Ülésfűtés: ezért ne barkácsolj!

Ülésfűtés: ezért ne barkácsolj!

- Kategória: Karbantartás
3

Akik a téli zimankóban is használják motorjukat, nagy hasznát veszik a markolat- és az ülésfűtésnek. Persze korántsem mindegy, milyen szerkezet van a motorodban, mert az olcsó megoldások nem csak kevésbé hatékonyak, de gyakran veszélyesek is…

A profi ülésfűtések árait látva sokan úgy próbálnak spórolni, hogy megrendelik a webáruházakban 8-10 dollárért elérhető, 1-2 méter hosszúságú fűtőszálakat, és azt próbálják besuvasztani a nyeregbe. Ha csak önmagában a fűtőszálat fektetik le szabálytalan S-alakban, azzal azt kockáztatják, hogy szabályosan felgyújtják a motort – és magukat -, ami elég nagy rizikó a csekély spóroláshoz mérten. Lám, itt egy példa a nem éppen szakszerű beszerelésre…

Érkezett hozzánk egy BMW R1150RT ülés, amit már valaki kissé átalakított. Sőt! Ülésfűtést is tett bele! Nagyon-nagyon örülünk, hogy ennek a kedves Ügyfelünknek, motorostársunknak nem lett ebből baja, például nem gyulladt ki alatta a saját motorja – áll a TommoT csapatának bejegyzésében.

Van megoldás

Ha már mindenáron spórolni akarsz, kezdésnek az is megteszi, ha az autók ülésére kívülről rögzíthető, szivargyújtóra köthető „palástot” beszerzed, majd ezt bekötöd (szigorúan biztosítóval védve!) a motor elektromos rendszerére. Robogóknál ez kiegészül azzal, hogy a fűtőlap teljesítménye minél kisebb legyen, nehogy túlterhelje a kismotorok apró generátorát. Ez csupán 3-4 ezer forintos beruházás, és az egyetlen biztonságos módja, hogy ilyen szerény költségből felfűtsd magad.

Ha feltétlenül olcsó megoldásra vágysz, inkább szerezz be egy utólag, kívülről rögzíthető, fűthető huzatot – ezzel legalább nem kockáztatod a motorodat

Ha pedig tényleg munkaeszköz a motor, akkor pénzt termel, vagyis megérdemli hogy profi ülésfűtést építtess bele. Szánd hát rá az összeget, hogy egy életre megnyugtató rendszer dolgozzon a gépben, amire többet nem lesz gondod, és nem kell attól tartanod, hogy az ákombákom módon elvezetett fűtőszálak – szó szerint – meleg helyzetet okoznak motorozás közben…

  • Érdekes téma, de ennél valamivel részletesebben bele kellene menni, menni, mert ez így “nesze semmi, fogd meg jól” lett. Például a beszerelt eszköz ára önmagában nem implikálja, hogy az – az olcsóbbal szemben – nem gyullad ki.

    A mellékelt képen megfigyelhető, odaheftölt fűtőszál igen ocsmány, de egyrészről magán az ülésen nemigen látszik bimbódzó probléma jele, így a “még jó, hogy nem történt katasztrófa” felesleges pánikkeltésnek hat, másrészről a látvány inkább a beszerelés, mintsem az eszköz minőségéről árulkodik.

    Mik a konkrét veszélyek és miből fakadnak? Hogyan van megoldva egy szakszerű rendszer? Mire kell figyelni a vásárlásnál? Beszerelésnél? Milyen megoldások közül választhatunk (és ide illene biggyeszteni azt a reklámkát, nem csak így majdnem pucéron kitenni 😉 )

    Azon kívül, hogy vegyek a TommoT-tól drágáért ülésfűtést, ez a cikk nem igazán mond semmit. Nagyon sok a kérdőjel itt, ezen még faragni kellett volna, sry.

  • Berber

    Naná hogy a drótszálas fűtés kicsit cikis. Gondolom a rövidzárlat miatti hőpontok kialakulása a probléma. Nem is szabad/érdemes ilyen megoldással próbálkozni. Van jobb! Vannak a karbonszálas, szabható panelek. Simán méretre szabva, a felületen kiterítve, fóliával takarva a víz ellen(!!!), és úgy huzattal fedve már igen jó, és biztonságos megoldás. Az áramfelvételük is a mérsékeltebb kategóriába tartozik, mindössze 55 Watt 12 Volton. A kabátok, nadrágok fűtésére is jól használhatók ezek a panelek, és nem https://uploads.disquscdn.com/images/560cea3f488c127525975b7395eec6b698ceb32843e5369af76aa349a53a9a1d.jpg utolsó sorban olcsók is!

  • Brian88

    Kínai Webshopban 12 $ a vágható carbon fűtőlap, azzal garantáltan nem lesz probléma. És el kellene felejteni, hogy “ne barkácsolj….” balfékek laknak ebben az országban? Utálom ezt a felfogást, hogy azonnal rohanj a szervízbe…. Mind a szervizekben, mind magán emberből vannak jó és borzalmas szakik…