Robogólógia I.

Robogólógia I.

- Kategória: Baleset-megelőzés, Cikkek, Kiemelt cikk
Robogólógia I. bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

Az ötven köbcentis moped városban, kisebb távokon, lakott területen belül majdnem ideális alternatívája az A-ból B-be való jutásnak  (A majdnem alatt lásd: B125 – aláírás és matek).  Ám, aki négyről két kerékre vált, tudnia kell, hogy sokkal nagyobb kockázatot vállal. A fürge, jól irányítható és kis helyet foglaló járművel a forgalom üteménél gyorsabban, dinamikusabban haladhatunk, jelentősen növelve a veszélyt. További “hátránynak” mondható, hogy a motorost a bukósisakon és védőruházaton kívül nem védi karosszéria, biztonságos vezetőfülke, ezért baleset esetén fokozott a sérülés valószínűsége.

A hazai baleseti statisztikai adatokat vizsgálva megállapítható, hogy a segédmotoros kerékpározás biztonsága az elmúlt években ellentmondásosan alakult. Eltérő folyamat jellemzi ugyanis a segédmotoros balesetek, továbbá a megsérült, valamint a meghalt segédmotorosok számának alakulását…

Statisztikai tablazat
Baleseti statisztikai adatok 2005-2009.

A táblázat adataiból jól látható, hogy a segédmotoros kerékpárosok által okozott személysérüléses balesetek száma az elmúlt öt évben 796-ról 921-re, azaz 15,7 %-kal nőtt – tehát több balesetet okoztak, mint a rendszámos motorok vezetői. Hasonló a tendencia a balesetben megsérült segédmotorosok számában, mely az előzőnél nagyobb mértékben, 32,3 %-kal nőtt. Kifejezetten kedvező ugyanakkor, hogy a közúti balesetekben életüket vesztett segédmotorosok száma a 2005. évi 40-ről 2009-ben 23 főre, azaz több, mint 42 %-kal csökkent.

Otvennel is sulyosat lehet esni
Ötvennel is súlyosat lehet esni - észnél kell lenni itt is

A segédmotoros kerékpárosok közlekedésének egyik legfőbb, és sajnálatos módon növekvő problémája, hogy a járművezetők körében növekszik az ittas vezetés száma.via baleset-megelozes.eu

Innen folytajuk…