GumiGuru: Tökéletes a PR4, mégis váltanék

GumiGuru: Tökéletes a PR4, mégis váltanék

- Kategória: Gumiguru
1

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru!   Nekem egy 7 éves Pan Europeanom van, amit harmadik éve használok. Már a harmadik Michelin P.R.4  GT. használtam el túráinkon, legtöbbször utassal, hosszabb távokon és megpakolva, plusz tavasszal a megszokott tréningek. Autópálya, egy kis murvás erdei út, eső ,szerpentinek. Semmitől nem riadunk vissza utasommal. Nagyon meg vagyok elégedve a gumival. Soha egy megcsúszás, pedig néha fémes karistoló hang is hallatszik a kanyarokban. (Amit utasom nem nagyon díjaz.)

Kivétel talán a megcsúszásra a kaviccsal megszórt kanyar és a bitumennel javított repedés. Ezek már okoztak némi meglepetést. De szerintem ezekre még nem találták ki a megoldást a gumigyártók. Jelenlegi gumim túl van a 13 ezer kilométeren, de már sajnos elérte a kopásjelzőt. Tehát megérett a cserére. A kérdésem a következő:  Mivel a jelenlegi gumival meg vagyok elégedve, de nincs tapasztalatom más típus más gyártók gumijával. Milyen más gumit ajánlotok motoromra? Esetleg mi várható majd az ajánlott terméktől? (Hamarabb megcsúszik , több a futás teljesítménye, de az esőben óvatosan, stb.)  Köszönöm a választ!

Szép napot: G.Pál

VÁLASZ

Kedves Pál! Három garnitúra Road4 GT elkoptatása már egy komoly tapasztalat és visszajelzés számunkra is egy Pan European nyergében. Ugyan ezekkel a beszámolókkal és információkkal szolgálnak más tulajok is, meglehetősen jól vizsgázik ezen a motoron ez a mintázat. Némi panasz szokott érkezni az első gumik gyors kopására a túlzott terhelés miatt, de erről Te nem számoltál be. Látom, hogy a felhasználás nagyon vegyes, ennek fényében egy még jobb hír, hogy elégedett a gumikkal. Igen, sajnos a kaviccsal felszórt kanyarokkal egy gumi se tud kiküszöbölni, itt a pilótáknak kell figyelniük. Ennek fényében továbbra is tudom javasolni a Road4-et, mivel már mondhatom hogy 100%-ban kiismerted az abroncsok viselkedését.

Michelin helyett Dunlop?

Egyetlen abroncsot szeretnék javasolni, a Dunlop új mintázatát a RoadSmart III-at. Kifejezetten jól viselkedik nedves útviszonyok között, mindemellett egy teljesen újragondolt mintázattal és szerkezeti felépítéssel rendelkezik, ezáltal a nehéz motorokon is kiváló kopásképet mutat.

Jellegzetes mintázat – messziről felismerhetők a RoadSmart különleges barázdái

Száraz tapadása ez elődmodell RoadSmart II-nél is jobb, és a megtervezett profiljának köszönhetően, jó irányíthatóságot is kölcsönöz a motornak. Mivel a méretek kötöttek, ezt az egy opciót látom amivel érdemes lehet leváltani a Road4-et. Régebbi modelleket azért nem javaslok, mert nem tudják azt a teljesítményt hozni, mint az új fejlesztések, ezért azzal negatív tapasztalatod is lehet.

  • szabi

    A Metzeler Roadtec 01 HVWM – heavy weight motorcycle-ről miért feledkezik meg mindenki? BMW R1200GS Adventure-en használom, 12ezer km van benne, és még bőven van 1,5 mm a kopásjelzőig. Vízen verhetetlen, szárazon tapad mint állat 🙂