A legnagyobb durranás: könnyebb, erősebb lett a BMW S 1000 XR

A legnagyobb durranás: könnyebb, erősebb lett a BMW S 1000 XR

- Kategória: Kiemelt cikk

Hiába szigorítják a környezetvédelmi előírásokat, a bajor mérnökök így is erősebbé, egyszersmind könnyebbé tették legütősebb crossoverüket, az S 1000 XR-t.

 

– Kemény dió egy többszörös tesztgyőztes modell utódját kifejleszteni, így ezúttal is nagy erőfeszítésünkbe került, hogy kisebb-nagyobb változtatásokkal minden téren jobbá tegyük az S 1000 XR-t – mesélte a modellről Ralf Mölleken, a jármű fejlesztéséért felelős projektmenedzser.

Átdolgozott váltó és erőforrás az új BMW S 1000 XR-ben

A korábbi modellnél lényegesen könnyebb lett a 2019-es S 1000 RR superbike erőforrására épülő újdonság. A munka során még erősebbé tették a sornégyest a középső fordulatszámtartományban, valamint módosították a negyedik, ötödik és hatodik fokozat áttételét.

Kimagasló teljesítmény és forgatónyomaték: 11 000-es percenkénti fordulatszámon elérhető a 165 LE-s (121 kW) csúcsteljesítmény, melyhez 114 Nm társul 9250 ford./percnél

Szintén újdonság a friss fejlesztésű, ergonómiát fokozó Flex Frame váz, mely révén a motor még inkább teherviselő elemmé vált. Miként megszokhattuk, az S 1000 XR-hez is elérhető a Dynamic ESA Pro és automatikus terheléskiegyenlítés, az viszont komoly meglepetés, hogy alapáron jár a Dynamic ESA futómű, illetve az ahhoz tartozó kétféle csillapítási mód (Road, Dynamic).

Új, az eddigieknél 19%-kal könnyebb, közvetlen felfogatású rugóstag a még közvetlenebb visszajelzésért

Igazán impozáns, hogy az azonos felszereltségű előddel összevetve 10 kilogrammal lett könnyebb az új XR – 226 kilós menetkész tömeget értek el a mérnökök 165 lovas csúcsteljesítmény mellett. Olyan fontos felszereléseket kapott a modell, mint a hattengelyes IMU (helyzetérzékelő), a DTC Wheelie funkció, valamint a Motornyomaték-határoló (MSR) és motorfékerősség-szabályozó.

Négy különböző menetprogram – „Rain”, „Road”, „Dynamic” és „Dynamic Pro” –, valamint Pro emelkedőasszisztens is megtalálható a gépen – ez is mind alapáron jár az XR-hez

A teljesen áttervezett idom gyümölcseként még dinamikusabbá vált a dizájn, a fejlesztés során az optimalizált aerodinamikai tulajdonságok, valamint a még tökéletesebb szél- és esővédelem állt a tervezők fókuszában.

Continental 2019

Facebook Comments

7 Comments

  1. Alberti Zoltán

    De mi a picsának ekkora vagy még nagyobb lóerő egy utcai motornak? Pöcshosszabítónak? Megalomániások! Még mielőtt beszólnál,volt nekem is hasonló,de rájöttem,egy baromság.Húzzatok pályázni,ott meg lehet mutatni,mekkora a pöcs!

    1. László Bartó

      Szerintem majd mindenki eldönti,h kell-e neki egy ilyen vagy sem… 😃

    2. Mint azt egy másik cikk alatt kifejtettem, az emberek manapság katalógusadat alapján vásárolnak. Szóval igen, magamutogatás a cél és az elméjük/vágyaik megnyugtatása. Persze vannak olyanok, akik tudják úgy használni, ahogy azt valóban kell, de jó páran nem.

    3. Amint kipróbálsz egy XR-t (nem hasonlót), rögtön rájössz, miért is kell… Elég nehezen felejthető vas, nálunk is bekerült az Öt Legjobb Motor válogatásba.

      https://hegylakok.hu/2019/04/harminc-ev-es-ot-szerelem-eletem-legjobb-motorjai/

      1. Nem tudnám kihozni belőle a maximumot, de szívesen kipróbálnám.:) A saját 1200 GSA motorom is lenyűgöz, nem kérdés, hogy ez is le tudna.

      2. Kipróbáltam és nem kell! 😎
        Vásárlási szándéktól vezérelve béreltem egyet és milyen jól tettem. Király gép, ha eszetlen száguldásra vágysz. Óriási élmény ahogy alapjáraton idegesen hörög, majd fordulatra üvölt a blokk. Nem, nem a kipufogó, hanem a blokk! Eszembe sem jutott vele normálisan közlekedni, parasztabb voltam bármelyik seggfejnél az úton és eszméletlenül élveztem😀
        Szerencsésre túléltem a napot, már csak a postaládát közelítem meg remegő gyomorral…

        Egyébként kényelmes bringa. Imádtam a széles kormányát és az ülése is sokkal jobb volt, mint amire számítottam. 188 cm vagyok, ennek ellenére a térdszög sem volt vészes. Délutáni gőzkieresztésre tökéletesen megfelelő, de egésznapos túrára inkább nem ezzel mennék. A sokak által emlegetett vibrációk valósak és hosszabb távon zavaróak. Nekem 7,5 litert sikerült 100 km-re lenyomni a torkán ami a kapott élményhez képest szinte említésre sem méltó adat.
        Szeretném még a féket és az elektromos futóművet kiemelni, mint kiváló tulajdonságait az XR-nek. Annnyira megfogtak a hatékonyságukkal, hogy el fogom adni a saját motoromat és veszek egy ilyen modern gépet. De nem ezt! Ez a bike versenypályára való, nem közútra.

    4. Minden Sikerül

      Mennyire “egyszerű” vagy, kisfiam 😂

Válasz