Olvasói: Hogyan védekezhetek a traffipax ellen?

Olvasói: Hogyan védekezhetek a traffipax ellen?

- Kategória: Kiemelt cikk
12

Többen is beküldtétek nekünk a hírt, miszerint taktikát váltanak a rendőrök, és újra lesből, takarásból mérnek majd. Ezen nincs mit ragozni, de Ákos levele már annál érdekesebb…

Sziasztok Hegylakók! Anno sokat foglalkoztatok a lézerblokkoló témával, ugye? Most, hogy egyre több a traffipax, és már nem csak szemből mérnek, szeretnék valamit a motorra. Viszont nem tudom, mit kockáztatok vele, ha felrakok egy blokkolót. Értitek: nehogy többe legyen a leves, mint a hús… Olvastam cikkeket, de eddig csak zagyvaságokat találtam a kütyükről és a bírságokról is. Van erről infótok?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Ákos

lézerblokkoló
Várban vagyok? Hiába irányítják a motorra a gépet, a blokkoló miatt nem látszik a sebesség

Kedves Ákos!

Valóban visszatér a régi-új módszer, s a hírek szerint lesből is dolgoznak a sebességmérők, de ez nem azt jelenti, hogy feltétlenül hátulról „lőnek”, szóval motorral kétesélyes a dolog. Ami a védekezést illeti, több lehetőséged is van – igyekszem röviden, sallangmentesen összeszedni.

1. Betartod a szabályokat

Előnye: 100%-os védelmet nyújt… Hátránya: Tudom, nem egyszerű mindig, mindenhol ragaszkodni a megengedett sebességhez.

2. Veszel egy traffipax-előrejelzőt, más néven lézerdetektort

Előnye: olcsó, alig húszezer forintba kerül, és – itthon – teljesen legális. Hátránya, hogy ha célzottan téged mérnek, akkor a jelzés után alig egy másodperced van lassítani, ami gyakorlatilag lehetetlen, vagyis semmit nem ér.

lézerblokkoló

Az egyetlen, valódi érv mellette, hogy ún. szórt jelből is dolgozik, tehát lehet, hogy többsávos úton hasznodra válik, ha éppen nem téged mér az eszköz, de a közeledben működik, hiszen így lesz időd visszavenni a gázt.

3. Előkerül a jó öreg lézerblokkoló

Előnye: Tapasztalataink alapján teljes védelmet nyújt, legalább is amíg legális volt, és használtuk, sehonnan nem jött csekk, illetve saját, Fama Prolaser III-mal végzett tesztjeink is igazolták a hatékonyságát. Hátránya, hogy már nem engedélyezett, nem is olcsó (előre egy, illetve hátra két fej legalább hatvan-hetven rugót kóstál, plusz a beépítés díja), s bár többféle szám is elhangzott, nagyjából hasonló összegű bírságra készülhetsz, ha nyakon csípnek vele.

lézerblokkoló
A két lézerblokkoló fej nem feltűnő, de annyira azért látszik, hogy megbírságoljanak érte…

Szóval beépítéssel együtt legalább 80 ezer forintba fáj egy ilyen eszköz, már ha tényleg hatékony megoldást szeretnél.

Halkan jegyzem meg, hogy ennyit akkor sem fizetsz bírságra, ha városban, hetvenes táblánál 130-cal kapnak el… Ugye nem csinálsz ilyet?

Ebből is látszik, hogy nincs értelme kockáztatni, egy fél szezon benzinköltségét rálocsolni a lézerblokkolóra, és azon rettegni, hogy mikor kapnak el miatta. Szóval marad a higgadt motorozás, és persze a hasznos infó, hogy a lesből mérő traffipaxokból aligha ugrik ki a yard, hogy megállítson. Tehát csak akkor számíthatsz csekkre, ha átléped azt a bizonyos határt az egyszerű szabálysértés és a közigazgatási bírság között.

lézerblokkoló
A táblázat szerint 65 km/h-ig csak szabálysértés, de a mérési pontatlanság miatt 68 km/óráig nem érkezik csekk

Ez városban 68-tól, országúton 108 km/órától játszik, autópályán pedig – óra szerint – legalább 150-nel kell menned, hogy szombathelyi vagy vásárosnaményi levelet kapj.