A tíz legnépszerűbb túraenduró 2019-ben

A tíz legnépszerűbb túraenduró 2019-ben

- Kategória: Kiemelt cikk
15

A legkelendőbb motorokat bemutató sorozatunkban ezúttal a legnépesebb géposztályt, a túraendurók és crossoverek idei favoritjait mutatjuk be. Nem kérdés, ki az első, de mögötte akadnak bőven meglepetések…

Továbbra is a nagy túraendurókból fogy a legtöbb itthon, már ami az új motorokat illeti. A DATAHOUSE adatai alapján nyár közepén-végén két modell emelkedett ki a népes, 41 (!) típust magába foglaló kategóriából, mégpedig toronymagasan – ez a páros tette ki az eladások 45%-át.

Német-japán uralom a túraendurók piacán

Talán senki nem hökken meg rajta, hogy ezúttal is a BMW, a Honda és a Suzuki uralja a piacot, tulajdonképpen az egyetlen meglepetés, hogy a terepmotorok között kifejezetten erős KTM nem jutott be a legjobb tízbe.

A vadonatúj KTM 790 Adventure volt a legkelendőbb KTM az off-road szegmensben – 11 darabos mennyiségével 14. lett itthon

Kicsit árnyalja a képet, hogy a hetedik és tizedik Honda Africa Twin (DCT) szinte ugyanaz a típus, de az eltérő modellkód miatt a statisztika most sem a teljes valóságot tükrözi. Külön számolják a hagyományos, illetve DCT-erőátvitellel felszerelt változatokat az NC750X-nél is, ami úgy lett harmadik, hogy a 42 db DCT-s modellen túl még tíz, hagyományos váltóval kínált motort is vettek 2019-ben.

Tovább növeli a BMW sikerének értékét, hogy úgy lett első az R 1250 GS, hogy ez volt az idei Top 10 legdrágább modellje

Összesen 663 gép talált gazdára a túraendurók közül, míg a második csupaszmotorokból 566 fogyott, harmadikként pedig a 150-esnél nagyobb robogók végeztek 468 darabbal. Lássuk hát, melyek voltak Magyarország kedvenc túraendurói!

1. BMW R 1250 GS – 155 db

2. SUZUKI DL 650 V-Strom – 139 db

3. HONDA NC750XD (DCT) – 42 db

4. SUZUKI DL 1000 V-Strom – 39 db

5. HONDA X-ADV750 – 30 db

6. HONDA CB500X – 23 db

7. HONDA CRF1000L (DCT) – 21 db

8. SUZUKI DL250 V-Strom – 20 db

9. BMW F750 GS – 18 db

10. HONDA CRF1000L – 16 db

(A modellek neveire kattintva részletes leírás, műszaki adatlap és árlista nyílik.)

Kifejezetten erős az Africa Twin 37 darabos összmennyisége, hiszen egy köztudottan nyugdíjazás előtt álló modellről van szó

Az is érdekes, hogy az egyre népszerűbb DCT-erőátvitel még az olyan, kifejezetten terepezésre fejlesztett modelleken is kelendőbb a hagyományos váltónál, mint a CRF1000L Africa Twin, bár itt kisebb a különbség a két változat között (21/16), mint például az NC750X esetében (42/10).

Nyitókép: Honda Africa Twin Adventure Sports teszt – 2018 – Hegylakók Motoros Magazin/Pulai László

Continental 2019