Kawasaki ZX-14R (ZZR1400): az első teszt

Kawasaki ZX-14R (ZZR1400): az első teszt

- Kategória: Kiemelt cikk, Teszt

Olcsóbb üzemanyag, hihetetlen árú használt és új motorok, végtelen egyenesek, legendás helyek és gyönyörű nemzeti parkok. Ha ez mind nem lenne elég, hogy irigykedjünk a tengerentúlon guruló kollégákra, itt egy újabb adalék: ők már hetek óta nyúzzák a 2012-es ZZR1400-ast, vagy ahogy arrafelé hívják, a Kawasaki ZX-14R Ninját.

.
[wp_bannerize group=”cikkek” limit=”1″]

Nem csak országúton és túrákon, de a negyedmérföldes pályán gyorsulásban is kipróbálták a zöldek újdonságát, ahol az elődmodellhez viszonyítva minden tekintetben jobb eredményeket produkált. Az új blokk – mely 1440 köbcentire hízott -, komoly előnyt jelent, főleg a legalsó fordulatszám-tartományban.

Nem árultak el mindent: a teljesítményadatot egyelőre titkolják, de azért sejtetik, hogy itt bőven 200 lóerő feletti értékről van szó

A váz és a futóműelemek nem estek át komolyabb beavatkozáson, inkább csak frissítették a 2006-ban bemutatott (majd 2008-ban átfésült) ZZR meglévő alkatrészeit. Hogy az újdonság mégis markánsan eltérjen az eddig megszokott formától, az oldalidomok és a fényszórók alaposan megváltoztak. Lekerült a motor oldaláról az eddig csak “tökgyalunak” csúfolt műanyag rács, az új megoldás sokkal szebb formát kölcsönöz a motornak.

A rendőri igazoltatás a szériafelszereltség része…

Természetesen az amerikai teszt nem hagyhatta ki a ziccert, hogy a “Busa-evő”-ként hirdetett motort összehozza egy randira a Suzuki erőgépével. A klasszikus, negyedmérföldes gyorsulás igazolta a gyári adatokat: a 2000-es fordulatszámnál leadott közel 100 Nm nyomaték (ez több, mint a 750-es sportgépek maximális értéke, tízezres fordulat felett!) meggyőzően gyorsítja a nagyjából 260 kilogramm tömegű Kawasakit, és ezzel már a rajtnál jelentős előnyt zsebel be a Hayabusával szemben. Komoly a végsebesség és az idő is: 9,75 sec – 236,57 km/h a 402 méter végén…

Hogy honnan a többlet? Mi változott alapvetően a 2012-es modellen? A következő videóban “levetkőzik” a Ninja, és megmutatja, hogy a kobei mérnökök mivel foglalkoztak az elmúlt években… ZZR1400 – mi van a ruha alatt?

 

A menetpróbán és a pályán is kiderült, hogy az új ZZR1400 egyértelműen több és jobb lett, de a valódi célt, a nagysebességű országúti próbát olyan finomságok teszik majd még élvezetesebbé, mint a fékerőelosztóval kombinált ABS, vagy az óriási nyomatékot kontrolláló kipörgésgátló. A gyorsuláson elért 9,75-ös időt pedig valószínűleg tovább faragják majd a szerelők és a pilóták, hiszen az óriási, tölcsér alakú gyári kipufogók, és az egyéb környezetvédelmi normák miatt bekerült fojtások eltávolítása után akár a 9,5-ös időket is megcélozhatják a versenyzők…

ZZR1400/ZX-14R fotógaléria:

(via: Visordown, DragbikeLive)

.

 

Continental 2019

Facebook Comments