Használtmotor-kereskedések Magyarországon – merre induljunk megbízható gépért?

Használtmotor-kereskedések Magyarországon – merre induljunk megbízható gépért?

- Kategória: Kiemelt cikk

Míg használtautó-telepet a nagyobb falvakban is találunk, komolyan vehető motorkereskedésből nincs sok az országban. Éppen ezért feltérképeztük a kínálatot, s bemutatjuk a legismertebb, egyben legnagyobb kereskedéseket.

 

Aki a kilencvenes években kezdte motoros pályafutását, minden bizonnyal jól ismeri a Red Baron nevet. A legendás német pilótáról elnevezett vállalkozás anyacége 1972-ben alakult meg Japánban, a hazai leány pedig 1996-ban jött létre, s az M1-es autópálya törökbálinti csomópontja mellett húzta fel főhadiszállását. Kezdetben konténerszámra hozták Japánból a levetett robogókat, sokan csak azért néztek ki hozzájuk, hogy megcsodálják a nálunk ismeretlen járgányokat.

Az első fecske: a Red Baron Magyarországon

Virágzott az üzlet, százak cserélték le itt Babettáikat, Rigáikat vagy Rometjüket valamilyen megbízható, csendes és kényelmes robogóra. A Red Baron azon kevés cég közé tartozik, ami a víz felszíne felett tudott maradni az elmúlt három évtizedben, egyszersmind vidéken is terjeszkedett, így ma már az eredeti helyszín mellett Győrben és Pécsett is kiszolgálják az ügyfeleket. Napjainkban nem a robogókra, hanem a nagymotorokra helyezik a hangsúlyt, és évente nagyjából 400 használt vasat adnak el, ami kiemelkedő mennyiségnek számít a Kárpát-medencében.

A Red Baronnál korlátlanul felvásárolják a balesetmentes japán motorokat, ráadásul egy 20-30 perces állapotfelmérést követően azonnal nyélbe üthetjük az üzletet

Mint Palotási Pétertől, a cég kereskedelmi vezetőjétől megtudtuk, náluk nem jellemző a bizományos értékesítés, ebből kifolyólag saját készletüket árulják, s a kínálat mintegy 90 százalékát olyan motor alkotja, amit hazai magánemberektől vásárolnak. Az eladásra váró kétkerekűek zömét korábban is ők szervizelték, így tökéletesen tisztában vannak azok állapotával, így bátran vállalnak írásos garanciát a tőlük vett gépekre. A biztonságos, könnyen vezethető és garanciával kínált, 1,5-2 milliós árkategóriába tartozó járművek a legkelendőbbek, azonban a drágább portékára vágyók is megtalálhatják életük kétkerekű párját – mondta el Palotási Péter, majd hozzátette, hogy náluk a Honda CBF600, a Kawasaki ER6N, a Suzuki DL650 és a Yamaha FZ6S áll a népszerűségi lista élén. Túl azon, hogy a Red Baron saját szervizzel is büszkélkedhet, olyan szolgáltatásokkal is igyekeznek az ügyfelek kedvében járni, mint az ingyenes közúti segélyszolgálat vagy a cseremotor, azonkívül visszavásárlási garanciát is adnak motorjaikhoz.

Yamaha Harmati – Budaörs, Törökbáklint, majd Budakeszi

Lassan két évtizede, hogy Harmati Árpád világklasszis motorversenyzőnk megnyitotta első Yamaha márkakereskedését és szervizét. Sokáig a Budaörsi virágpiac tőszomszédságában működött a cég, aztán Törökbálintra költöztek, napjainkban pedig Budakeszin várják az ügyfeleket, ahol továbbra is a Yamaha áll a középpontban, azonban Suzuki szervizt és márkafüggetlen autójavító műhelyt is üzemeltetnek a Yamaha Harmatinál. Az új motorok értékesítése kiegészül használt gépek kereskedelmével, ráadásul ez a terület egyre fontosabb a Harmati életében, tudniillik évente 90-100 millió forint értékben adnak el náluk beszámított vagy külföldről – elsősorban Olaszországból – behozott kétkerekűeket.

Az egykori Volkswagen szalonban ma már új és néhány éves kétkerekűek várnak a vevőre. A szerviz mellett profi fényezőműhelyt is üzemeltetnek Harmatiék

Utóbbi kapcsán annyit jegyzett meg Angyalosy Zsuzsanna, a cég társtulajdonosa, hogy egyre kevésbé éri meg az olasz import, ugyanis az árak számottevően megemelkedtek. Nem beszélve arról, hogy a honosítás is jelentős összeget emészt fel, sőt a taljánoknál megszokott magas futásteljesítmény sokakat elriaszt a vásárlástól. Zsuzsanna azt is elárulta, hogy náluk a 2,5-4,5 milliós árkategóriába tartozó modellek a legkelendőbbek, a Suzukik közül a DL650-t, míg Yamahából jellemzően a Tmaxot, az Xmax 300 és 400 nagyrobogót, az MT09-et és a Tracert keresik. A Harmatinál bizományos értékesítésre is átveszik a megunt gépet, s aki tőlük vásárol, állapotlapot és egyéves jótállást is kap használt motorja mellé.

Márka Motorcenter – Paksra is sokan járnak motorért

Közép-Magyarország egyik legismertebb motorkereskedése a paksi paksi Márka Motorcenter. A családi vállalkozás 2003-ban jött létre, kezdetben robogókkal foglalkoztak, majd felvették a kínálatba a nagymotorokat is. Az indulás óta forgalmaznak alkatrészeket, s idővel szervizt is nyitottak. Márkus László cégvezető egyébként már 23 éve űzi ezt az ipart, s mint a Hegylakóknak elmondta, állandóan formálódik a vevők igénye, ezért nagyrészt azon múlik a siker, hogy elég gyorsan reagálnak-e a változásokra vagy sem.

Az idei év a 2008-as gazdasági válsághoz hasonlóan rendhagyó – szögezték le.

A korlátozások bevezetésekor megcsappant a kereslet, ámde amint jött a nyár és beindult az élet, a vásárlási kedv is visszatért. Igaz, a tavaszi leállás miatt az elmúlt évekhez mérten kevesebb új szerzeménnyel bővült a kínálat, ennek okán némileg visszaesett az értékesítés – ad képet a helyzetről Márkus László -, aki azt sem titkolja, hogy volt olyan évük, amikor 300 motort adtak el.

Széles a választék a Márka Motorcenternél, ahol a mai napig foglalkoznak robogókkal is

A Márka Motor palettáján döntően Olaszországból, néha Németországból származó modellek szerepelnek, Márkus úr ugyanis az elmúlt esztendőkben szerzett kedvezőtlen benyomások miatt kiábrándult a hazai kínálatból. Tapasztalatai szerint az említett két országban nagyobb hangsúlyt fektetnek a motorok állapotának megőrzésére, ezért lényegesen jobb karban vannak, mint az itthoniak többsége, jóllehet mindenütt akad példa ennek ellenkezőjére is. A szakember egyébként

mindenkit óva int attól, hogy Hűbele Balázs módjára belevágjon az importba, merthogy rengeteg buktató vár a felkészületlen vevőkre.

Úgy véli, egy vállalkozásnak akkor éri meg külföldön próbálkozni, ha több megbízható partnert is talál, akiktől aztán – a nagy darabszámú vásárlás okán – kedvező árat alkudhat ki, nem utolsó sorban megbízható minőségű motorokat kaphat a pénzéért.

Tapasztalatik alapján most nincs nagy érdeklődés chopperek és a sportmotorok iránt, s a robogókat is alig lehet eladni. Ellenben kapósak a japán márkák, keresik a Ducatikat, KTM-eket, Moto Guzzikat és Triumph-okat is.

Érdekes jelenség, hogy viszonylag sokat hajlandóak fizetni a magyarok az öregebb járgányokért, miközben némi ráfizetéssel lényegesen újabb típust is megvehetnének – hívja fel a figyelmet Márkus úr, aki konkrét példát is említ.

Míg egy 2002-2003-as 600-as Honda CB Hornet, Suzuki GSF Bandit vagy Yamaha FZS Fazer átlagára 600-700 ezer forint körül alakul, addig egy hasonló teljesítményű, de 2008-2009-es évjáratú nakedért sem kellene leperkálni egymillió forintnál többet! Jelenleg egyébként éppen a napi ingázáshoz is remekül illő, egymillió alatti csupaszmotorokért bolondulnak a vevők náluk.

Természetesen nemcsak ezt a három kereskedést kérdeztük meg a piac alakulásáról és mostani időszak tapasztalatáról, hanem több budapesti és vidéki szereplőt is, azonban ők egyelőre semmilyen választ nem küldtek megkeresésünkre. Ha a „későn ébredőktől” is befutnak a levelek, ígérjük, őket is bemutatjuk a kereskedéseket körbejáró sorozatunkban.

A cikkben szereplő használtmotor-kereskedések aktuális kínálata:

Használtmotorok a Red Baronnál

Használtmotorok a Márka Motorcenternél

Akciós és használt motorkerékpárok a Yamaha Harmatinál

Continental 2019

Facebook Comments

Válasz