Pörgés és drágulás a használtmotorok piacán

Pörgés és drágulás a használtmotorok piacán

- Kategória: Hírek
8

Egyre nagyobb a kereslet a másodkézből származó járgányokra, és ezt hiába próbálják kielégíteni a kereskedések, az árak egyre csak nőnek.

A legutóbbi felmérések szerint negyedévente 4-5 százalékkal, azaz 6-7000 darabbal nő az eladott négykerekűek száma, s emiatt az árak is folyamatosan nőnek. A legnagyobb, 13 százalékos drágulást az egyterű járműveknél mérték, de az alsó-, a közép- és felső-középkategóriás autókért is 9 százalékkal kell többet fizetni. A nagy-, valamint a mini- és kisautók 4,5 százalékkal drágultak – közölte az MTI.

Drágulnak a motorok

Ezzel párhuzamosan a motorkerékpároknál is hasonló tendencia figyelhető meg. Ezt erősíti az új- és használtmotorok térnyerése is – előbbiek öt év alatt 20-25%-os növekedést értek el, míg a külföldről behozott használt gépek mennyisége konkrétan megduplázódott 2010 óta. Hiába azonban az évi 8-10 000 darab új kétkerekű, ez az árakat nem nyomta le.

Triumph Budapest
Új jármű értékvesztés nélkül? A piac változásai miatt ez is lehetséges, igaz, ezzel főként azok élhettek, akik a válság éveiben ruháztak be új motorra

2010-ben például 2,5 millió forintért lehetett megvenni a túltárolt, de új Kawasaki ZZR1400-at a márka budapesti kereskedésében, ezzel szemben a Red Baronnál most, 2017-ben 2,3 millióba kerül egy lényegesen korosabb, 2006-os modell. Szinte hihetetlen, de olyan mértékben nőttek az árak, hogy aki jókor csapott le egy-egy akciós, raktáron maradt példányra, az gyakorlatilag értékvesztés nélkül adhat tovább rajta az 5-6 éves használat után. Szakértők kiemelték: egyelőre folytatódik a tendencia, azaz a közeljövőben nem várható árcsökkenés a piacon, szóval aki új vagy másik motorral szeretné megkezdeni a 2018-as szezont, ideje lépnie – jövőre sem lesznek olcsóbbak a gépek.

 

  • Pinainas

    A redbaronnál minden használt motor a valódi piaci ár fölé van árazva 20-25%-al (néha még többel), csak a hülye nem veszi észre az összefüggést, és vásárol náluk…

    • Szlejer

      Csak a hülye nem veszi észre, hogy a redbaromnál (az enyém is onnét van) átvizsgált, leszervizelt motort kapsz, garanciával – még szép, hogy jóskapista levetett, körbeszilikonozott szarjánál (amibe vásárlás után esetleg rögvest beledöntheted azt a 20-30%-ot) magasabb áron kínálják. És a szemetek, a rohadt rablókapitalisták még keresni is akarnak rajta… hallatlan!

      Ettől függetlenül hülyeség volt a szerző részéről a redbaromos árral hadonászni…

      • Pinainas

        Egyik jó barátom vett a redbarontól egy Hondát 4 éve. Keveset futott, sérülésmentes, megkímélt, bla-bla. A motor piaci ára kb 900e volt, 1,2m-ért vette (azt mondták neki, hogy alku nincs!), de meggyőzték, hogy kap 1 hónap garanciát, 25% kedvezményt a szervízdíjakra és alkatrészekre, road service, anyám-kínja, satöbbi.

        – Mivel keveset futott a gép, már a szezon végén vehetett rá új gumikat, mert még a gyári (10 éves, eleve kuka) gumik voltak rajta.
        – első fékbetétek szintén gyáriak voltak, elfogytak szezon végére – csere
        – kb 5000km megtétele után a megkímélt motor blokkjában elkezdett csörögni a vezérműlánc (elvileg típushiba a 600-asoknál), de mivel már nem volt rá garancia, ezért jó drágán szívesen kicserélték volna redbaronék
        – még a gyári lánc volt rajta, tovább állítani nem lehetett, főleg mert szakaszosan nyúlt – csere (lánckerekekkel ugyebár)
        – következő szezon elején olaj/szűrő/légszűrő csere – ami drágább volt, mint később az egyik Honda szalonban
        – Izzócserénél kiderült, hogy az egyik oldalidom már csereidom volt (ennyit a sérülésmentes motorról), jobban megnézve azon az oldalon a tükör és a kormányvégsúly kicsi karcos volt, de le volt kenve ügyesen matt feketével

        Szar volt látni a fejét, amikor mentünk gurulni, hogy megutálta a Hondáját. Gyorsan el is adta, és vett egy Kawát magánkézből, amire eddig semmit nem kellett költenie az olajcseréken kívül, és újra vigyorog a nyeregben. Több helyről hallottam már, hogy a redbaron “felára” egyáltalán nem éri meg, csak nekik…

        • Szlejer

          Ja, a klasszikus magyar mesebeli használt motor, amire semmit nem kellett költeni az olajcserén kvül… Majd költ a következő tulaj, ugye? 😉

          Ha a Red Baronnál veszel gépet, akkor az összes (nem esztétikai) hibát, beleértve a lánc cserét is ingyen, gariban megcsinálják egy mukk nélkül (saját tapasztalat, bár a gumiról nem tudok nyilatkozni, abból én nem mai gyártásút, de nullkilométereset kaptam), HA a gari időn belül jelzed. Tessék alaposan átnézni a motort vásárlás előtt és még alaposabban letesztelni utána. Ennyi. Kiszolgálásra nem lehet panaszom, szerviz idejére kaptam az ingyen CBF600-at, és amikor nem tudtam beballagni szervizre, az enyémért ingyen kijöttek és vitték.

          Én olyat náluk sehol nem láttam kiírva, hogy sérülésmentes, 5-10-20 éves motorokat árulnak, mert olyan szintén csak a mesében létezik. VÁZSÉRÜLT motort, na azt nem veszel náluk, az ki is van írva. Viszont ne akard eladni nekik a motorodat vagy beszámíttatni, mert azzal tényleg nagyon rosszul jársz. 🙂

      • hutyutyutyu

        És ki nem olvassa el a redbaron garanciális feltételeit az milyen? Az van a feltételekben, hogy hozzájuk KÖTELEZŐ vinned a motort !3000 km-enként! kötelező szervizre (megsúgom a motorok kézikönyvében a legrövidebb periódus 6000 km és az is csak az apróságokra, nagyobb dolgokra (szelephézag, szinkron, stb) 12-42 ezer km), a nyilván a sima szervizekhez képest jóval drágább szervizükbe, ahol KÖTELEZŐ minden javasolt javítást megcsináltatnod, különben bukod a garanciát. Ez még egy új jármű garanciájánál is nagyobb lehúzásnak tűnik, és hát hallottam is “szépeket” a redbaronról.

        • Szlejer

          Nekem felesleges mesélned, veled ellentétben nem csak hallottam róluk… Nincs kötelező szerviz 3000km vagy 3 havonta, *kötelező átvizsgálás* van (amiből a dec-jan-feb kiesik), ha már okoskodni szeretnél.

          Ők vállalnak garanciát a használt szarra. Amit jóskapistától veszek arra nulla garancia van. Meglepő módon garanciát feltételekkel szokás vállalni. Ha nem tetszik, nem kell tőlük venni semmit. Eladni sem kell nekik, mert sírva fakadsz, amikor bemondják a vásárlási árat. :-))

          De azért köszi, hogy lerántottad a leplet a japán szervizfőnökkel dolgozó lehúzógépezetről.

          • hutyutyutyu

            De van kötelező, különben nem írnák a weboldalukon. Ott is nyilván 10k-s óradíjon dolgoznak hogy a kötelező időszakos dolgokat átnézzék, és dupla áron adják a motorolajat cserekor, mint az új járművek kötelező szervizeiben is szokás, így kifizetve nekik az összes garanciális költséget, vagy ha semmi gond nincs a géppel, akkor tiszta profit.

            Egyébként nekem is van ilyen mesebeli motorom, majd 1 évvel utána kellett gumit cserélni hátul, meg persze olaj 🙂 Azóta is csak az ajánlott ellenőrzések, leszámítva azt amit én okoztam.
            Egyébként ha már okoskodni szeretnél, törvényileg elő van írva, hogy a járművet eladónak (magánszemélynek is) vállalnia kell a felelősséget az eladáskor meg nem említett, és adásvételibe nem írt, de már bizonyíthatóan eladáskor létező hibákról.

  • Galambos Tibor

    Ugyanezt látom én is. Anno 2,3-ért vettem a V-Stromot, de valamikor 2015 elején, mikor nagy volt a kaki 2,0-2,1 között is lehetett kapni a Suzukinál. Most felcsapod a haHu-t, és mit látsz? 2,5-3 éves DL-ek 2-2,2, pont annyi, mint az új ára volt.