GumiGuru: Sportosan motorozom a GSX-R-rel

GumiGuru: Sportosan motorozom a GSX-R-rel

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Suzuki GSX-R600 K6 típusú motoromra új gumit szeretnék vásárolni, közúti használatra, és a következőket néztem: Michelin Pilot Power 2CT, Dunlop Qualifier 2, Bridgestone S20 evo, Bt016 PRO, esetleg Pirelli Diablo Rosso 2! A Pilot Power 2CT gumira sok panaszt hallani. Melyik gumi lenne a legideálisabb számomra ezen típusok közül utcára, határok feszegetése nélkül? A jelszó: Tapadjon!

Választ előre is köszönöm!

VÁLASZ

Kedves Kérdező! A felsorolt mintázatokkal pontosan a középmezőny gumijait vetted célkeresztbe, ahonnan, úgy gondolom, megtaláljuk a számodra legideálisabb darabot a GSX-R-re. Gyakorlatilag az összes felsorolt gumival van személyes tapasztalatom,

az összes pro és kontra érv alapján az S20 EVO-t és a Roso II-t javaslom számodra.

Jól tapadnak és gyorsan melegednek, megállják a helyüket még a mai mezőnyben is. A többi abroncsról is beszélnék, hogy azokat miért nem javaslom, legalábbis azt, amit tapasztaltam velük. A Power 2CT-t véleményem szerint többen dicsérik, mint sem, ez volt a gyártó első olyan abroncsa, ahol két eltérő keveréket alkalmaztak a futófelület gyártása során, megteremtve ezzel a mai modern gumik alapjait.

Igazi mérföldkő a Pilot Power 2CT

Ez a gumi egy mérföldkő volt, szerintem ésszerű választás akkor, ha nem a határokat keresed, és elmondásod alapján ez így van.  A Qualifier II egy “túlzottan tartós” sportgumi, a kopás egyértelműen a motor ereje és a csuklónk függvénye, de láttam már 150 lóerős sportmotoron 11 000 km-t futott hátsó gumit, s akkor is azt hittem, csak pár ezer van benne. Ennyit egy jól tapadó abroncs ne fusson el, van azért összefüggés a gumi keveréke, tapadása és a kopás mértéke között…

Suzuki-GSX-R750-In-Action-2
Suzukir17.hu, gumi, abroncs, nyomás, méret, honda, yamaha, suzuki, kawasaki 

A BT016 PRO abroncs nem szereti a hűvösebb aszfaltot, hiába a három zónára osztott futófelület, jómagam egy percig sem bíztam benne. Ezzel az abronccsal egy métert nem mentem egyenesen (lehet, nem is akartam?), pedig a guminyomás, továbbá a motor is rendben volt, de a csak nem akart tapadni. Ebből a mezőnyből az S20 EVO és a Rosso II kiemelkedően jó választás – előbbi igen szilik dús, még esőben is bátran lehet vele motorozni, ha esetleg ez is szempont.