílusnak megfelelően átfésülve.

Fejidomos, DCT-váltós kivitel is érkezik a Rebelből

Csökkent a csúcsteljesítmény, egészen pontosan 87 lóerő, viszont kifejezetten nyomatékos lett az erőforrás – na nem mintha eddig hiányoltuk volna belőle a kraftot…

Africa Twin-erőforrással érkezik a Honda Rebel 1100

Legnagyobb forgatónyomatéka 98 Nm, és bár a motor a fél évszázaddal ezelőtti bobbereket idézi, alapáras rajta a Honda saját fejlesztésű kipörgésgátlója (HSTC), az üzemmódválasztó, a radiálisan rögzített féknyereg, a patronos villa, mi több, dupla kuplungos DCT-váltó is elérhető hozzá.

3,6 milliós alapárával erős versenytárs lesz a Rebel az ezresnél nagyobb cruisereknek

Sőt egyenesen úgy harangozták be a modellt, hogy a laza cirkálás éppen annyira fekszik neki, mint a tempós kanyarvadászat. Mi tagadás, kíváncsian várjuk a 2021-es tesztet, hogy erről mi is meggyőződjünk, esetleg megcáfoljuk – akárhogy is, tuti megkergetjük az eddigi legerősebb Rebelt.

Honda Rebel 1100

Azt is hangsúlyozták a bemutatón, hogy négy különböző vezetési mód és három fokozatban szabályozható kipörgésgátló (HSTC) segíti a pilótát a lázadó Rebel megszelídítésében, mely egyébként egészen csekély, 700 millis ülésmagassággal (itt inkább ülésalacsonysággal) büszkélkedhet, így az alacsonyabb motorosok is bátran bevállalhatják.

Nem véletlen, hogy ennyire fontos volt a márkának a Rebel modellcsalád fejlesztése, elvégre ez volt tavaly a legkelendőbb új cruiser (!) Magyarországon, sőt az egyik CMX-tulajdonos részletesen be is mutatta nekünk, miként tett meg 25 ezer kilométert (!) egy szezonban a félliteres géppel – itt olvashattok Mónika kalandjairól.

Igazán megkaphatná a kisebb Rebel is ezt az idomot – sokkal harmonikusabb így a motor összképe

A mindössze 223 kilós menetkész tömegű Rebel 1100 kétféle kivitelben érkezik a szalonokba: az alap (CMX1100A) 3 649 000 Ft, míg a dupla kuplungos erőátvitelű (DCT) 3 989 000 forintba kerül.

Műszaki adatok – Honda Rebel 1100 (CMX1100)

ERŐFORRÁS 
Konstrukció Folyadékhűtésű, négyütemű, hengerenként négyszelepes, soros, kéthengeres, 270˚-os főtengely-elékeléssel és Unicam hengerfejjel; teljesíti az Euro 5-ös környezetvédelmi előírásokat
Összlökettérfogat 1084 cm3
Furat x löket 92 mm x 81,5 mm
Sűrítési viszony 10,1:1
Csúcsteljesítmény 87,04 LE (64 kW)/ 7000 f./perc
Legnagyobb forgatónyomaték 98 Nm/4750 f./perc
Olajmennyiség 4,8/4,3 (DCT: 5,2/4,7)
ÜZEMANYAG-BEFECSKENDEZŐ RENDSZER 
Porlasztás PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező
Üzemanyagtartály befogadóképessége 13,6 liter
Üzemanyag-fogyasztás** Hagyományos váltó: 4,9 l/100 km

DCT: 5,3 l/100 km

CO2 kibocsátás Hagyományos váltó: 114 g/km

DCT: 123 g/ km

ELEKTRONIKAI RENDSZER 
Indítás Önindító
Akkumulátor típusa és kapacitása 12 V/11,2 ah
ACG-generátor legnagyobb teljesítménye 0,419 kW
ERŐÁTVITEL 
Tengelykapcsoló felépítése Hagyományos váltó: Olajfürdős, többtárcsás

DCT: Többtárcsás, olajfürdős, hidraulikus, dupla kuplungos

Váltó felépítése Hagyományos váltó: Hatfokozatú, lábbal kapcsolható

DCT: Hatfokozatú, dupla kuplungos váltó

Végáttétel Lánc
VÁZ 
Konstrukció Gyémánt formájú, acél gerincváz
VÁZ ÉS FUTÓMŰ 
Méretek (hosszúság x szélesség x magasság) Hagyományos váltóval: 2240 mm x 853 mm x 1115 mm DCT: 2240 mm x 834 mm x 1115 mm
Tengelytáv 1520 mm
Villanyakszög/villaszög 28°/30°
Utánfutás 110 mm
Ülésmagasság 700 mm
Szabad hasmagasság 120 mm
Menetkész tömeg Hagyományos váltó: 223 kg/DCT: 233 kg
FELFÜGGESZTÉS 
Elöl 43 mm-es csúszószár-átmérőjű, patronos rendszerű teleszkópok állítható rugó-előfeszítéssel
Hátul Állítható előfeszítésű, külső tartályos rugóstagok mindkét oldalon
KEREKEK 
Elöl Sokágú, öntött, alumínium
Hátul Sokágú, öntött, alumínium
Kerékméret elöl MT3,50
Kerékméret hátul MT5,00
Abroncs elöl 130/70 B18 M/C
Abroncs hátul 180/65 B16 M/C
FÉKRENDSZER 
ABS típusa Kétcsatornás ABS
Elöl Radiálisan rögzített, négydugattyús, monoblokk nyergek 330 mm-es, úszóágyazású tárcsákkal
Hátul 256 mm átmérőjű tárcsa egydugattyús féknyereggel
MŰSZEREK ÉS ELEKTRONIKA 
Műszeregység Inverz, folyadékkristályos kijelző és USB-C csatlakozóaljzat
Lopásvédelem HISS
Fényszóró LED
Hátsó lámpa LED
Continental 2019

Facebook Comments

Válasz