2016: biztosítói rendszám a segédmotorokra

2016: biztosítói rendszám a segédmotorokra

- Kategória: Hírek

Ihász János az importőrök éves sajtótájékoztatóján elmondta, szervezetük kiemelt fontosságúnak tartja az összes, hazánkban futó 50 köbcentiméter alatti hengerűrtartalmú motorkerékpár rendszámozását, ezért a nagymotorok szabályaitól eltérő, annál lényegesen olcsóbb javaslatot tettek a témában.

 

Az eljárás nem újszerű, mivel sok helyen alkalmazzák már azt, kihasználva az elterjedt biztosítói hálózat és a hozzá kötődő ügyfélszolgálati pontok elérhetőségét. A javasolt rendszerben egy korábban nem használt, olcsó plakett szolgálna a segédmotoros-kerékpárok azonosítására, mégpedig olyan módon, hogy azt a tulajdonos a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás befizetésekor kapná meg.

robogo-teljesitmenymero-pad1
Tőlünk nyugatra már az út szélén kiszűrik a túlméretes robogókat, ezzel ellentétben itthon az egyértelműen szabálytalan járgányok tulajdonosainak is alig van félnivalója… Legalább is jelenleg, de úgy tűnik, közel a változás

Ezt a “biztosítói rendszámot” azonban nem szerelhetné fel a motorjára, hanem az arra kijelölt szervizekben és vizsgáztatóhelyeken egy ún. egyszerűsített műszaki áttekintés után kerülne a gépre. Ezzel szinte az összes jelenlegi probléma megoldódna, hiszen így kiszűrhetőek lennének a biztosítás nélkül közlekedők és a szabálytalanul használt 125-ös, 250-es motorkerékpárok. Továbbá megtörténne az itthon 5-600 ezer darabra becsült kismotorpark regisztrálása, a tulajdonosok pedig egy olcsó eljárás keretében jutnának rendszámhoz, ami nehezítené az apró gépek ellopását, illetve az ilyen lopott járgányok értékesítését.

Kapcsolódó cikkek:

Eldőlt: rendszámot kapnak a robogók

 

Continental 2019

Facebook Comments

8 Comments

  1. Orosz Pál

    Kérdés, hogy mit ért olcsó alatt a biztosító…. Teszem azt egy jó állapotu Babettára ami átmegy a műszaki áttekintésen, vajon mennyi lesz a plakett és a vizsgálat? A motor értékének a duplája? Mert, hát maga a biztosítás 6- 7000 ft. Egy Babetta meg talán… 20- 25000 ft? Ezzel megint nem a kisemberek járnak jól….

    1. Monori Ádám

      Már ne is haragudj, kedves Pál, de ez elég demagóg kifogás. Ennyi erővel én is szólhatnék a benzinkutasnak, hogy a szakadt Rometem csak tízezret ér – mit képzel, hogy egy tankolásért 2-3 rugót kér tőlem?!

      1. Orosz Pál

        Szia Ádám! Engem egyáltalán nem zavar, hogy plakettet kell… Sőt örülök neki! Már éppen itt az ideje, hogy a sok cserbenhagyó és szándékos károkozó robogósok elkaphatóak legyenek. A demegógiáról meg csak annyit, hogy a biztosítók eddig is rendesen lehúzzák az embert…. és kérdés, hogy milyen díjszabás szerint fogják megállapítani, hogy mennyibe fog kerülni a plakett….. esetleg hatósági áras lesz? Szóval elég sok a kérdés. A motor üzemanyaggal megy és nem jóindulattal és rendszámmal 😀
        Azzal maximálisan egyet értek, hogy ki kell szűrni a nagy motornak számító papíron 50-es gépeket.

        1. Nem kell kavarni minden jó ahogy most van.Év tizedekig jó akkor most mért nem jó csak rosszab lesz minden.Felesleges dolgok ezek.

          1. Enyhíteni kéne nem szigórítani bukosisak se kellne lakoterületen belül meg. 2 személy is mehetne ha 2 személyre meg van a ülés meg a lábtartó. Máshol is így van csak nálunk nem lehet semmit minden túl van szabályozva minden bonyolítva tönkre van téve.

          2. Ez most is így van van mér cimke és ellenőrzi a biztosítást és ha nincs cimke büntetnek .Jó ez így minek ezt bonyolítani. sőt enyhíteni kellene idényre köthető biztosítással. Minek fizetetik ki a biztósítók 1 évre mikor csak nyáron használunk motort.
            ENYHÍTÉS ENYHÍTÉS!!!!

          3. Egyet értek.

      2. Mekkora a tankod abba a Rometben?

Válasz