ZZR1400 – téli álom

ZZR1400 – téli álom

- Kategória: Kiemelt cikk
0

Vagy két hónapja már, hogy kivonattam a forgalomból a ZZR-t – a művelet 2 300 forintba fájt, viszont legalább harmincezret takarít meg teljesítmény-adón és biztosításon. Persze ettől még nap mint nap foglalkozom vele, hiszen tavaszra egy túragépet kell faragnom a sportos szörnyetegből.

Az Ebay Motors-t már úgy nyitom ki reggelente, mint Taki bácsi a Népszavát – egyszerűen muszáj, hogy ezzel induljon a nap. Számos alkatrész és kiegészítő hiányzik még, hogy a májusi startra késznek nevezhessem a motort, lássuk hát sorban, mit kell még begyűjtenem?

– Navigáció: mivel számos költségünk akad ebben a pár hónapban, a hatszámjegyű összegbe kerülő, kifejezetten motorra tervezett, profi GPS-ek alapból kiestek… Húszezer forintért sikerült vásárolni egy ötcollos (!) kijelzőjű darabot, mely eddig az autóban ill. a motor tanktáskájában próbált szerencsét: a vizsga jól sikerült, megtartjuk. Már csak egy tartókonzolt kell szereznem, lehetőleg olyat, mely a plexi alatt tartja a szerkezetet – így az eső elleni védelem is megoldódna.

Dobozok: Na itt bajban leszünk… a gyári megoldás ezer euró feletti összegét idén úgy tervezem, hogy inkább elmotorozom, ezért itt is rögtönöznünk kell: a hátsó-felső doboz megvan, ezt akár házilag is fel tudom szerelni – csak egy plusz kapaszkodót kell rendelnem hozzá (a gyári doboztartó is ilyen megoldással készül.)

Ilyen felszereltséggel már elégedett lennék…

Az oldaldoboz már más tészta. A nem gyári tartók megfizethetők ugyan, de meg kell vágni az idomot a felszerelésükhöz, ami eleve kizárja a használatukat. A gyári tartókonzol, a V35-ös dobozokkal az ára miatt esik ki (használtan 100, újonnan ca. 200 EFt), és ráadásul túl sok helyet sem nyerünk a használatával. Ez a projekt még megoldásra vár.

Bagster tankbőr és tanktáska: 50%-os a siker, a Bagster megérkezett, ráadásul pont a motorhoz passzoló színben, a táska is megoldódik tavaszra – ezen nem aggódom.

bagster_tankleather_tankbag
Részleteiben is szép a Bagster tankbőr

Hátsó gumi: Kétezer kilométer van a motorban, és a hátsó gumim miatt kell aggódnom… jajj nekem. Hozzá kell szoknom, hogy a gőzmozdony nyomaték, és a rengeteg lóerő – ami még ki sem használok – bizony fokozott gumikopással jár. Erős a gyanú, hogy tavasszal a legolcsóbb elérhető márka (Conti) fog felkerülni, azt még eldöntöm, hogy sportosabb (31 000) vagy túrásabb (28 000 Ft) kivitelben.

Vezetéstechnikai tréning: az utolsó és egyben legfontosabb “hiányzó felszerelés”. Európa legvérmesebb hágóit akarom megmászni egy motorral, mely olyan hosszú, mint egy ebéd nélküli vasárnap… A gerenda méretű nagy ZZR-t igenis meg kell tanulnom vezetni, és ez alatt nem azt értem, hogy 2:20 alatt körbeérjek vele a Ringen (erős a gyanú, hogy az most is menne…) hanem a helyben fordulást, és a kis helyen történő, gyors manőverezést – ami nem is annyira egyszerű a közel három mázsás géppel.

vezetestechnikai_trening_kakucs_motorostestveriseg
Lesz mit tanulnom a motorostestvériség szervezésében zajló vezetéstechnikai tréningen

Szerencsére Oldklu szervezésében számos ilyen képzés lesz, ráadásul itt Kakucson, ami nincs is messze tőlünk. Muszáj lesz részt vennem rajtuk.

Itt tartok most, január kilencedikén. És mellesleg… ma délutánra 14 fokot jósolnak. Meg napsütést. Azt hiszem megejtek egy egészen apró közlekedési kihágást, és a forgalomból ideiglenesen kivont motorommal kerülök egyet a garázs előtti placcon.

Pont ránk fér már.