Bizonyára mindenki ismeri a régi mondást, miszerint ha egy gumi nagyon tartós, akkor nem tapad és persze fordítva. Nos, úgy tűnik, Magdaleno és csapata megtalálta az ellenszert, így egyszerre nőhet a köpenyek tapadása és futásteljesítménye.
Mivel kifejezetten drága adalékokról és technológiáról van szó, a Black Chilli névre keresztelt vegyületet csak a Németországban előállított, új Continental abroncsoknál alkalmazzák.
A kiváló szakember most beavat minket, hogy mit takar a hangzatos Black Chilli elnevezés…
- Mi a titka a vegyületnek?
Nos, BlackChili valójában nem egy vegyület. Ez egy folyton változó recept, amit annak megfelelően állítunk össze, hogy milyen jellegű abroncshoz készül. Ez érthető is, hiszen csak úgy érhetünk el eredményt, ha tudjuk, mi vár a gumira. Nagyon leegyszerűsítve
jobb száraztapadást, megbízhatóbb nedvestapadást és hosszabb élettartamot várnak el a motorosok egy új köpenytől.
Normális esetben a három tulajdonság bármelyikének javítása azt jelenti, hogy a másik kettő közül legalább az egyiket lerontjuk.

Bátran mondhatom, hogy a BlackChili hozzáadásával feloldható ez az ellentmondás, és egyszerre több területen is fejlődhet az abroncs.
- Mi a legfontosabb erénye az ilyen adalékkal készült külsőknek?
Legjobb, ha közvetlenül összehasonlítjuk a régi/új gumikat, és máris kézzelfogható a különbség. Például a ContiSportAttack3-mal szemben a SportAttack4 hatékonyabb vízelvezetésű, ezért jobban tapad nedves aszfalton, javult a kezelhetőség is, holott tartósabb gumiról beszélünk.
- Ezt értem, hogy javult, de mi a fizikája a fejlődésnek? Mitől válik jobbá egy abroncs?
Talán a legjobb példa, ha megnézzük, hogy miként érintkezik a köpeny az aszfalttal. Egyik sem sima felületű, tehát a szokásos „tenyérnyi felületen” érintkeznek egymással mondás is sántít, valójában egészen kis érintkező felületekről beszélünk. Többek között ezért hasznos a Black Chilli, mert javítja a tapadást a legapróbb részeken is.

Ez főként abból fakad, hogy a piacon elterjedt szilikaadaléknál jobb tulajdonságokkal büszkélkedhet, s azért Black Chilli, mert ez adja az abroncs fekete színét.
- Csak motorgumiknál alkalmazzák az adalékot?
Nem, autóknál is, sőt azokban vetettük be elsőként, utána pedig a motorgumik közül a 2020-ban tesztgyőztes ContiSportAttack 4-ben. Méréseink szerint jelentősen csökkenti az autók fékútját a hagyományos abroncsokkal szemben.

Motoroknál inkább a kisebb gördülési ellenállás mellet elért jobb tapadás a hangsúlyos.
- Kinek éri meg beruházni az új fejlesztésű, Black Chillit tartalmazó gumira?
Elsősorban azoknak ajánlom, akik megelégelték, hogy az abroncs élettartama végén már nem nyújt olyan tapadást, mint újkorában. Ha valaki tehát az első kilométertől az utolsóig 100%-os magabiztossággal szeretnék használni a gépet, akkor ezt nekik találták ki.