A legnagyobb durranás: könnyebb, erősebb lett a BMW S 1000 XR

A legnagyobb durranás: könnyebb, erősebb lett a BMW S 1000 XR

- Kategória: Kiemelt cikk
7

Hiába szigorítják a környezetvédelmi előírásokat, a bajor mérnökök így is erősebbé, egyszersmind könnyebbé tették legütősebb crossoverüket, az S 1000 XR-t.

- Kemény dió egy többszörös tesztgyőztes modell utódját kifejleszteni, így ezúttal is nagy erőfeszítésünkbe került, hogy kisebb-nagyobb változtatásokkal minden téren jobbá tegyük az S 1000 XR-t - mesélte a modellről Ralf Mölleken, a jármű fejlesztéséért felelős projektmenedzser.

Átdolgozott váltó és erőforrás az új BMW S 1000 XR-ben

A korábbi modellnél lényegesen könnyebb lett a 2019-es S 1000 RR superbike erőforrására épülő újdonság. A munka során még erősebbé tették a sornégyest a középső fordulatszámtartományban, valamint módosították a negyedik, ötödik és hatodik fokozat áttételét.

Kimagasló teljesítmény és forgatónyomaték: 11 000-es percenkénti fordulatszámon elérhető a 165 LE-s (121 kW) csúcsteljesítmény, melyhez 114 Nm társul 9250 ford./percnél

Szintén újdonság a friss fejlesztésű, ergonómiát fokozó Flex Frame váz, mely révén a motor még inkább teherviselő elemmé vált. Miként megszokhattuk, az S 1000 XR-hez is elérhető a Dynamic ESA Pro és automatikus terheléskiegyenlítés, az viszont komoly meglepetés, hogy alapáron jár a Dynamic ESA futómű, illetve az ahhoz tartozó kétféle csillapítási mód (Road, Dynamic).

Új, az eddigieknél 19%-kal könnyebb, közvetlen felfogatású rugóstag a még közvetlenebb visszajelzésért

Igazán impozáns, hogy az azonos felszereltségű előddel összevetve 10 kilogrammal lett könnyebb az új XR - 226 kilós menetkész tömeget értek el a mérnökök 165 lovas csúcsteljesítmény mellett. Olyan fontos felszereléseket kapott a modell, mint a hattengelyes IMU (helyzetérzékelő), a DTC Wheelie funkció, valamint a Motornyomaték-határoló (MSR) és motorfékerősség-szabályozó.

Négy különböző menetprogram – „Rain”, „Road”, „Dynamic” és „Dynamic Pro” –, valamint Pro emelkedőasszisztens is megtalálható a gépen - ez is mind alapáron jár az XR-hez

A teljesen áttervezett idom gyümölcseként még dinamikusabbá vált a dizájn, a fejlesztés során az optimalizált aerodinamikai tulajdonságok, valamint a még tökéletesebb szél- és esővédelem állt a tervezők fókuszában.

Continental 2019