Úri szabóság túramotorosoknak

Úri szabóság túramotorosoknak

- Kategória: Kiemelt cikk, Teszt

Szenvedsz, izzadsz a melegben, de nyolc-tíz fokban már vacogsz a motoron? Itt egy megoldás, hogy nyáron és télen is élvezhesd a túrázást!

[wp_bannerize group=”cikkek” limit=”1″]

Teszt: Spyke Pathfinder WP kabát és Radom WP nadrág

Hatodik szezonját taposta már a Bering szettem, és mi tagadás, az elmúlt évek bizony nyomot hagytak a kabáton és a nadrágon. Ugyan helytálltak a túrákon, de már nem úgy, mint újkorukban, és mi tagadás, a kisebb „balesetek” miatt is viseltek már egy-két foltot magukon, vagyis az esztétikum és a praktikum terén is kihívásokkal küzdöttek. Utóbbi főképpen abban nyilvánult meg, hogy a tucatnyi alkalommal tisztított ruha sokkal kevésbé állt ellen az esőnek, mint egykoron. Megérett a döntés, cserélni kell! Igen ám, de mire?

Nem csak endurósoknak: a hosszított fazon csupaszgépeken is jól jön, mert védi a derekat és viselése a tűramotorokon sem kényelmetlen
Nem csak endurósoknak: a hosszított fazon csupaszgépeken is jól jön, mert védi a derekat és viselése a tűramotorokon sem kényelmetlen

Bőrruha nem jöhetett szóba, a rövid fazonú textil – népnyelven cordura – dzsekik pedig nem adtak elegendő védelmet, már ami a hideg elleni küzdelmet illeti. A vasam speciális kialakítása, ami egy sportos izommotor átfaragott üléssel és kormánnyal, újabb lecke elé állított: a speciális üléspozíció hosszú felsőt kívánna, de ez nem egy enduró, így a háromnegyedes kabát mégiscsak kényelmetlen lenne hosszú távon. Vagyis egy hosszított dzseki fazon kell, szélsőséges, öt és negyven fok közötti hőmérsékletre, természetesen vízálló kivitelben. Ilyen a mesében sem lesz – gondoltam…

Az Euromotornál azonban a segítségemre siettek, és a MOL Motoros Family zsámbéki rendezvényén megmutatták, hogy a Spyke mérnökei pont az ilyen, nem éppen átlagos vevőknek tervezték a Pathfinder WP kabátot és a hozzá passzoló Radom WP nadrágot.

A puding próbája

Elég volt a vállfán párszor kifordítani és átnézni a szettet, hogy eldöntsem: ilyen kell! Egy hét múlva már meg is kaparinthattam a Spyke feliratú csomagot és persze a hozzá tartozó ruhákat, s kíváncsian indultam útnak az Alföld felé, hogy kipróbáljam, mit is tud az olaszok legújabb terméke?

A Pathfinder külső szövete – mint azt a boltban megtudhattam – erős, teflonbevonatú ún. 600D poliészterből készült, hogy egy esetleges csúszásnál minél tovább bírja az aszfalt radírozását, megóvva bőrünket a sérüléstől. A külső réteg alatt még két védelmi vonalat találunk: egy utcai használatra is alkalmas belső dzsekit rejt a kabát, ami jól jöhet, ha a nap végén mondjuk egy étterembe vagy sörözőbe mennél, de nem akarsz motoroscuccban beállítani a helyre. A szolid kivitelű és igen jó hőtároló képességű bélés alatt az utolsó, vízzáró réteg rejlik.

spyke-pathfinder-wp-radom-wp-2
A fehér alapszínű kabáthoz ugyanolyan mintázatú, de sötét nadrágot választottunk. Az alsó rész jobban ki van téve a szennyeződésnek, és így talán kevésbé lesz látványos egy-egy felcsapódó tócsa nyoma…

Tapasztalataim szerint ez utóbbira csak heves esőben van szükség, az utat éppen csak megszínező, laza nyári szemerkélés még csupaszmotoron sem áztatja át a kabátot, s ha mégis kissé vizes lenne, a műszálas anyag gyorsan meg is szárad az eső elvonulta után.

Apropó, víz! Okos megoldás, hogy a kabát hátulján két nagyméretű tárolórekeszt alakítottak ki, így a deréknál egy lecipzározható, hordtáskaként is tökéletes kiegészítő „tasak” csatlakozik a felsőhöz, míg a hát felső részén a Hydropack italtartónak akad egy alig észrevehető, mégis hasznos és nagyméretű rekesz. Aki haladt már órákon át araszolva a melegben, sok-sok vizet veszítve, az minden bizonnyal értékeli majd, hogy akár a lámpánál állva is szürcsölhet a bekészített vízből vagy izotóniás italból…

spyke-pathfinder-wp-radom-wp-3
Természetesen CE minősítésű váll- és könyökprotektorok találhatók a kabátban, s a hátán kialakított belső zsebbe a Spyke HSS gerincvédője süllyeszthető, míg a külső rekeszbe Hydropackot rejthetünk. Okos megoldás a karokon elhelyezett fényvisszaverő szalag, mely – ahogy a képen látható – tetszés szerint elrejthető

A szintén háromrétegű, térd- lábszár és combprotektorokkal ellátott Radom nadrág természetesen összecipzározható a dzsekivel, és a levehető kantárjai is jó szolgálatot tesznek, ugyanis még sportos motorokon sem kényelmetlen a viselésük, ezért magam is használom őket a túrák során.

Útra fel!

Elég a száraz tényekből, lássuk, miként vizsgázott a szett a gyakorlatban! Esőben, tíz fok alattii hidegben és az elmúlt hetek kánikulájában is volt alkalmam tesztelni a ruhát, ráadásul a többféle stílusú és kialakítású motoron. A legfeltűnőbb tulajdonsága, hogy a szellőzés minden eddiginél hatékonyabb, ezért egy technikai aláöltözővel is csak minimum 15-16 fokos külső hőmérséklet mellett komfortos a szimpla rétegű szett, ennél hidegebb reggeleken érdemes a kabátba becipzározni a belső bélést is.

spyke-pathfinder-wp-radom-wp-1
Sokcélúság – A Pathfinder ujja levehető, sőt, a protikat kivéve komplett protektoring fölé is felvehető, ha – másik motorra átülve – keményebb terepre indulnék

Ez ugyanakkor azt is jelenti, hogy a számtalan plusz szellőzőt kinyitva a Spyke Pathfinder a legnagyobb kánikulában is kényelmes viselet lesz, egy átlagos idomzatú sport vagy túrasport motoron a sorok között araszolva sem kapok majd hőgutát… A nadrág – részben az oldalidomok védelme miatt is – jobban tűri a hideget, alsó végtagjaim kizárólag tíz fok alatt és nagy tempónál jelezték, hogy ilyenkor csak az egyik belső bélés felvétele után érdemes útnak indulni.

Úgy viszont „sérthetetlen” érzetet ad, ezért a dupla rétegbe burkolózva a csípős reggeli hidegben is olyan, mintha egy autóban ülne az ember – nem izzad, de a hideg sem érinti, egyszerűen tökéletes.

Eddig tehát csupa pozitív benyomást szereztem az új ruháról, melyet – remélhetőleg – a következő 4-5 szezonban viselni fogok. Most azonban komolyabb próba vár rá, mert a rövid, pár száz kilométeres gurulások után jönnek a hosszabb, több határon átívelő túrák, ahol napokon át kell szolgálnia és tűrnie a hideget, illetve a forróságot. Rajtam nem fog múlni, alapos nyúzópróbára fogom, és ígérem, beszámolok róla, hogy miként is vizsgázott a Spyke legújabb fejlesztése a Kárpátok és a Dolomitok hágóin…

Continental 2019

Facebook Comments

Válasz