Teher mentesítés

Teher mentesítés

- Kategória: Baleset-megelőzés, Cikkek, Hírek, Kiemelt cikk, Közélet

Hányszor történt meg már velünk, hogy autópályán egy tempósabb haladásnál két dög nagy kamion állta utunkat, mert leheletnyi sebesség különbséggel “előzte” egyik a másikat? Ez az értelmetlen forgalomblokkoló “szinkronkúszás” nagy örömünkre 2011 Januárjától megszűnik. Változik a KRESZ !

“Előzési tilalom a nehéz tehergépkocsikra

A kormány a KRESZ módosításával 2011. január elsejétől előzési tilalmat vezet be a nehéz tehergépkocsikra. A kamionok gyakran indokolatlanul, a forgalmat több percig, hosszú kilométereken át fenntartva és a biztonságos továbbhaladást veszélyeztetve hajtanak végre előzéseket. Az intézkedés célja a kockázatos gyakorlat és az általa okozott torlódások megszüntetése.

Az előzés tiltása a 7500 kilogrammot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsikra és vontatókra az azonos irányban kétsávos autópályákon és autóutakon reggel 6 és este 22 óra között érvényes. Az összefüggő kamionsorok kialakulását a rendelkezés azzal teszi elkerülhetővé, hogy előírja: az előzési tilalom alá eső járműveknek olyan követési távolságot kell tartaniuk, hogy közéjük legalább egy, szintén a tilalom hatálya alá tartozó járműszerelvény biztonságosan besorolhasson.” – közölte honlapján a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

A hitelesített tachográffal szerelt teherautóknak egységesen 88 km/h a "száguldás" vége. Egy páros előzés akár percekig is eltarthat

Éljen! Bár megvallva, ez a korlátozás jöhetett volna egy kicsit korábban is, hiszen 2010 januárjáig a kettőnél több  sávos úton nem előzhettem ki a két külső csíkban küzdő IFÁ-kat, ugyanis a legbelső sávban egy nyomon haladó gépjármű nem közlekedhetett, hiszen “a motorkerékpárok dinamikája ezt nem teszi lehetővé” – állt a rendelet indoklásában, amit valamikor a hatvanas évek legelején alkottak…

Na, mindenesetre a fent említett változás már haladás. Az idei motoros kivételekre sem lehet panasz. Srácok, jövőre is jobb lesz egy kicsit!

Continental 2019

Facebook Comments

6 Comments

  1. Jó, nem rossz, ha betartják és betartatják! Félek a több egymás fenekébe “bújó” kamiontól. Az idei változások viszont nagyon “kellemesek” voltak, főleg a busz sávban közlekedés, a piros lámpa előtt álló sorban előgurulást én már régen bevezettem 😉 (persze csak óvatosan, indokoltan és ha nem volt “lehetséges” nem “hőbörögtem”). Nekem tulajdonképpen 99.99%-ban kellemes tapasztalataim vannak-voltak az autósokkal (idáig).

  2. Eddig is sok helyen meg volt tiltva nekik az előzés, sűrűbb forgalmú (főleg főváros-közeli) helyeken. Kérdés aztán, hogy mennyire tartották be, ezt viszont nem tudom, többen állítják, hogy magasról tettek rá, én viszonylag keveset autópályáztam az idén.

    A szerkesztőn meg csiszoljatok, mert több soros “sort” már nem tudok szerkeszteni, ha csak vissza nem törlöm az egészet. Sőt, mást se nagyon, le-fel nyílra kizárólag az első sor eleje és az utolsó vége között hajlandó ugrálni, a közbenső sorok elérhetetlenek, de a home/end gombok nem működnek abban se, amit tudok szerkeszteni.

  3. (A buszsávozás tényleg jó, csak Debrecenben néztem furán, mikor buszsávon gurulva az egyszer csak kötelezően elvitt jobbra :D)

    (Ja igen, egérrel se tudom áttenni a kurzort sehova :D)

  4. Jogos az észrevétel, továbbítjuk a gépháznak!
    Kösz!

  5. És ez jó dolog lesz? Csak pénteken legalább 10 szgk-t előztem az 5-ön akik 70 kötül mentek és ezután Nyíregytől Bp-ig 60-70-nel kell mennem úgy, hogy így biztosan nem férek bele a vezetésidőbe? Ezzel pont azt érik el, hogy még több baleset lesz hisz betarthatatlan és mindenki igyekezni fog mindenhová figyelni nehogy rendőr legyen csak az utat nem nézik….bravo…..csak 1 napra kéne beülni egy nagykocsiba, hogy észrevegyük azt, hogy mennyi tötymörgő van az utako, az ember azt hinné, hogy a tgk-k a leglassabbak mert normál tempóval haladva fel sem tűnik 1-2 lassító akadály akik képesek többszáz km-en keresztül a jó kocsival is 70-nel menni autópályán, főutakról nem is beszélve……amúgy ezt a rendelkezést amikor először láttam a híradóban akkor még azzal magyarázta vigyorogva a féleszü, hogy azért tiltják minden autópályán mert így olcsóbb mintha a veszélyes szakaszokra táblát tennének ki….vicc az egész…

  6. Kis Tuning

    szar ez az egész ….
    vezetési időben így is hajszál választ el hogy beleférek -e vagy nem. Vagy pedig ekkor jöhetnek a mókák amivel az ember vagy megbukik hogy mágnesezik, kapcsoló vagy akármi. De 5perc túl vezetésért több százezer ft-os bírság … mikor sok helyen parkoló sincs kiépítve hogy meg tudjon állni az ember. Egyébként ha 4,5órát túl vezetem 5perccel, akkor én olyan qrva fáradt leszek hogy nem tudok menni tovább ?! Régen volt hogy 20órákat mentek egy huzamba. Így se haladunk hát akkor majd így …. Sok buzi Szemerey, Spar meg Tesco-s bemegy a 2-3 éves géppel a belső sávba aztán pikk-pakk lerobbanak az a kedvencem :DDD
    Amúgy meg tSanyinak teljes mértékben igazat adok. Sok személyautós miatt vagyunk lassúak. Vagy mikor városban megyünk satuzik előttem a paraszt jó esetben vissza kell pakolni a csávakeverőt vagy pedig meg kell állni … ilyenkor olyan lendületett veszítünk mint az állat. Nekünk se jó meg másnak se. De egy kamionos sokkal figyelmesebb a forgalomban mint egy autós mert ő neki ez a kenyér keresője tudja hogy hol van a plussz korong, kártya a kocsiban eldugva és ha baleset van akkor azt előkeresik hogy mennyit hogy smint vezetet aztán goo a börötnbe. Amikor meghallottam hogy nem lehet előzni nevettem egyet hogy mennyi Isten barma ül az íróasztalnál. Gyorsabb közlekedést meg el lehet felejteni mert még jobban befogunk lassulni ezáltal a szabály alatt. Amit mellesleg sokan le kell hogy szarjunk hogy a határidős fuvarok sikerüljenek. Egyébként meg az a 2-3km/h óra eltérés előzésnél nagyon is sokat tud számítani 🙂

    Cikkben ami kicsit hiba: 90km/h -ra vannak lekorlátozva AETR szerint. Viszont a Kresz szerint 75nél többel nem mehetünk 🙂 pedig vígan tudnak ezek 135el is menni 😉 jah hogy meg is kell állni ?! kamionok többségén komolyabb fék van mint a forgalomban résztvevő távolsági buszokon illetve autókon 🙂

Válasz