Ködvágó: Tilos túragumival lapon fordulni?

Ködvágó: Tilos túragumival lapon fordulni?

- Kategória: Gumiguru

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszol az R17.hu szakértője, Szabó Roland!

r17-szabo-roland-motorgumiSzeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Roland egy munkanapon belül jelentkezik a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Egy Kawasaki Ninja ER6-F motorom van, 2006-os évjárat. A száguldás nem annyira az én asztalom, ám a kanyarvadászat annál inkább. Egyszerűen imádom döntögetni a vasat! Viszonylag kevés tapasztalatom van még, össz-vissz 3600 kilométer. A kollégák, akikkel motorozni szoktunk, mar több alkalommal leszidták a fejem, hogy ezekkel a gumikkal nem szabadna “feküdni”a kanyarban. Kissé el is bizonytalanodtam.

Kawasaki ER-6

Jelenleg Dunlop Roadsmart II gumikon gurul a gép. Bevallom, hűvösebb időben éreztem nemi csúszást, ám napsütésben, átmelegedett aszfalton úgy érzem, valósággal ragad a gumi. A kérdésem az lenne – nagyon leegyszerűsítve -, hogy ha többet járok az oldalán, mint a közepén a gumiknak, megfelelnek ezek, vagy van más, amit ajánlani tudnál? Köszönöm a választ!

Üdv, Levente

 
VÁLASZ

Kedves Levente! Szerencséd van, hogy Roadsmart 2-vel vetted a gépet, mert sportos motorozáshoz kifejezetten szoktuk ajánlani ezt a mintázatot. Vannak olyan ügyfeleink, akik a megjelenése óta csak ezzel a típussal hajlandóak túrázni, mert annak ellenére, hogy egész kopásálló, kifejezetten megbízható a tapadása. A barátaid aggodalma legfeljebb azért lehet helytálló, mert kevés a rutinod, a gumi miatt nem kell aggódnod. Persze átnyergelhetsz a sportkategóriára is, akkor viszont legfeljebb 7-8 ezrenként cserélned kell majd a hátsó gumit.

Túragumival nem szabad lapon fordulni? A Pilot Roaddal lábtartót karcoló, majdnem hárommázsás Crosstourer elég cáfolat rá?
Túragumival nem szabad lapon fordulni? A Pilot Roaddal lábtartót karcoló, majdnem hárommázsás Crosstourer elég jó cáfolat rá?

Amíg nem érzed kevésnek ezt a tapadást, amit nyújtanak a Dunlopok, inkább a felesleges költség a gyakori gumicsere. Hűvösebb aszfalton egyébként minden guminak érezhetően gyengébb a tapadása, ilyenkor egyszerűen ennek tudatában kell kezelni a motort, sőt pont a túraabroncsok kevésbé érzékenyek a hőmérsékletváltozásra.

Continental 2019

Facebook Comments

2 Comments

  1. “ezekkel a gumikkal nem szabadna “feküdni”a kanyarban”

    Ezen jót röhögtem. Irigyek hogy te tudsz kanyarodni. Ez kb. olyan mint amikor a cserebogárra mondják a tudósok hogy nem is tud repülni. :)))

    Én Dunlop Arrowmax D103 diagonál gumikkal (20-30ezret elfutottak alattam annyira kemények) és 81-es CB750-el jártam pályázni (ez volt a gyári gumi). Ugyan ez volt a reakció, hogy ezzel nem lehet kanyarodni, ennek ellenére csutkára koptak a lábtartóim, meg pár pályára való motort is magam mögött hagytam. Soha meg nem csúszott alattam. Tudtam hogy nem sportgumi, ezért óvatosan kezeltem a gázt és féket a kanyarban. A lábtartók limitálták a megengedhető döntést. Nem is tudtam mi az a csúszás, amíg sportmotorra és gumira nem váltottam.
    Tény hogy sokkal jobban fogják a motort a sportgumik, kezelhetőbb, toleránsabb, és jobbak a visszajelzései. A túra gumik (nekem) a hirtelen tapasásvesztésre voltak hajlamosak, ezért nehezebb és óvatosabb gépkezelés kell megtalálni a határt és inkább alatta maradni.

    Hátránya ennek, hogy bár nagyon megtanulod a gépkezelést ha nem esel el, de egy jobb gumiban sem fogsz bízni, azzal is szükségtelenül óvatos leszel.

  2. hutyutyutyu

    Túrás metzeler gumikkal kakucsoltam sokat az ER-5-el. A bal lábtartó, és jobboldalt a kipufogódob kopása tanusítja, hogy nem a gumi limitált. Aztán elkezdtem gyakorolni a kihelyezkedést, és úgy már nem ért le 🙂
    Csak sóderen csúszott durván a dunakanyarban… De azon minden IS

Válasz