Jegyet vettünk, feljutottunk a Sellára… De hogyan?

- Kategória: Események, Kiemelt cikk, Túra

Mia olvasta cikkünket a Sella lezárásáról és az OpenMove alkalmazásról, ezért felkészülten vágott bele kis csapatával a Dolomitok-túrába. Nem rajta múlt, hogy így is nehézségekbe ütközött…

Sziasztok! A Dolomitok-túra előtt elolvastunk két Hegylakók-cikket, így indultunk el kis családommal, öt motorral és kilenc emberrel a Sella-körre. Első meglepetés akkor ért, mikor kiderült, a bejutáshoz nélkülözhetetlen OpenMove oldalára hiába lépek fel – a honlapon nem, csak az alkalmazásban lehet behajtási engedélyt igényelni.

openmove sella
Hógolyózás nyáron? Ezért (is) érdemes befizetni a felvonóra!

Kb. 80 MB, az egyik telefonra nem is fért fel. Rendben, akkor majd beregisztráljuk az ő motorját is a másik telóról, de ez sem járható: egy regisztrációval csak egy jármű adatait viheted fel, szóval buktad, ha nincs nálad egy bőséges tárhelyű mobil. Azt csak halkan jegyzem meg, hogy Olaszország hegyei nem a kiváló térerőről híresek, szóval nem elég, hogy végigjutsz – nagyon lassan – a procedúrán,

személyes tapasztalatom alapján érdemes lementeni a képernyőt is, mert nem biztos, hogy a hágókon újra betöltődik az alkalmazás.

Azt már tényleg nagyon halkan teszem hozzá, hogy az alkalmazásban olaszul zajlik a kommunikáció, csak regisztráció közben válthatsz angolra, de ez nem zavarja meg a programot – a hibaüzeneteket ezután is olaszul küldi majd.

openmove sella
Micsoda kilátás! Többek között ezért imádjuk a Sellát…

Sella és OpenMove: egyszerű forgalomszámláló, annak is gyenge…

Időtartamot kiválasztani csak másnapi, egész órától egész óráig terjedő időtartamban lehet, tehát érdemes 24 órával korábban elkezdeni a felkészülést, ha nem akarsz hoppon maradni. A jegykeresésnél még a kapura (Bolzano felől mentünk) és a jármű típusára is muszáj figyelned, és összesen négy lehetőség közül kell választani, szóval nem atomfizika, de azért nem árt odafigyelni. Ha ezt is sikeresen vettük, a “GET” gombra kattintva juthatunk tovább. A rendszám megadása után e-mailben elküldi és az alkalmazásban is feltünteti a rendszer a friss engedélyt, de a netproblemák miatt (ahogy már említettem) érdemes ezekről egy képernyőmentést készíteni – mi is így tettünk.

openmove sella
Akárhogy is, végül 12-13 óra időtávra megjöttek az engedélyek, hogy szeretettel várják az öt motort, ráadásul a procedúra ingyenes volt, hurrá. Más kérdés, hogy majdnem kicsúsztunk az időből – erre is érdemes figyelni -, így a tervezett háromnegyed 12 helyett csak fél egy után értünk a kapuhoz. Mármint… ööö… a kapu helyéhez

Ugyanis hiába kerestem kaput, az nincs. Helyette egy sáv – jobbra -, amerre menj, ha nincs nálad pass, azaz behajtási engedély, de ezt csak egy olasz tábla hirdeti. Mellette a bal, arra menj, ha van engedélyed. A „kapus” látta, hogy integetek a telefonnal, és már irányított is balra. A többiek hezitáltak mögöttem, ezért visszasétáltam. Meglepetés: megmutattam a saját QR kódomat, oké, jó az idősáv, erre intett, hogy jó, akkor menjenek a többiek is, ha van nekik valami hasonló…

A többiek telefonját egész nap nem vettük elő, igaz, voltak kamerák az út mellett, de sorompók, leolvasók sehol. Egyébként úgy láttuk, hogy meglepő módon a bódénál is adtak jegyet annak, aki kért.

Így történhetett, hogy szerda délután is tömve volt fent a motoros parkoló, azaz a korlátozás dacára is komoly mennyiségű jármű hajt fel hétköznap.

A Sella túloldalán is hasonló a helyzet

Nagyjából három óra lehetett, mikor elindultunk lefele, de előtte még felmásztunk a koporsókabinos felvonó tetejéhez motoros ruhában, és hógolyóztunk 38 fokban. Drága a felvonó, de ne hagyjátok ki – nagy élmény! Amikor újra motorra ültünk, és kihajtottunk, kíváncsiságból megnéztem a másik oldalon: ott már kiírták, hogy Pass 100, de semmi többet, szóval az se nagy segítség a motorosnak, ha felkészületlenül érkezik.

openmove sella
Behajtási engedély ide vagy oda, rengeteg motor volt fent a hegyen, ráadásul délután négy körül, mikor feloldották a tiltást, komplett csapatok indultak el a hegy irányába

Őszintén, ez a Sella-mizéria egy béna forgalomszámlálási kísérletnek tűnik a gyakorlatban. Persze, ha nem készülünk, és a szálláson nem regisztrálunk egy nappal korábban az OpenMove-ra, biztos rosszabb élmény lett volna, és talán fel sem jutunk. Szóval nagy-nagy köszi nektek a cikkekért – hasznos volt!