Ezért emelkednek a biztosítási díjak

Ezért emelkednek a biztosítási díjak

- Kategória: Hírek
2

Évről-évre több jármű közlekedik útjainkon, rekordszintre emelkedett a benzinfogyasztás, és 2012 óta folyamatosan nő az okozott balesetek száma. Ez már önmagában is elég indok lenne, mégsem ezért drágulnak a kötelező felelősségbiztosítások…

Az új, elektronikus kárbejelentő alkalmazás leleplezésén beszéltek arról, hogy mi indokolja a kismértékű, de nagyjából minden év elején esedékes KGFB-áremelést. Kiderült, hogy igencsak hullámzó volt az okozott balesetek száma az elmúlt 15 évben – a 2006-os csúcs idején naponta 5-600 (!) kárbejelentő landolt a biztosítóknál, míg a válság éveiben, 2012 környékén ez visszaesett napi 310-320-ra.

Járművenként félmillió forintot fizetnek a töréskárra

Azóta persze a forgalom növekedésével ismét nőtt ez a szám, 2017-ben például hozzávetőleg 164 000 esetet jegyeztek (azaz naponta kb. 450-et) a társaságok, viszont a javítási díjak növekedésével párhuzamosan egyre drágult a járművenként kifizetett összeg.

Tíz éve még 370 000 forint körüli átlagos kárösszeggel számolhattak a társaságok, ami 2011-re 450 000-re emelkedett, napjainkban pedig meghaladja a félmillió forintot.

A több baleset, és ütközésenként akár 20-30%-kal magasabb kifizetések állnak hát a díjemelés hátterében, mely valószínűleg folytatódik a következő években is.

Tisztán látszik, hogy 2006-tól 2012-ig meredeken csökkent, majd utána hirtelen emelkedett a közúti balesetek száma

Elvégre a munkaerőhiányban szenvedő műhelyek aligha tudnak árat csökkenteni, és az egyre összetettebb, ezáltal drágábban javítható autók és motorok is tovább srófolják majd a díjakat. Ilyen szempontból egyébként kivételezett helyzetben vannak a motorosok, hiszen a vidéken bejegyzett, 150-200 lovas sportgép KFGB-je is kijön nagyjából havi 1000-1500 forintból, míg a hasonló teljesítményű, nagyértékű sportkocsik tulajdonosai ennek legalább két-háromszorosát fizetik.