Tarolt a BMW R 1250 GS, felzárkóztak a csupaszok és a sportmororok

Tarolt a BMW R 1250 GS, felzárkóztak a csupaszok és a sportmororok

- Kategória: Kiemelt cikk
1

A hűvös tavasza dacára nem csökkent itthon a motorvásárlási kedv, sőt most pörögtek csak fel igazán az eladások. A számok önmagukban is érdekesek, az meg pláne, hogy milyen típusok kerültek a legjobb tízbe…

Kezdjük is rögtön a legfontosabbal: idén január és május között 1369 új motorkerékpárt adtak el Magyarországon, azaz kétszer annyit (!), mint 2017 azonos időszakában. A duplájára nőtt motorpiac következménye, hogy az erősorrend is átalakult kissé: csökkent az örök listavezető túraendurók és crossoverek előnye (25,57%), felzárkóztak rájuk a csupaszmotorok (19,80%), míg a 150-esnél nagyobb robogók stabilan őrzik harmadik helyüket 15,27%-kal. Még mindig rétegmodellnek számítanak, de egyre kelendőbbek a gyorsasági motorok – ezekből csaknem kétszer annyi fogyott, mint tavaly.

Magyarország legnépszerűbb motorkerékpárjai

Nem meglepő, hogy továbbra is a túraendurók és crossoverek a legnépszerűbbek, s ezeken belül is a BMW, a Honda és a Suzuki modelljei sorakoznak a legjobbak között. Természetesen az új R 1250 GS folytatta a hagyományt, és legyőzhetetlen modellként áll a kategória élén, ám mögötte már annál meglepőbb a sorrend, főként, hogy a Tiger-sorozatról elhíresült Triumph egyetlen modellje sem jutott be a legnépszerűbb endurók közé:

1.BMW R 1250 GS – 88 db

2. SUZUKI DL650 – 72 db

3. HONDA CB500XA – 22 db

4. SUZUKI DL1000 – 20 db

5. HONDA NC750XD – 17 db

6. HONDA CRF1000D – 12 db

7. BMW F 750 GS – 11 db

8. HONDA CRF1000 A – 10 db

9. BMW G 310 GS – 9 db

10. HONDA CRF250RLA – 9 db

Kategóriájában és az összesített versenyben is első lett a BMW R 1250 GS

Lám, sem a Kawasaki, sem Triumph nem fért be a crossoverek Top 10 listájába, ami azért különös, mert a két márka egyébként előkelő helyet foglal el a márkák versenyében:

1. HONDA – 378 db

2. BMW – 205 db

3. YAMAHA – 202 db

4. SUZUKI – 196 db

5. KAWASAKI – 66 db

6. KTM – 46 db

7. HARLEY-DAVIDSON – 44 db

8. KEEWAY – 33 db

9. DUCATI – 32 db

10. Triumph – 32 db

Továbbra is a Honda a legkedveltebb márka itthon, a japán márka közel kétszer annyi motort adott el Magyarországon, mint a BMW, a Yamaha vagy a Suzuki. Eladásaik többségét a csupaszmotorok,  nagyrobogók és a túraendurók teszik ki

A BMW R 1250 GS nemcsak saját géposztályában, hanem az összesített versenyben is első lett, pedig díszes társaságot kellett legyőznie, benne olyan sikermodellekkel, mint a Suzuki V-Strom vagy éppen a Yamaha MT-09. Íme, a modellek összesített ranglistája:

1. BMW R 1250 GS – 88 db

2. Suzuki DL650 – 77 db

3. Honda PCX125 – 62 db

4. Honda NSS300 – 55 db

5. Yamaha MT-09 – 35 db

A két év alatt éppen duplájára hízott motorpiac – és az új gépek mellett behozott évi 7-8000 használt gép – arra utal, hogy ismét felszálló ágban van itthon a motorozás, és egyre többen ülnek kétkerékre az autó mellett vagy helyett. Akárhogy is, ezzel csak nyerünk, hiszen így még inkább az utcakép részévé válnak a motorok, és az sem mellékes, hogy a nagyvárosok is élhetőbbé válnak, ha az ingázók otthon hagyják a kocsit, és – legalább nyáron – motorral járnak munkába.