Utcán a vízhűtéses BMW R1250 GS!

Utcán a vízhűtéses BMW R1250 GS!

- Kategória: Cikkek

A legjobban fogyó nagymotor gyártója sem ülhet tétlenül, és tudják ezt a BMW-nél is: vízhűtéses boxerrel válaszolnak a konkurencia kihívásaira.

A hírek szerint legkésőbb 2012-ben egy új, vízhűtéses erőforrás fogja váltani a jól ismert kétvezérműtengelyes, levegő-olajos erőművet a GS-ben. A radikális változás legfőbb oka, hogy a szigorodó emissziós normák mellett, a mostaninál magasabb teljesítményt csak a folyadékhűtés alkalmazásával tudnak elérni.

A beavatkozással ráadásul nő a menetkomfort is, hiszen a vezető lábát érő termikus hatások lényegesen csökkennek az új technika alkalmazásával. Az 1250-es erőforrás teljesítménye várhatóan elmarad a HP2 csúcsmodell 133 lóerejétől, de annál lényegesen kedvezőbb előállítási költséggel fog készülni. Újdonság még a radiálisan rögzített féknyereg, és a bal oldalon elhelyezett kardánhajtás, vagyis a nagy BMW-nek nem csak a blokkja, de a hajtáslánca és a futóműve is teljesen megújul a 2012-es szezonra.

A hírek szerint elsőként a bajor túramotorok és endurók fognak bemutatkozni az 1250 LC névre keresztelt erőforrással.

Continental 2019

Facebook Comments

3 Comments

  1. Nem volt elég probléma a régi egyszerű technikával hát hamar bonyolítottak rajta a gyárban 😀 Ezerszer inkább az 1150-es boxer mint ez a ‘Holdjáró’…

  2. Ha kiadnanak egy HP3 Endurot (vagy hivjak barhogy), holnap letennem a foglalot 🙂

Válasz