GumiGuru: Nem száguldok, mégis nyúlik a GSX-R abroncsa

GumiGuru: Nem száguldok, mégis nyúlik a GSX-R abroncsa

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Sehol nem találok gyári előírt értékeket a guminyomásra vonatkozóan. 1994-es évjáratú GSX-R 750W motorom van. A hátulját kicsit „nyúlósnak” érzem. Milyen guminyomást kellene használnom? Az abroncs: Bridgestone BT016. Kizárólag városban használom, normál tempóban. Semmi agyatlan száguldozás.

Köszönettel: W. Attila

 

VÁLASZ

Kedves Attila! A gyári nyomásértéke ennek a motornak elöl 2,3 BAR hátul pedig 2,5 BAR. Amennyiben csak városban használod, ahol elvileg túl nagy igénybevételnek nem teszed ki az abroncsot, akkor nem értem az általad leírt jelenséget, szóval van itt némi ellentmondás…

Nem biztos, hogy a gumival van baj

Érdemes lenne a hátsó gátlót megnézni, megfelelő-e a csillapítása, gyanítom, hogy nem volt még kiszedve sem a motorból, és biztos hogy nem tudja azt, mint fénykorában, esetleg egy kicsit állíts rajta, a javulás érdekében, de valószínűleg a felújítása is időszerű már. A városi aszfalt sok esetben szennyezettebb, kopottabb is bizonyos helyeken, mint egy országúti szakasz, ez pedig nagy hatással van a gumik teljesítményére.

Suzuki-GSX-R750-In-Action-2
Suzuki GSX-R 750

A BT016 PRO már egy régebbi fejlesztésű darabnak számít, egyébként sem tartozik már a legjobban tapadó gumik közé. Ugyan modernnek titulálható a 3 zónás kialakítás révén, de ma már sokkal hatékonyabb anyagokat használnak a gumik gyártása során. Érdemes a gyári nyomást használni, s ismétlem, ránézni a felfüggesztésre – mindkettő nagyban befolyásolja a motor viselkedését.