GumiGuru: melyik abroncs lenne a legjobb az új KTM-re?

GumiGuru: melyik abroncs lenne a legjobb az új KTM-re?

- Kategória: Gumiguru

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: KTM 790 ADV-n a gyári  Avon Trail Rider gumijaim végükhöz közelítenek. Szerettem a típust, de relatíve nehézkes beszerzése miatt gondoltam egy Conti Trail Attack 3 váltásra. Javaslod ezt, vagy maradjak a gyári szettnél?

Köszönöm szépen a tanácsot!

Üdv,

Endre

VÁLASZ

Kedves Endre! Egy ilyen adventure gépnél szerintem leginkább az a kérdés, hogy milyen módon van használva az adott motor, hisz felépítéséből adódóan mondhatni univerzális, bármire befogható transzkontinentális túráktól TET-bejárásig. Ehhez érdemes igazítani a gumi választást, mivel az adott kategóriára akár gyártónként is több fajta mintázat elérhető, amivel adott esetben – nem megfelelő gumival – nem csak szó szerint, de rossz választással átvitt értelemben is bemehetünk az erdőbe. És ott is ragadhatunk… Az Avon gumi, amivel ezek szerint eredetileg szerelték ezt a KTM-et viszonylag robusztusabb felépítés, akár könnyebb terepre és merészkedhetünk vele, viszont aszfalton biztos hogy van ennél jobb is. Nem márkára/mintázatra adok most konkrét javaslatot, leginkább a kiválasztáshoz szükséges helyes irány megadásában adnék egy kis útmutatást.

Csak a felhasználás módja dönti el, milyen gumi kell a túraendurókra

Úgy gondolom, legalábbis ez a tapasztalat hogy három nagyobb részre oszthatjuk ezeket az abroncsokat. Az első kategóriába leginkább csak azok sorolhatóak, amelyek leginkább terepen érzik jól magukat, a mintázatuk is agresszív stb. Ilyen például a Michelin Anakee Wild, Continental TKC80, Metzeler Karoo 3. Véleményem szerint ezek erőssége leginkább terepen jön ki, utcán zajosak, nem tapadnak túl jól, érzékenyek a tapadásváltozásra (pl. esős, kopott aszfalt)  és gyorsan kopnak. Nagyon rétegabroncsok ezek, igazából kevesen használják ezeket pontosan az említett okok miatt.

KTM 790 Adventure

A második kategóriába a teljesen vegyes felhasználásra szánt darabokat tenném, melyek aszfalton is kielégítő teljesítményt nyújtanak és könnyebb terepen is lehet velük boldogulni. Metzeler Karoo Street, TKC70, Michelin Anakee Adventure. Az arány ezeknél a gumiknál a 70% aszfalt 30% terep, de ez természetesen csak irányadó szám, fajtánként változik.

KTM 790 Adventure

A harmadik és egyébként legnépszerűbb kategória a szinte csak utcára tervezett modellek halmaza: itt egyértelműen a jó tapadás, hosszabb élettartam, utazási komfort és a kiváló kezelhetőség a lényeg, a terepen nyújtott teljesítmény a gyakorlatban nem is fontos és a tervezés során sem volt prioritás, mivel a tulajdonosok egyszerű túramotorként használják az endurót, és legfeljebb a parkolóban vagy egy-egy rövid földutas kitérőn lát burkolatlan talajt. Ők Pirelli Scorpion Trail II, Continental Trail Attack 3, Bridgestone A41, Dunlop Meridian gumit használnak, és rendszerint elégedettek vele – Barbi is ilyet tesztel idén vásárolt Africa Twinjén. Úgy gondolom a leírtak alapján, figyelembe véve a motorozási stílusodat könnyen az adott kategóriába tudod sorolni magad és választani egy ehhez igazán megfelelő abroncsot.

Continental 2019

Facebook Comments

Válasz