GumiGuru: Leengedném az abroncsot – jó ötlet?

GumiGuru: Leengedném az abroncsot – jó ötlet?

- Kategória: Gumiguru
4

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! Következő a kérdésem: Honda Hornetom van Dunlom Roadsmart 3 gumival – mi az a legalacsonyabb guminyomás az elsőben, amitől még nem deformálódik, de javul a tapadás? Szabadka környéki utakon motorozom, fényes az aszfalt, csúszik… Tudom, hogy 2,5 bar a gyári, de mi az a minimum, ami még nem veszélyes?

Köszönöm!

VÁLASZ

Kedves Kérdező! Ez nagyjából az a kérdés, amire igazán nem is szeretnék válaszolni, nehogy biztatásnak vedd – aggódom a biztonságodért. Gondolj bele: ha azt mondom, engedd le 1,5 BAR-ra hidegen, és baj lesz belőle, akkor az jön, hogy a szakértő javasolta.

Guminyomás? Amit nyersz a réven, elbukod a vámon

Hidd el, ha variálsz vele, nem lesz az abroncsnak tartása, mivel nem lesz benne elegendő levegő. Amikor leengedted az abroncsot mondjuk 2 barra, akkor nem okoz meglepetést ugyanazokon az utakon használva? Az teljesen rendben van, hogy alacsonyabb nyomás esetén a kisebb úthibákat – minimálisan – jobban elnyeli, mert jobban képes elviselni a rossz útburkolat okozta alakváltozásokat, de az irányíthatóság ilyenkor már kérdéses. Ez ugyan nagyban motor- és pilótafüggő, egy feszesebb, keményebb rugózású sportmotoron már nagyon érezhető, továbbá van aki teljesen immúnis a guminyomásra, egyszerűen nem érzi. Láttunk már olyat, hogy valaki 1,1 barral próbált pályázni, és körökön át nem értette, mi a baj a géppel…

A most megadott értéknél semmiképp nem mennék lentebb, továbbá azt vedd figyelembe, hogy a gumi teherviselő képességét nagyban befolyásolja a levegő mennyisége. Ha ez nem megfelelő, akár meg is repedhet az abroncs – biztonságod érdekében nem kísérleteznék ezzel.