Dakar-klasszikusokat idéz az új Suzuki V-Strom 1050

Dakar-klasszikusokat idéz az új Suzuki V-Strom 1050

- Kategória: Cikkek

A névből úgy tűnhet, hogy nagyobb erőforrás került a Suzuki crossoverébe, pedig az összlökettérfogat továbbra is 1037 köbcenti, ám számos újítás teszi élénkebbé a jó öreg V2-est.

 

Kezdésként átfésülték a blokkot, ennek eredményeként a teljesítmény 74-ről 79 kW-ra nőtt (107 LE), a forgatónyomaték pedig 100 helyett 101 Nm. A fogyasztás – WMTC-szabvány szerint – nem változott, azaz továbbra is több mint négyszáz kilométert tehetünk meg a kereken húszliteres tankkal.

Suzuki V-Strom 1050 és 1050 XT

Csinosabb külsőt kapott Suzuki V-Strom 1050 és 1050 XT

Az egyik legfontosabb újítás az S.I.R.S megjelenése, amelybe beletartozik az új sebességtartó automatika (tempomat), a visszagurulás-gátló, a lejtmenetvezérlő és a terhelésfüggő fékerőszabályozó.

Galéria az új Suzuki V-Strom 1050-ről és XT-ről

Ezek működéséért az autóiparban már régóta előszeretettel használt, 1 275 100 853-as cikkszámú Bosch IMU felel, s további újdonság, hogy még kifinomultabbá vált az elindulást segítő rendszer, illetve megjelent a ride by wire elektronikus gázmarkolat és az üzemmódválasztó (SDMS).

Igazi múltidéző részlet a markáns csőr, mint az ős DR-en, és a klasszikus sárga-kék fényezés, amit a Dakaron is láthattunk anno

A legfőbb különbség az alapmodell és az XT között, hogy utóbbi szélesebb és magasabb, de sajnos kisebb a szabad hasmagassága (165 helyett 160 mm), ami egyébként igencsak karcsú egy valódi kalandmotornak. Ha a legolcsóbb postásmotorok is 160 mm-rel lépnek szorítóba, akkor egy kifejezetten endurónak (elnézést: „kalandmotornak”) szánt gépnél már-már nevetséges a 16 centis érték – ez így kevés lesz az Africa Twin és a 790 Adventure ellen. Ráadásul nem épp madárcsontú a duó, ugyanis a tömeg 236 (V-Strom 1050) és 247 kg (XT).

Tehát a páros nem a valódi endurók táborát gyarapítja, sokkal inkább az utazómotoroknak állít vetélytársat – talán ezért  is nem DR-ként debütál a nagyközönség előtt.

Continental 2019

Facebook Comments

3 Comments

  1. Sándor Pozsgai

    Kis javítás a cikkhez: 79kW az 106LE
    A SIRS a Suzuki Intelligent Ride System rövidítése.

  2. Sándor Pozsgai

    Kis javítás a cikkhez: 79kW az 106LE
    A SIRS a Suzuki Intelligent Ride System rövidítése.

    1. Köszönjük az észrevételt, javítottuk! (Egyébként az itthoni metrikus kW-LE szerint 107, de ezen nem veszünk össze 🙂

Válasz