Traffipax lottó

Traffipax lottó

- Kategória: Ajánló, Baleset-megelőzés

Érdekes kezdeményezésként indult a Volkswagen Fun Theory pályázata, melynek nyertese fordított egyet a dolgokon: az utólagos büntetés helyett inkább egy megelőző, jutalmazó koncepciót eszelt ki a motorizált közlekedőknek.

A városban felállított sebesség ellenőrző pont egyszerűen működik. Először felvételt készít az elhaladó járműről, majd az utána elhelyezett egységgel leellenőrzi a sebességet. Ha a megengedett limiten belül halad át az ember fia, akkor automatikusan bekerül a lottójátékba, és elnyerhet némi pénzt a gyorshajtóktól.

Három nap alatt 24.857 autó haladt át a “kapun”, melynek jóvoltából 22%-os sebesség csökkenést értek el. 

Motoroknál azért kelleni fog egy hátulról szemlélő kamera is. Vagy ránk nem számítanak, mint aktív játékosokra?

Continental 2019

Facebook Comments

6 Comments

  1. Telepített géppuska fészek kellene, távirányítással. Így kényelmesen le lehetne “vadászni” a gyorshajtókat. Éles lőszer használata nyilván nem megengedhető, mert az veszélyes a többi közlekedőre nézvén, azonban festéklőszer használata, esetleg kromofággal töltve komoly visszatartó erő lehetne. De ne durvuljunk el ennyire, valami kellemetlen szagú, nehezen lemosható anyag is megfelelő lehetne, hisz ez után kénytelen volna a delikvens autót/motor mosni.
    Egy fő baj van ezzel, a rendőrség nem jutna pénzhez általa.

  2. Az nem baj, a rendőrség célja a közlekedés rendjének fenntartása, és nem a pénzgyűjtés a 30-as tábláknál…

  3. Igen, én is úgy érzékelem: A Rendőrség célja a biztonságos közlekedés elősegítése, fenntartása, ezt alátámasztandó: Soha nem láttam még, külterületen észrevételezték volna a világítás hiányát, a stoptáblánál a megállási kötelezettség betartását, az irányjelzés használatát, stb., netán bárkit is megállítottak volna ezekért. Soha nem láttam még a nemazidénbarnult mercis/zsigulis, akárhogyan megpúpozott utánfutós sofőröket, hogy megállították volna, legyen bármennyire szakadt/füstös/balesetveszélyes a szerelvény. Soha nem láttam még, a kopaszkigyúrtszekrényhát terepjárós/sötétítettüveges audis megállítását, bármekkora szabályszegés esetén sem. A sebességméréseket is a valóban balesetveszélyes helyeken végzik, véletlenül sem a kintfelejtett/direkt kitett 30/60-as tábláknál…
    Viszont többször látom, tapasztalom: a fiatalasszonyokat (lehetőleg gyerekkel), rendre igazoltatják, hiszen tényleg általában gyorshajtók és veszélyes sofőrök… Rendszeresen látom, itt fent a sztrádaparkolóban töltik a veszélyes és nehéz szolgálatot (kumnak a kocsiban)… A közlekedésben mindig példamutatóan … (nem ám olyan részegen, hogy negyedszerre! sem tud befordulni a szemközti utcába, másik alkalommal késő este, engem szondáztat és olyan részeg, hogy megállni nem tud a kocsim mellett, végigkarmolja 2x10cmt a sárvédőm az antantszíjon levő akármikkel >100eFt-os kár a fényezésben, külterületen kivilágítatlanul, záróvonalnál, beláthatatlan kanyarban 1buszt és 3szgkt előznek százzal >60-as táblánál, én meg jövök szembe és én korrigáltam, én mentettem meg az életünket!!!, stb.)

  4. Ahogy mondja, a kivilágítatlan autó roppant veszélyes. Szerintem még veszélyesebb mint a gyorshajtó, mert azt legalább észleljük. Egy lámpa nélküli autót sokkalta nehezebb észrevenni, mint a lámpával közlekedőt, még ha látjuk is hogy ott van, csak mégsem olyan feltűnő. Nyáron mentem egyszer haza, előztem egy autót. Már az autóval egy vonalban voltam, amikor feltűnt hogy valami jön szemből. Szívlámpás Suzuki GSXR, világítás nélkül. Igaz sütött szemből a nap, de így hogy nem volt ki világítva, örültem hogy észrevettem, és megúszta mindenki ép bőrrel.
    Felróható, hogy egy autó vagy motor észrevehető a forgalomban, de azért az az egy vagy két fényforrás sokat tud lendíteni a láthatóságon!

  5. A világítás tekintetében nagyon igazad van, különösen motorral lesz szörnyen láthatatlan az ember nélküle (de amúgy az autóknak is nagyon rosszat tesz). Egyszer égett ki a tompítottam út közben, a 4-esen, hirtelen feltűnően sokan kezdtek szembeelőzni. Mikor leesett, hogy nem csak több a hülye a szokásosnál, az első kútnál megálltam cserélni.

  6. A látni/látszani tényleg motoron a legégetőbb probléma, nekem a hatszázason is volt két kiegészítő fény a ZZR két oldalán.
    Többek szerint, ha nem csak egy pontból érkezik a fénysugár, hanem mondjuk háromszög alakban elhelyezett lámpákból, akkor az autósok kevésbé hajlamosak szemből rád előzni, hiszen nem csak egy fénypontként, hanem valódi kiterjedésű tárgyként azonosítják a motort.
    Az ezernégyesen erre nem valószínű, hogy szükség lesz, ott hat lámpa sorakozik a fejidomban, ennyi csak elég lesz, hogy kiszúrjanak… :mrgreen:

Válasz