A tíz legnépszerűbb túraenduró 2019-ben

A tíz legnépszerűbb túraenduró 2019-ben

- Kategória: Kiemelt cikk

A legkelendőbb motorokat bemutató sorozatunkban ezúttal a legnépesebb géposztályt, a túraendurók és crossoverek idei favoritjait mutatjuk be. Nem kérdés, ki az első, de mögötte akadnak bőven meglepetések…

 

Továbbra is a nagy túraendurókból fogy a legtöbb itthon, már ami az új motorokat illeti. A DATAHOUSE adatai alapján nyár közepén-végén két modell emelkedett ki a népes, 41 (!) típust magába foglaló kategóriából, mégpedig toronymagasan – ez a páros tette ki az eladások 45%-át.

Német-japán uralom a túraendurók piacán

Talán senki nem hökken meg rajta, hogy ezúttal is a BMW, a Honda és a Suzuki uralja a piacot, tulajdonképpen az egyetlen meglepetés, hogy a terepmotorok között kifejezetten erős KTM nem jutott be a legjobb tízbe.

A vadonatúj KTM 790 Adventure volt a legkelendőbb KTM az off-road szegmensben – 11 darabos mennyiségével 14. lett itthon

Kicsit árnyalja a képet, hogy a hetedik és tizedik Honda Africa Twin (DCT) szinte ugyanaz a típus, de az eltérő modellkód miatt a statisztika most sem a teljes valóságot tükrözi. Külön számolják a hagyományos, illetve DCT-erőátvitellel felszerelt változatokat az NC750X-nél is, ami úgy lett harmadik, hogy a 42 db DCT-s modellen túl még tíz, hagyományos váltóval kínált motort is vettek 2019-ben.

Tovább növeli a BMW sikerének értékét, hogy úgy lett első az R 1250 GS, hogy ez volt az idei Top 10 legdrágább modellje

Összesen 663 gép talált gazdára a túraendurók közül, míg a második csupaszmotorokból 566 fogyott, harmadikként pedig a 150-esnél nagyobb robogók végeztek 468 darabbal. Lássuk hát, melyek voltak Magyarország kedvenc túraendurói!

1. BMW R 1250 GS – 155 db

2. SUZUKI DL 650 V-Strom – 139 db

3. HONDA NC750XD (DCT) – 42 db

4. SUZUKI DL 1000 V-Strom – 39 db

5. HONDA X-ADV750 – 30 db

6. HONDA CB500X – 23 db

7. HONDA CRF1000L (DCT) – 21 db

8. SUZUKI DL250 V-Strom – 20 db

9. BMW F750 GS – 18 db

10. HONDA CRF1000L – 16 db

(A modellek neveire kattintva részletes leírás, műszaki adatlap és árlista nyílik.)

Kifejezetten erős az Africa Twin 37 darabos összmennyisége, hiszen egy köztudottan nyugdíjazás előtt álló modellről van szó

Az is érdekes, hogy az egyre népszerűbb DCT-erőátvitel még az olyan, kifejezetten terepezésre fejlesztett modelleken is kelendőbb a hagyományos váltónál, mint a CRF1000L Africa Twin, bár itt kisebb a különbség a két változat között (21/16), mint például az NC750X esetében (42/10).

Nyitókép: Honda Africa Twin Adventure Sports teszt – 2018 – Hegylakók Motoros Magazin/Pulai László

Continental 2019

Facebook Comments

15 Comments

  1. Csaba Simon

    ,,…Kifejezetten erős az Africa Twin 37 darabos összmennyisége, hiszen egy köztudottan nyugdíjazás előtt álló modellről van szó…,, jesszus..gondolom vagy Béjemwéd, vagy Suzukid van, másrészt a két CRF1000-et ebben a ,,statisztikában,, egyben kellett volna szerepeltetni ( Bmw- gyorsváltós és a nélkülit külön vetted ? 🙂 )

    1. Kutyának Kawája (meg Schwalbéja) van, uh bazi nagy kapufát lőttél 😀
      A gyorsváltós részt meg nem is hallottuk… (Tényleg egyenlőségjelet tettél a gyújtásmegszakító és eegy duplakuplungos DCT közé? Komoly műszaki ismeretekről árulkodik 😀 )

      1. Csaba Simon

        🙂 a két motoron.. ,,kód,, ide vagy oda minden ugyanaz..kivéve a váltót
        egy rovatba kellet volna szerepeltetni .. ez a véleményem , a gyorsváltót csupán példaként írtam.. de hagyjuk is:-) de így kell kozmetikázni egy statisztikát (ahogy az NC-nél is az a + 10 db manual váltós is vicces ) na ja és hol vannak a CRF1000 ADVS-ek, ? ja ,hogy magasabb 5 cm-el ? 🙂 no és persze egy ADV S van a fotón a CRF1000 alatt:-)

        1. Ott a gyűjtést végző cég neve: DATAHOUSE. Náluk lehet panaszkodni, hogy a Honda miért írt plusz egy betűt a DCT-s Africa meg NC mögé 😀
          Gondolod, hogy a DH-s számítógép mögött ülő Cilike tudja, mi az a DCT, és szándékosan manipulált bármit? Neki csak egy szám és név jön be, amit a gyár adott a motornak…

          1. Csaba Simon

            🙂 ok-ok 🙂 nem is ,,Cilikére,, gondoltam,(őt nem bántanám) hanem a cikkíróra: xy cég adatai alapján : AT CRF1000 össz db. (DCT x-Manual y- ADV S z db) ugyanígy az NC750X-el… mindjárt korrektebb a statisztika no és más a helyezés..( tudom, látom szövegrészben odaírta, ezt legalább becsülöm.. bár az AT ADV S-ből sem 2 db.-ot adtak el.. így pl. az 1000-es Vstrom bizony az NC750X és az AT CRF1000 mögé került volna..ez bizony kőkemény vásárlói befolyásolás lehet, nem beszélve az AT ,,nyugdíjas 🙂 minősítésével mert hogy 2016-2020 után 100 ccm-el megnövelték a motort..) na hagyjuk is, ha valaki lejjebb is olvas max. behelyettesíti ezt a ,,bonyolult képletet ,, 🙂

          2. Nem “nyugdíjas”, hanem megszűnő, jővőre már nem kapható, Teee 😀

          3. Nagy Sándor József

            De, nyugdíjas jelzőt használt, veled együtt. Ami ugyan pont semmit sem számít, de ha már nekiállsz oktatni, akkor legalább legyél konzekvens. Vagyis nézz szét magad körül……

          4. Nem hittem, hogy ezt is magyarázni kell: „nyugdíjazás előtt álló modell” jelentése – hamarosan nem gyártják tovább. Majd szólj a tesztelőknek, hogy legközelebb ne használjanak szinonimát, csak véssék oda: „JÖVŐRE MÁR NEM VAN!” 😀

            (ps. tévedsz: sehol nem írtam, hogy nyugdíjasmotor az AT. nem is az)

          5. @Nagy Sándor József Emese • 8 órája De, nyugdíjas jelzőt használt, veled együtt

            1. lépés: Crtl+F, keresés az oldalon: ”nyugdíjas”
            2. lépés: találatok összesítése
            3. lépés: első találat: Nagy Sándor József, második találat: Simon Csaba, harmadik találat: az én idézetem Csabától.

            Tudod, hamarabb utolérik… 🙁

          6. Sorokközött

            Ezt az oldalt sokáig azért kedveltem, mert a szerkesztő – akkor még (?) –
            elvhű Kawasakisként meg tudott maradni függetlennek és nem állt be a presztizs ajnározók nagy kórusába. Nyilván értem, hogy kawásként nem tolhatta bele saját meggyőződését a durván többség arcába.
            Azután egy ideje érezhetővé vált egy hangsúlyeltolódás, és elindultak ők is a “rendes motoros oldalak” stílusa felé, ahol kiszolgálják a többségi (vagy annak vélt) véleményeket. Sőt, azt túllicitálva élére is állnak és felerősítve tükrözik vissza. Tudjuk, hogy ennek nincs nagy kockázata. Ezzel lehet olcsó népszerűségre szert tenni. Emlékszünk rá mindannyian, hogy a nagyobb bandában vagy az erősebbnek vélt nagyfiúk társaságában bátrabban és (gyarló az ember) szívesebben is vertük a mellünket a gyengébbekkel szemben. És itt egy honlapnál, ugye nem is pusztán csak a többséghez való tartozás kellemes és megnyugtató érzéséről van szó, hanem az ebből kinyerhető gazdasági haszonról!
            Gyanítom, hogy valami ilyesmi van az első helyezett típus jó szereplése mögött is. Szerintem kimondatalanul is tudjuk, hogy a vásárlók első sorban nem azért veszik pont ezt, mert olyan jó motor (egyébként kétségtelenül jó motor, de nem ez a lényeg) hanem azért mert ezen a paribán többnek érezhetik magukat. Demonstrálhatják vele a sikeresekhez, erősekhez, beavatottakhoz, való tartozás képességét. És félek, a második helyezett modellt választók jelentős része sem meggyőződésből választott hanem megalkuvásból. Erre futotta és ezzel már ha nem is AZT, de legalább valami OLYASMIT kapott. Sajnos elég sok motoros év és tapasztalat áll már mögöttem ahhoz hogy tudjam és merjem bevallani, hogy használati értékét tekintve pl. a második helyezett semmivel sem roszabb túramotor mint az első. (És mondjuk ez a lista jó kétharmadára igaz.) Ami ezen felül van az semmi más csak az emberi gyarlóság (a bennünk lakó primitív ösztön), a klasszikus farokhosszabbítás.

            És ezért tetszett az a “régi Hegylakók” mert mert lenni “A KISSEBBSÉG”. (Nem a politikai vagy ideológiai, hanem a normális, természetes. (De ez már egy másik történet.))

          7. „Ezt az oldalt sokáig azért kedveltem, mert a szerkesztő – akkor még (?) –
            elvhű Kawasakisként meg tudott maradni függetlennek és nem állt be a presztizs ajnározók nagy kórusába.”

            Ha az elvhű azt jelenti, hogy gyakran és fennhangon szidom a Kawát, mert ámítással pótolja a valódi fejlesztéseket (ld. ZZR fékrendszer + hátsó felfüggesztés), akkor stimmel a bemutatás 🙂 Másrészt nagyon kíváncsi vagyok, milyen _konkrét_ lépések vezettek oda, hogy „elvhű Kawasakisból” „presztízsajnározók” lettünk, főleg, hogy mi sem áll távolabb tőlünk – nem szokásunk érdem nélkül dicsérni és főleg nem hibák nélkül lehúzni valamit, csak mert divatos fikázni az újat, a drágát.

            Különösen fura ez a vád egy tőlünk független, a magyar motorosok vásárlásai alapján készült lista alatt. Ez nem vélemény volt, hanem tény – ha mást írunk le, az hazugság, ez ilyen egyszerű.

            Mindenesetre, ha van egy perced, ott az impresszumban a címünk – szívesen fogadjuk a kritikát, már ha van alapja.

          8. ”’a szerkesztő – akkor még (?) –
            elvhű Kawasakisként meg tudott maradni függetlennek”’

            Ne haragudj, de ennek se füle, se farka 🙁 Ha valaki Kawasaki-hű, akkor az már nem lehet független – nem igaz?

            Valszeg neked az fáj, hogy régen Kawasaki-túlsúly volt az oldalon, most meg:

            – Kawasaki-
            – Suzuki-
            – Honda-
            – BMW-
            – és Yuasa-

            hírek futnak egymás mellett éppen. Színesebb lett, de ez nem mindenkinek tetszik.

  2. DRZ400
    az euro 5 meg nem érdekel

  3. Alfi Kovács

    Kettő hijján 200 db V-Strom, népmotor lett tényleg!!

  4. Szily Péter

    @disqus_pC8in8rj7R:disqus Tudod miért írnak kevesebbet a Kawáról? Mert ami nincs, arról nem lehet írni…..
    Nyár elején nem volt egy Kawasaki se a legpörgősebb 40 (!!!!!!!) modell között! Keeway-ek és Vespa-k előzték be a superbike-világbajnok márkát! Csak magának köszönhetik a zöldek, ahol tartanak (Pedig nekem is GTR-em van)

Válasz