GumiGuru: Amikor felesleges a drága abroncs…

GumiGuru: Amikor felesleges a drága abroncs…

- Kategória: Gumiguru
3

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Triumph Legend TT-m van, kezdő motorosként alkalmanként túrázásra használom, mégpedig konszolidált, kényelmes stílusban. Csak jó időben ülök rá, és nem megyek többet évi 3000 kilométernél. Milyen típusú abroncsot ajánlotok hozzá?

Köszönöm a választ!

VÁLASZ

Kedves Kérdező! Jelen helyzetben úgy vélem, jogosan teszem fel saját magamnak és az olvasóknak a kérdést: vajon megéri-e ebben a szituációban megvenni a drágább, jobb minőségű abroncsot?! A válasz egyértelmű: nem. Ugyanis konszolidált hétvégi motorozáshoz, egy ilyen stílusú gépre, ilyen szerény futásteljesítmény mellé gyakorlatilag az aktuális piaci kínálat bármelyik tagja felszerelhető.

Triumph Legend TT

Mivel nem szükséges extrém tapadás, kiemelkedő futásteljesítmény, páratlan vízelvezető képesség – amit csak bizonyos abroncsok tudnak abszolválni – így mit is javasolhatnék? A hétköznapi közlekedéshez, mert itt most erről van szó, a kínálat bármelyik abroncsa elegendő lesz. Mivel az éves futásteljesítményed igen alacsony, egy túrasport abroncs akár 5-6 évet is futhat a motoron, így hamarabb elöregszik, mint elkopna. Érdemes lehet akár sportgumit is felrakni, az legalább jól tapad, kivédheti a kezdő motoros bakikat. Én néhány ár/érték arányban remek gumit választanék: Michelin Power 2CT, Bridgestone BT016 PRO, viszont ha túravonalon szeretnél nézelődni akkor: Continental RoadAttack 2, Pirelli Angel ST. Mivel a motorodnak küllős kereke van, hiába tömlő nélküliek gyárilag, akkor is kell bele belső gumi, és ezekből is érdemes újat beszerelni!

4sr HUngary