Carl Reese és a négy legyalult Continental…

Carl Reese és a négy legyalult Continental…

- Kategória: Cikkek, Közélet
1

Ilyen kihívások várnak arra, aki egy nap alatt szeretné megtenni a Lengyelország-Marokkó távot…

Arról már korábban beszámoltunk, hogy Carl Reese – országúti csúcsdöntéseit követően – eltökélte, hogy pályán is próbára teszi magát, és BMW K 1600 GTL-je nyergében megdönti a 24 órás motorozás világrekordját. Az alig 14 kilométer hosszú, texasi oválpályán összesen 3410 kilométert (!) tett meg egy nap alatt, csaknem 150 km/órás átlagsebességet elérve, most pedig arról mesélt, milyen kihívásokat kellett leküzdenie az egynapos száguldás során.

Nem mindegy, hány gumicseréd van egy nap alatt…

– Continental Road Attack 2 EVO GT abroncsokat választottam, mivel tudtam, hogy a pálya aszfaltja olyan, mint a legdurvább csiszolópapír, és azt reméltem, hogy ezek az ultratartós gumik viszonylag ritkán szorulnak majd cserére. Ez be is vált, noha így is négy hátsót használtam el, ezért gyakran 230-240-nel kellett hasítanom, hogy tankolással és kerékcserével együtt is kijöjjön az alig 150-es átlag.

A 24 órás száguldás komoly próbatétel volt Reese-nek és a Continental abroncsoknak is… Ki tudja: ha a Road Attack 2 helyett egy kevésbé tartós keveréket választ, a sok gumicsere miatt valószínűleg nem sikerült volna túlszárnyalnia a rekordot

Ha ez nem lett volna elég, éjszaka mindenféle vadállatok szökdöstek be a pályára. A mosómedvéket ügyesen kikerültem, azonban pár nyúl már nem volt ilyen szerencsés, de ez is hozzátartozik az ilyen extrém kalandokhoz.

Reese és csapata a texasi pályán

Amikor 22 óra és 52 perc után kiálltam tankolni, a szerelőm, Jay Carlson ránézett a ronggyá kopott hátsó gumira, majd az eredményjelzőre. A táblán az állt, hogy már ekkor túlszárnyaltam a korábbi 24 órás csúcsot, s erre Jay így szólt: Carl, megcsináltad… – mesélte Reese a rekorddöntést követően.