EICMA: Megérkezett az új BMW S 1000 RR

EICMA: Megérkezett az új BMW S 1000 RR

- Kategória: Kiemelt cikk
1

Még könnyebb és erősebb a BMW nagyágyúja, s olyan kompakt, hogy első ránézésre a kilencvenes évek 250-eseit idézi… Ámulatba ejtő gép lett.

[wp_bannerize group=”cikkek” limit=”1″ random=”1″]

Több mint tíz kilót faragtak az eddig is pillekönnyű S 1000 RR tömegéből, sornégyes erőforrása pedig megkapta a GS-ben megismert változó szelepvezérlést takaró ShiftCam technikát.

Felsorolni is nehéz, mennyi újdonságot zsúfoltak a gépbe, most mégis kísérletet teszünk rá. Az adatokat látva úgy tűnik, új etalon született…

BMW S 1000 RR – új mérce a kategóriában

Vadonatúj erőforrás, felfüggesztés és formaterv jellemzi a németek superbike-ját, melyről a következőket tudhattunk meg a mai sajtótájékoztatón:

  • Az elődnél négy kilóval könnyebb, változó szelepvezérlésű erőforrás
  • Megnövelt teljesítmény: 207 lóerő 13 500-nál és 113 Nm 11 000-nél
  • Több mint 100 Nm forgatónyomaték az 5500-14 500-as fordulatszám-tartományban
  • Vadonatúj felfüggesztés és vázszerkezet (Flex Frame), mely által még kényelmesebb, egyszersmind gyorsabbá vált a motor
  • Továbbfejlesztett DDC-rendszer a még magabiztosabb úttartásért
  • A gép menetkész tömege 11-14,5 kilóval csökkent, utóbbi az M-sportcsomag beépítésével érhető el, ezzel az S 1000 RR menetkészen csak 193,5 kilót nyom
BMW S 1000 RR – 2019
  • Továbbfejlesztett DTC (kipörgésgátló), alapáras az egykerekezés-gátló, illetve állítható a motorfék intenzitása
  • Alapáras lett az ABS Pro névre keresztelt kanyar-ABS
  • Új üzemmódok bukkantak fel a gépen: Rain, Road, Dynamic és Race (alapáras), és a Pro üzemmód (feláras), melyben három különböző versenybeállítás található
  • Rajtelektronika, boxutca-sebességkorlátozó, gyorsváltó (alapáras), illetve tempomat (feláras)
  • 6,5 colos képátlójú műszeregység

Nincs kérdés, 207 lovas teljesítményével és 193,5 kilós menetkész tömegével – no meg lélegzetelállító felszereltségével – a BMW S 1000 RR tényleg új mérce lett a kategóriában, pedig az EICMA-n láthatjuk, hogy idén már kihívókból sincs hiány… Le a kalappal a német mérnökök előtt!

[wp_bannerize group="cikkek_also" random="1" limit="1"]