Teszt: DV168 első-hátsó kamera – Megvan a kegyelemkettes?

Teszt: DV168 első-hátsó kamera – Megvan a kegyelemkettes?

- Kategória: Teszt
8

A Gearbest jóvoltából alkalmunk nyílt egy kifejezetten motorosok számára készített kamera tesztelésére. Mit mondjak: többre számítottam…

Mint ahogy a korábbi cikkben beharangoztuk, a gyártók már olyan kamerákat, illetve kamerarendszereket készítenek, melyek dual-módban üzemeltethetőek, azaz akár 24 órán át rögzítik a motor előtt és mögött haladó járműveket és még olcsók is – mindössze 15-20 ezer forintba kerülnek. A dual-mód abból fakad, hogy egy központi vezérlő köti össze  az első és a hátsó kamerát, így bármikor osztottképernyős felvételeket készíthetünk motorozás közben, ráadásul a videó előnézetét is látjuk a vezérlőegység 2,7 colos, színes kijelzőjén.

Igényes csomagolás egy meglepően részletes, színes beépítési útmutatóval és sok-sok kiegészítővel

De még mielőtt nagyon előre szaladnánk, lássuk, hogy mi is lapul a dobozban, azaz, mit kapunk a bő ötven dolláros árért:

– Központi egység

– Első és hátsó kamera

– USB kábel

– 12-24V/5V-átalakító micro-USB csatlakozóval

– Pár öntapadós matrica és csavar a rögzítéshez

– Gyorskötözők

– Tapadókorongos konzol a központi egységhez

– 2 db szilikonalátét a központi egység rögzítéséhez

– Rövid leírás

Mit is tud ez a kamerarendszer?

Az első és hátsó kamera képét egyidejűleg rögzíti, valamint „kivetíti” a központi egység 3 colos kijelzőjére, ami sajnos nem vízálló, azaz nem rakhatod ki a műszerfalra – igazán kár érte. Beépített akkumulátorának köszönhetően – rövid távon – töltés nélkül is használható, ráadásul egy G-szenzor is helyet kapott benne, vagyis az ütközések, balesetek előtti és utáni felvételeket automatikusan rögzíti és nem is engedi törölni friss videókkal, nehogy elvesszen az értékes felvétel. Kiemelendő, hogy 140 fokos látószöggel büszkélkedhet – ez ilyen árkategóriában komoly meglepetés.

A puszta műszaki adatok több mint kecsegtetőek, de az éles próba már kevésbé lenyűgöző – ennél szebb képet készítettek az első kamerás mobilok is az ezredfordulón… Szégyen, hogy 2019-ben egyáltalán forgalomba kerülhet az értékelhetetlen felbontású készülék 

A szett egységei külön-külön vannak becsomagolva, teljesen jól van elrendezve minden a dobozban – az egész nagyon pozitív benyomást kelt. Ebben az árkategóriában pedig megszokott az, hogy csak úgy összehányva beszórnak mindent egy dobozba, és annyi, ezzel szemben itt szépen csomagolva és rendezve találjuk a dolgokat.

Lássuk, miként lehet felszerelni a kamerákat!

A kamerafejek számtalan pozícióban rögzíthetőek a motoron. Az, hogy melyik kamerát szereljük előre vagy hátra, teljesen mindegy, mert a központi egységbe bármelyiket bedughatjuk bármelyik helyére.

Pofonegyszerű – a doboz kibontása után egy perccel már ez a kép fogadott minket

A kamerákhoz rendkívül hosszú, kb. kétméteres kábel csatlakozik, vagyis a legnagyobb motorokon is elég lesz a „madzag”, és amiatt sem kell aggódnunk, hogy beázik valamelyik csati, ugyanis vízálló csatlakozást kaptak – esélytelen rosszul összerakni őket. Egyébként maguk a kamerák teljesen vízállóak, nem szükséges hozzájuk semmi egyéb, extra védelem.

dv168 dashcam
A kábelek és csatlakozók jó minőségűek, első ránézésre úgy tűnik, hogy itt garantáltan nem jut be a víz és a pára

Maga a központi egység viszont egy érdekes szerkezet. A leírástól eltérően az enyémnél a kamerákat pont felcserélve kellett csatlakoztatni, azaz az elsőt fel kellett cserélnem a hátsóval, hogy minden a megfelelő helyre kerüljön. Ugyanis a kamera úgy működik, hogy egy időben rögzíti mindazt, ami történik, mégpedig két külön mappába, melyek DCIMA és DCIMB nevet viselnek. Nem nehéz kitalálni, hogy az A-ba kerül az elülső kamera képe, B-be pedig a hátsó. Próbaképpen egy 16 GB-os kártyával teszteltük az eszközt, erre kétszer 50 percnyi anyagot tudtam rögzíteni.

Mit mond a törvény?

A -20 és +70 fok között garantáltan működő dupla kamera és színes kijelző gyakorlatilag bármilyen motorra felszerelhető, és felvétele – az idei jogszabályváltozások után – bizonyítékként felhasználható, tehát megvédheted az igazad vele egy baleset utáni vitában.

Persze akkor sincs gáz, ha betelt, ugyanis akkor törli a legelső felvételt, majd a másodikat és így tovább. Lehetőség van időzítés beállítására is, azaz arra, hogy milyen hosszú legyen egy egy snitt. Miként azt megszokhattuk, lehet fotózni is vele, de ilyenkor csak az első kamera képét tárolja el. Videóbeállítások tekintetében van lehetőség 1080, 720 és VGA felbontású felvételek készítésére, no nem mintha ezek a számok köszönőviszonyban lennének a valódi felvételekkel…

dv168 dashcam

Ez egy kivágott jelenet a videóból a kontraszt, látószög és élesség teszteléséhez. Itt már tisztán látszik, hogy nem ezzel fogjuk felvenni a nyári túrákat

Teszteltük a kamera szinte minden funkcióját, így G-szenzorát és a parkolási üzemmódot is. Ez utóbbi nagyon érdekesnek tűnt, mivel ha az álló motor kicsit is megmozdul (pl. valaki felül rá, nekitolatnak vagy csak hozzáérnek) akkor automatikusan elindul a felvétel. Mielőtt kérdeznétek: a „baleset üzemmódot” nem úgy teszteltük, hogy falnak hajtottunk a Gixxerrel – helyette kézben tartottuk az eszközt, majd szimuláltuk a karambolt. A legenyhébb ütésre is bekapcsolt a vészmód, és megőrizte a képzelt baleset felvételét.

dv168 dashcam
A kamera egyébként azonnal megkezdi a felvételt, ha elindítjuk a motort. Így hát nem nekünk kell még a gombokkal bajlódni, illetve az sem gond, ha netán elfelejtettük volna elindítani, mert mindezt megteszi helyettünk. A motor leállításakor (természetesen ez bekötésfüggő) automatikusan ki is kapcsol

S ha már az áramellátás szóba került: a gyári átalakítóval érdemes vigyázni, mert mint minden átalakító, ennek is van egy bizonyos saját fogyasztása, és sajnos üresjáratban is 22 mAh áramot vesz fel. Ez hozzávetőlegesen 0,28 W-ot jelent, és bármennyire is nem tűnik soknak, egy átlagos méretű, 10 Ah-s akkumulátort simán lemeríthet úgy két hét alatt. Egy szó mint száz – erősen ajánlom, hogy olyan szálról kapja az áramot, mely csak gyújtáson kapja meg a 12 V-ot.

Most pedig jöjjön a puding próbája – ilyen „remek”  felvételt készített a kamera a mai motorozáson:

A látószöggel nincs is különösebb gond amúgy, de a minőség az valami katasztrofális. Ahogy ebben az árkategóriában megszoktuk, a hang sem FLAC-minőség, referenciának azért meghagytuk a videóban, mert bizony hallottunk már rosszabbat is. Nehéz meghatározni, hogy kinek ajánlható a DV168 motoros kamera, mert egy ilyen felvételből még a rendszámot sem lehet igazán kiszűrni, tehát elég nehéz bizonyítékként használni. Talán a kispénzű futároknak lehet érdekes alternatíva, mivel azt bemutathatják vele, hogy milyen időpontban és merre jártak, ha számon kérik őket. Minden másra sokkal inkább ajánlom a hasonló célra készült, és valóban profi INNOVV kamerákat, melyek tényleg értékelhető felvételt készítenek, és alkalmasak az igazad bizonyítására egy vitás baleseti szituációban.

Tehát továbbra is a DV168 ára az egyetlen valódi ütőkártya, ráadásul nem is akármilyen, hiszen a gyártótól (korlátozott mennyiségben) mindössze 15 000 forintért tudod megrendelni az eszközt. Persze ettől még nem lesz jó minőségű a képe vagy vízálló a kijelzője, és a jótállás is felvet néhány kérdést, szóval csak azoknak ajánljuk, akik nem sajnálnak 15 rugót egy kis kísérletezésre, és nem bánják, ha idő előtt feladja a harcot a filléres holmi.

DV168 menetrögzítő kamera – műszaki adatok:

– Akkumulátor: 400 mAh (lítium-ion)
– Lencse látószöge: 130 fok, színes kijelző mérete: 2,7 col
– Videóformátum: AVI
– Videó felbontása: 1080P 25fps ( 1920 x 1080 ), 720P 25fps ( 1280 x 720 ), VGA 25fps ( 720 x 480 )
– Fotóformátum: JPG
– Bővítési lehetőség: TF-kártya (64 GB)
– Hangrögzítés: igen

4sr HUngary