GumiGuru: Értem, hogy tartós, de ne csak azt nézd!

GumiGuru: Értem, hogy tartós, de ne csak azt nézd!

- Kategória: Gumiguru
1

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Egy 2000 utáni 600-as Bandit tulajdonosa vagyok, és a napokban egy túra közben kapott defekt miatt kénytelen voltam hátsó gumit cseréltetni. A helyi kínálat nem volt túl bőséges, egy METZELER Roadtec Z6 160/60 ZR17 69W-t sikerült vásárolni. Azt olvastam, hogy a futásteljesítménye nem rossz, de vannak manapság már sokkal jobb papucsok is.

Évi közel 10 ezer kilométert használom a motort hétvégente, egy-két 1500-2000 km körüli túra is szóba jöhet. Általában egyedül motorozom (70%-ban), néhány alkalommal utassal, ritkán csomagokkal is. Szeretek a kanyargós szakaszokon sportosan vezetni, de biztos vagyok benne, hogy még messze járok a motor vagy a gumi határaitól. Elöl a jelenlegi gumi Pirelli Diablo Rosso 2 feszül, ilyen volt a defekt előtt hátul is. Nincs is vele semmi bajom, csak már elkopott. Tehát a kérdésem az lenne, hogy mit vegyek helyette előre? A hátsót is érdemes lenne cseréltetni, vagy nem olyan rossz gumi ez? Válaszodat várom és előre is köszönöm!

Üdv: Bence

VÁLASZ

Kedves Bence! Több szempont szerint érdemes megvizsgálni a Z6-os Metzelert. Most ne hasonlítsuk házon belül sem újabb típusokhoz, sőt más gyártónál se kopogtassunk, egyszerűen nézzük csak önmagát, hogy mi is lakik a köpeny alatt. Tény, hogy nagyjából már 15 éve is a piacon volt ez a mintázat, és még most is sok fut az  belőle, sőt napjainkig gyártják – ez azért sokat elárul róla. Alapvetően a 2000-évek elején más volt az igény a túrasport szegmensben, nagyon mások voltak a motorok is.

Suzuki GSF600 Bandit

A lényeg mindenek előtt a tartósság volt, ha megnézzük az abroncs kortársait, ugyan ezeket a jellemzőket tudnám azokról is felsorolni. Az akkor gyártott motorok sem voltak a “végletekig” kihegyezve  ezt a kijelentést most nagyon nagyon képletesen értsük, ld. mondjuk az egyik akkori favorit ZZR1100-at és a mai ZZR1400-at). Valahogy akkoriban  nem találkoztunk a hegyekben sem lábtartót szikráztató túragépekkel… Akárhogy is, a Z6 az akkori színvonalnak tökéletesen megfelelt.

Változik a világ és a motorok is

Nézzük a mai trendet! 150-180 lóerős túragépek születnek kipörgésgátlóval, profi fékkel, fordított teleszkópokkal – amelyeken persze minden tulajdonság állítható -, az aktív felfüggesztésekről nem is beszélve. Ezekre ajánlott, sőt kell a profi túraabroncs, nem kérdés. A Z6 szépen lassan feledésbe merül, már másodvonalnak sem mondanám, van az már lentebb is, bőven. A felhasznált anyagok, adalékok mennyisége sem a régi, hisz’ nem ennek a guminak kell jól teljesíteni, arra ott vannak az új termékek. Manapság egy kőkemény abronccsal, ami sportosabb közlekedésre nem való, valóban kényelmesre kell vele venni a figurát, cserében viszont akár húszezer kilométert is elmotorozhatsz vele. Amennyiben nem érzed a tapadás hiányát, és úgy gondolod, hogy téged kiszolgál ez a gumi, abban az esetben nyugodtan hagyd fent a motoron, és vásárolj hozzá egy első gumit. Viszont, ha biztosabb tapadásra vágysz, érdemes lehet az öregecske Z6-nál egy kicsit modernebb szettet feltenni a gépre, akár a Metzeler egyik újdonságát, mint például a Roadtec01.