GumiGuru: megéri drágább abroncsra áldozni?

GumiGuru: megéri drágább abroncsra áldozni?

- Kategória: Gumiguru
2

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Jelenleg BT023 gumi van a motoron. Ezzel vettem, így nem tudom, hogy új gumiként milyenek a tulajdonságai – mikor megvettem a motorom már 3 évesek voltak. Nálam hidegen nagyon csúszkált, de bemelegedve szépen vette a kanyarokat, azonban mindig éreztem benne egy kis bizonytalanságot. Mostanra 5 éves lett a gumi, és kanyarban bizony, ha szép finoman is, de mászkál, muszj lecserélnem.

Nagyon szemezek az új T31-gyel, mert egész tartósnak és megbízhatónak írja még az Önök tesztje is, bár a 3. rész még nem jelent meg a tesztről pedig nagyon vártam. Kérdésem: Tényleg ekkora különbség van a két gumi tudása-tapadása között, mint amit az ára tükröz? Én legtöbbször párommal együtt motorozom egy 2006-os Hornet nyergében normális, túrázós sebességgel. Amikor egyedül gurulok, akkor se a sebesség a lényeg, hanem a dinamikus kanyarvétel.

Szóval egy tartós, mégis jól tapadó gumit szeretnék, ami nem ijed meg egy intenzívebb szerpentinezésen sem. Melyiket vegyem: bBT023 vagy T31? Megéri az árkülönbség? Vagy tudja ezt a BT023 is? Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel:  Zoli

VÁLASZ

Kedves Zoli! Röviden, tömören: az ár tükrözi fogja az abroncs tudását, továbbá úgy gondolom, megéri azt a különbséget rászánnod az új papucsokra, ami a két szett között van. A BT023 egy igazi mindenes korszakalkotó gumi, csak az a korszak már régen elmúlt, amikor ez újnak számított. Azok a motorosok kedvelik igazán, akik nem túl forszírozott tempóban szó szerint falják a kilométereket, mert az élettartamra nem lehet panasz, egy igazi hosszútávfutóval van dolgunk.

Bridgestone T31

Valahol a futásteljesítmény és a tapadás között azért megvan az összefüggés, tehát valamiből engedni kell, hogy a másik tulajdonság érvényesülni tudjon. Az érzés, amit tapasztalsz, betudható a lassan korosodó guminak is, továbbá annak, hogy a BT023 valóban nem a precíz irányíthatóságról és a bombabiztos tapadásról híres. Egy guminyomást azért ellenőriznék, sok esetben a nem helyesen beállított érték bizonytalan érzést kölcsönözhet kanyarodás közben. A maga nemében egyébként nem rossz gumi, csak tudni kell, mire akarjuk használni, ez itt a legfontosabb. Amilyen stílusban hajtod a motorodat, a T31 az egyik legjobb opció, tehát bátran merem ajánlani, nem fogsz csalódni benne.

4sr HUngary