GumiGuru: Kockásra kopott a Bridgestone

GumiGuru: Kockásra kopott a Bridgestone

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Adott egy Kawasaki ZR7, a gurulások 50%-ában utassal közlekedem, és sajna míg egy élvezetes kanyargós részre érek, addig akár 100 km-t is kell motoroznom. A Kawán eddig BT023 volt, ami szépen teljesített, de minden erőfeszítésem ellenére kockásra kopott. Ez betudható a rutintalanságomnak is, amit tréningekkel folyamatosan próbálok javítani.

Az idei évben úgy érzem, megérett a cserére, mivel már a szezon végén enyhe csúszkálást éreztem vele egy-egy tempósabban vett kanyarnál, valamint az öregedési hajszálrepedések is megjelentek a gumin. Idén több hosszabb túrát és legalább egy pályanapot tervezek. Esőben elvből nem motorozom, ezért a vizestapadás nekem annyira nem számít. Erre a felhasználásra szeretnék Tőled egy ajánlást kérni. A BT-vel elégedett voltam, de szeretnék mást is kipróbálni. Conti SportAttackkal szemezek, de a motor súlya és a felhasználás módja miatt nem biztos, hogy az nekem való…

Megtisztelő válaszod előre is köszönöm!

VÁLASZ

Kedves Kérdező! Szerintem sok motorostársad örülne, ha “csak” 100 km-t kellene motorozni egy kiadósabb szerpentinezésért. Ez még nem feltétlen az a táv, ami bármelyik guminak is ártana. A BT023 egy közkedvelt túraabroncs, az írásodban megemlítetted a motorod súlyát, s hidd el egy igazi nagy túragéphez képest az a nagyjából 210 kg-os menetkész tömeg elenyésző, ez egy teljesen átlagos adat.

Kawasaki-ZR7Fi
Kawasaki-ZR-7

A csúszkálás betudható esetlegesen a rendellenes kopásképnek és a kornak is, de az már igazán extrém eset, amikor a kockás peremrészen egy “nagyobb” dőlésszögnél billeg és instabil a motor, ezt azért kizárnám a te esetedben.

Válassz modern, többkomponensű abroncsot!

A kisebb repedések kialakulása egy új gumi mintaárkaiban is megjelenhet, nem feltétlen tudható ez be csak az öregedés jeleinek, de van összefüggés közte. A vezetéstechnikai tréningek valóban adnak egy jó alapot és sok hasznos információval felvértezve jöhetsz el egy-két alkalom után, megmutatnak néhány alapvető technikát, üléspozíciót, helyes testtartást a kanyarokban stb., ami által magabiztosabb motorossá válhatsz, és ezáltal jobban ki tudod használni a gumidat/motorodat, de azt tartsd szem előtt hogy igazán rutinos motorossá a megtett kilométerek számával válhatsz.

Megérkezett a Michelin Road 5, de sajnos a GT változatra 2019-ig várnunk kell

A SportAttackot nem javaslom ilyen motorozási stílus mellé, tekintve, hogy ha egy BT023-at is kockásra koptattál, akkor egy sportgumit még rövidebb idő alatt “tönkreteszel”, úgy, hogy közben ki sem használtad a teljesítményét. Amennyiben jobb tapadásra, vágysz érdemes egy  modernebb abroncsot választanod, és lecserélned egy újabb gumira a mostani Bridgestone-t, mondjuk egy T30EVO-t lenne érdemes kipróbálnod. Igazán sportos karakter, így a tapadásra sem lehet majd panaszod, és a tartósságra sem lehet panasz az ilyen középméretű 750-eseken. Szerintem neked ilyen, újabb fejlesztésű gumikban kell gondolkodnod, ami már minden tekintetben előrelépés a BT023-hoz képest. Angelt GT, Roadtec 01, vagy az új Michelin Road 5, illetve a fenti T30 Evo – ezekben nem csalódhatsz a BT023 után.