Motorpiac 2017: Újra menő a nagymotor!

Motorpiac 2017: Újra menő a nagymotor!

- Kategória: Kiemelt cikk
3

A folyamatos fejlődés révén az elmúlt évtized egyik legjobb szezonját zárták a hazai kereskedések, az pedig külön öröm, hogy most már nem a robogók pörgetik a motorpiacot – az 500 köbcenti felettiek taroltak az elmúlt évben.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete ma délelőtt tartotta hagyományos évértékelőjét, ahol a négykerekűek mellett a motorpiac helyzetét is hosszasan értékelték – ez utóbbi feladat Zámbó Balázsra, az MGE elnökségi tagjára hárult. Mint kiderült, a 2017 tavaszán felmerült bürokratikus problémák és az ebből fakadó értékesítési nehézségek sem gátolhatták meg a magyar kereskedőket, hogy

újabb rekordévet zárjanak. Szemben a 2016-os 2213 darabbal – illetve az öt évvel ezelőtti 1798 kétkerekűvel – 2017-ben már 2286 új nagymotorra került magyar rendszám.

Motorpiac: Tarolnak a nagy gépek, egyre kevesebb a robogó

Fontos eredmény, hogy 2010 óta ez volt a hazai motorpiac legsikeresebb szezonja, negyedével több nagymotor fogyott, mint 2012-ben, s az is rendkívüli, hogy ebből milyen komoly részt tettek ki az 500 köbcenti feletti gépek. Míg a teljes piac 3,3%-ot bővült 2016-hoz mérten, a nagymotorok szegmense jelentősen, 19%-kal nőtt, míg a 125 és 500 cm3 közötti osztály forgalma 9%-kal csökkent.

Meglepő bejelentést tettek az MGE-hez tartozó márkák képviselői: Idén távol maradnak a budapesti motorkiállítástól, s azt szeretnék, ha 2019-ben színvonalasabb, s a látogatók és kiállítók érdekeit jobban szem előtt tartó seregszemlén vehetnének részt

Zámbó Balázs elnökségi tag elmondta, hogy tavaly csaknem 2300 új motor került forgalomba Magyarországon, ami kevesebb az MGE által vártnál, de a 2012-es mélypont óra töretlen a növekedés, és idén is komoly, 8% körüli bővülésre számítanak. Felhívta a figyelmet arra is, hogy a motorokat terhelő regisztrációs adó az egyesület javaslata ellenére továbbra is változatlanul magas, ami megnehezíti a szegmens jelentősebb bővülését. Jelen pillanatban egy környezetbarát, új, 125-ös robogót magasabb adótétel sújt, mint egy 1,4-es családi autót.

motorpiac

Igazi szenzáció, hogy nemcsak a motorpiac nőtt, azon belül kifejezetten népszerűek voltak az 500 cm3 feletti gépek – immáron háromból két gép a félliter feletti osztályból került ki

Zárásként egy meglepő információt is megosztottak a résztvevőkkel, mégpedig, hogy a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületéhez tartozó nagy motormárkák egységesen távol maradnak a 2018 februári budapesti motorkiállítástól. A bojkottal az a céljuk, hogy 2019-ben – a látogatók és a kiállítók visszajelzései alapján – egy színvonalasabb, teljesebb, jobb seregszemlén mutathassák meg portékáikat.

  • Homonnai István

    Fasza lesz így a kiállítás… Mit fogunk nézni, a Keeway robogókat meg a tűrhetetlen színvonalú gádzsikat?

    • Valent Levente

      Akkor már én se várom annyira azt a kiállítást…

  • pokerzee

    Mi lesz itt, vagy mi nem lesz…inkább. Szomorú, hogy képtelenek összehozni egy nagy motorkiállítást, ahol minden márka kinn van, és bemutatja a teljes kínálatát. Már évek óta gyengül a rendezvény. Jó időben a parkolóban több motort láthattunk mint benn. Ha venni szeretnék valamit, válasszak a prospektusból, ha van olyan. A másik nagy fájdalmam, hogy összevonták az autó tuning showal ( ami engem hidegen hagy ) és persze drágább a jegy is emiatt. Már három éve, mindig azt mondom, hogy a következőre nem megyek ki…lehet, hogy most kihagyom. 🙁 Majd elolvasom a beszámolókat, inkább.