KSH: Még a gyalogosok is több balesetet okoznak a motorosoknál

KSH: Még a gyalogosok is több balesetet okoznak a motorosoknál

- Kategória: Baleset-megelőzés, Cikkek

Nem tudunk mit tenni, utolsó helyre szorultunk mi, motorosok. Legyünk büszkék rá!

Az már néhány hete kiderült, hogy jelentősen csökkent a motorosokat érintő balesetek száma 2020-ban, most azonban még érdekesebb adatokat osztott meg a KSH. Ebben járműkategóriák szerint rangsorolják a balesetet okozó közlekedőket, és bizony a motorosok eléggé lecsúsztak – ez kivételesen jó hír.

Még a gyalogosok is több balesetet okoznak a motorosoknál

A balesetet okozók rangilistáján utolsó helyre csúsztak a motorosok, azon belül is a segédmotorosok 217, a nagymotort vezetők pedig 240 személyi sérüléssel járó ütközésben voltak vétkesek.

Veszélyes motorosok? A bringások csak júniusban annyi balesetet okoztak, mint a segédmotorosok vagy a nagymotort hajtók fél év alatt… (Forrás: KSH)

Ez önmagában tán nem sokat mond, de az annál inkább, hogy nyár közepéig 30,6%-kal csökkent a nagymotorral okozott balesetek száma, és még a bringások, sőt a gyalogosok (!) is több közúti balesetet okoztak, mint mi. Amíg 240 olyan helyszínelés volt, ahol a motorvezetőt találták vétkesnek, a gyalogosoknál ez a szám 274, a bringásoknál pedig 697.

Talán az a legbeszédesebb, hogy csak júniusban pont annyi kerékpáros okozott balesetet, mint a robogósok, segédmotorosok fél év alatt.

Anélkül, hogy felesleges terhet rónánk a drótszamarak hajtóira: a számok arra utalnak, hogy ideje lenne az államilag előírt bringásképzésnek vagy legalább kötelező biztosításnak kerékpárokra is. Elvégre az évi 1200-1500 okozott baleset már nem az a mennyiség, ami szőnyeg alá söpörhető, a biztosítás hiánya miatti pereskedésről, kártérítésről nem is beszélve.

Continental 2019

Facebook Comments