Végre! Észrevettek minket!

Végre! Észrevettek minket!

- Kategória: Hírek, Kiemelt cikk, Vélemény

2010. október 21 – Talán nem véletlen, hogy pont az új kormány hitelességét legjobban próbára tevő időszakban rukkolt elő az országgyűlés a közlekedést alapjaiban segítő, logikus törvénycsomagjával. A változások legnagyobb nyertesei a motorosok, de áttételesen a többi közlekedő is jól jár vele – a siker garantált.

 

4014/2010 rendelet: motoros parkolók Budapest szívében.

Mivel a dugódíj bevezetése egyelőre fizikailag lehetetlen, így más módon próbálják csökkenteni az autók számát a belvárosban. Az eddig kihasználatlan öblökben, illetve járművek elől elzárt területeken, kb. 250 x 100 centiméter területű, u.n.: ingyenes motorparkolókat hoznak létre.

Lám, a Tisza-tónál nincs ilyen probléma, sőt ott ingyenes, kijelölt parkolóval kedveskednek a motoros vendégeknek

Nem titkolt céljuk ezzel, hogy a belvárosban csökkenjen az autók száma és a kisebb helyet igénylő, illetve alacsonyabb károsanyag-kibocsájtású motorok váltsák fel őket. A tervezetet a Levegő Munkacsoport is üdvözölte.

3855/2010 rendelet: B kategóriás jogosítvány + 10 órás gyakorlati képzés = 125 köbcentiméterig és 11 KW-ig érvényes motor jogosítvány.

Ugyan Volner János javaslatát elvetették a 125-ös segédmotorok kapcsán, de így, ezzel az átfogalmazott rendelettel már könnyedén átment a törvényhozáson az ötlet (ebben állítólag nagy szerepe volt, hogy immár a kormány oldal érdekeltségi körébe tartozó autós-motoros iskolák is részt vettek a kidolgozásban.) Január elsejétől így bárki használhat ingázásra nnyolcadliteres robogót, mellyel már biztonságosan részt vehet a forgalomban, és könnyedén tarthatja az autók tempóját. A vezetéstechnikai tréninget tartó iskolák számára egyetlen megkötés lesz: a képzés ára vizsgadíjjal sem érheti el a huszonötezer forintot (saját motor esetén.)

4081/2010 rendelet: kedvezményes vezetéstechnikai képzés minden olyan motorvezetőnek, aki 2000.január.1 után tette le az A, vagy A1 járművezetői vizsgát.

A biztosítók és az OEP támogatásával létrejött programban bárki részt vehet, aki az utóbbi tíz évben szerezte motorkerékpár jogosítványát. A motorosnak, a képzés eredeti díjának csak 20% -át (mintegy tízezer forintot) kell kifizetnie, viszont alá kell írnia egy nyilatkozatot, melyben garantálja, hogy egy ingyenes, rendőrmotorosok által tartott tréningen is legalább egy alkalommal részt vesz.

A 2000 előtt jogosítványt szerzett pilóták 50% -os díjkedvezményben részesülnek, nyilatkozat tételi kötelezettség nélkül.

5010/2010 rendelet: Újmotor-támogatás, úgynevezett  „Roncsprogram” 

Minden tíz év feletti, és 250 köbcentiméternél nagyobb motorkerékpárt vagy bármilyen autót EUROTAX ár + 500 000 forint értékben számítanak be a kereskedések, amennyiben minimum 400 köbcentiméteres, ABS-el ellátott, új motort vásárol az illető.

A kedvezményt valójában az állam biztosítja (gyakorlatilag elengedik a motor vételárából befolyó regisztrációs adót és ÁFA-t), ami valószínűleg egyébként sem jelentkezne az államkasszában, látva a szegényes motoreladásokat. Okos döntés, hiszen a fiatalok új, biztonságosabb motorokra pattanhatnak, és a rendelet munkahelyeket teremt a motoros szakmában (eladások, szervizek, kiegészítők ipara stb.) egyúttal felgyorsítja a hazai járműállomány fiatalítását. A költségvetés is jól jár a döntéssel: hiszen csak biztosításra és teljesítmény adóra befolyik öt év alatt kb. ötszázezer forint egy új sportmotorból, tehát valójában egy fillérjébe sem kerül az államnak.

Balatonring projekt, újratöltve: lemondva az eddigi, MotoGp-hez és a Dorna-hoz fűződő tervekről, a Balaton melletti centrumot magyar befektetők fogják befejezni – meglepő módon, az eredeti költségek mintegy feléből, állami támogatással.

Az egyelőre még csak keretszerződés szintjén elkészült megállapodás garantálja, hogy a pálya 2011 szeptemberében átadásra kész állapotban lesz, viszont az eredeti tervektől eltérően nem MotoGp-t fogadnak a helyszínen, hanem a spanyol utánpótlás-neveléshez hasonlóan, magyar motoros tehetségek kinevelése lesz az elsődleges cél.

Az építkezést, és a beruházás anyagi sikerét várhatóan biztosíthatja, hogy u.n.: “aszfaltjegyet” vásárolhat bármely magyar motoros, huszonötezer forint értékben, mellyel egy szezonban, összesen öt alkalommal használhatja az új aszfaltcsíkot. Külföldi vevőknek ugyanez a jegy 200 EUR értékben kerül kibocsájtásra. És ki tudja: ha népszerű lesz a pálya, akkor talán egy Superbike, vagy MotoGP…

CSÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖRRRRRRRRRRÖÖÖÖÖÖÖRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

…a fenébe! Már reggel van? Ennyi ökörséget összeálmodni… és ma még cikket kell írnom, hogy milyen pozitív változások történtek az elmúlt öt-tíz évben a hazai motoros közlekedésben.

Túl szép volt, hogy igaz legyen?

A fenti gondolatok a vacsorára elfogyasztott másfél adag csülkös pacalnak és egy idealista motoros vágyálmainak köszönhetőek – a valósággal természetesen (?) mindennemű hasonlóság csak a véletlen műve. Továbbra is a Kárpát-medence szívében élünk, ahol a máshol kipróbált, és évek óta jól működő megoldásokat – mint például a szabad buszsávhasználat vagy az ingyenes motorparkoló – csak szökőévenként egyszer szabad átvenni, nehogy túl gyorsan történjenek a dolgok.

Ahogy az ismert mondás is tartja: “Az utópiákról ne mondjunk le teljesen, hiszen azok adják az élet igazi savát-borsát, de megvalósításuktól feltétlenül tartózkodjunk…”

Continental 2019

Facebook Comments

21 Comments

  1. Beszarsz! Ezek csinálnak is valamit! Ááááá! Itt lesz valami svédcsavar, ez így túl szép,hogy igaz legyen!

  2. Na elmész Te a picsába! Újra olvastam. Azonnal feküdj vissza!!!

  3. dezsír nemzetség

    Most akkor mi van? Ezek télleg lesznek, vagy ez vmi vicc?

  4. Te aljas ……., ………….,……… hát elmész te a ………. ……….. ……… ……………. pics.ba, különben meg ………… meg a hernyótalpas ………… ………………. ……………-t.

    utállak.

  5. bejja: ájlávjutú ;

    és hogy a kérdésre is feleljek: “ez valami vicc?” – az a szörnyű, hogy igen, vicc.
    vicc az ami itt folyik, hogy öt egyszerű lépésből meg lehetne oldani a közlekedés alapvető problémáit, úgy, hogy pénzbe sem kerülne hosszú távon.

    vagy pont ez a baj vele? hogy nincs szó pénzről? najah… van ami soha nem változik.

  6. Balaton Ring ugyan már mikor lesz belőle valami 2040???? kb de arra meg itt a világ vége felmelegedés és bugyogni fog az aszfalt annyira meleg lesz igy nem is érdemes megcsinálni az lesz a kifogás XD

  7. “Van egy jó hírem”: A sávolyi pályára a motorokat ingyen lehet majd a négyes metróval szállítani!

    :-DDDDD

  8. “Nem maga vót a Fiderikuszban? Várj csak ez kandikamera volt, de beszoptam, vágjátok ki…”

  9. Nabazzzz… Komolyan el kell gondolkodnom, ez volt nagyobb átcseszés, vagy az én törött motoros képem…
    Szerintem a tiéd nagyobb disznóság volt 😀

  10. @Harlequin:

    “A kulcsot ugye elvesztettük, úgyhogy ami a szekrényedben volt az köszönöm szépen”

    Azért az a ratbike nagyon power 🙂

    A motorparkoló tényleg nem kerülne sokba, azért még nem kell összeveszni a helyekért…

  11. Bakker… a roncsprogramot majdnem átcopyztam egy levlistánkra..
    Most belegondolok, hogy egy-két haver beállit egy márkakereskedésbe és egy oroszlánrágta 15 éves 250-es 2T-s gépet csuklóból megpróbál 600-ért beszámoltatni egy 800ezres gépbe.. 🙂 A dühöngőket utána biztos hozzád irányitom!! 🙂

  12. @rash: én legalább szóltam, hogy az! 😀

  13. … és a kopasz seggem hozzáért a hideg falhoz…
    Már azt hittem tényleg lesz itt valami élhetőbb világ!
    Kutya, ez hüjje vic vót!
    -Még lyó hodj belle nem léptünk!!!

    A T.házbeli “dolgos” honatyáinknak, nemhogy fizut nem adnék, de még a hideg vizet sem érdemlik meg!

    Na, jóccakát megyek vissza aludni!

  14. hogya… de szép is lenne, hirtelen felcsillant a szemem, hogy most kell vmi patkányt venni és jóárba beszámítatni, aljas vicc volt ez , de annál szebb lenne ha tényleg, áááá hagyjuk itt sosem fog semmi se változni. Csókolom én mentem

  15. @Kutya.
    Szóltam én is, miután elértem, sőt túl is léptem a kívánt hatáson 😀

  16. Közlekedésbiztonságtechnikailag az a kamerapiszkálás érdekes volt……kesztyű nélkül motorozni?…..hmmmmmm…..te kutya!!!!

  17. @himizoli: Űűűristen, téééényleg! 615 métert tettem meg, és ez alatt egyszer sem volt rajtam kesztyű…
    Láttad volna ZX-Tomit, amikor a Pordoiról lefelé egy kézzel (!) jött végig, hogy bal kézzel tudjon fényképezni a kanyarokban 😀

  18. b..meg én is csak néztem, bár gyanús volt, hogy a kormányrendeletek száma nem ilyen:))))))))))))))))99

  19. thebear: najah, arra kínosan figyeltem, nehogy egy valós rendelkezés számát üssem be 😀
    különben is: a szakértő szem – mint maga is – azonnal kiszúrta, hogy kamu, ennyi könnyítés volt a játékban 😉

  20. Kapas David Dusan

    de szeretlek!
    főleg a támogatós rész miatt… 😀

Válasz