Metzeler Roadtec 01 teszt – végeztünk?

Metzeler Roadtec 01 teszt – végeztünk?

- Kategória: Teszt
0

Nos, tetszik vagy sem, elérkezett a szezon vége, ezzel együtt a záróértékelés az idei tesztgumimról, a Metzeler Roadtec 01-ről.

Az utóbbi hetekben csak kisebb, pár száz kilométeres gurulásaim voltak, beleértve a régen látott Mátrát és környékét – egy Gyöngyös-Egerszalók-Szalajka-völgy-Budapest túrával koronáztuk meg az idei, igencsak tartalmas szezont. A frissen felújított mátrai 24-esen vettük be magunkat a motorosok által kedvelt környékre, mégpedig nem éppen barangolós tempóban, de most már aligha kellett ezért a gumira figyelnem. A Metzeler, mint azt már megszokhattam, kiválóan teljesített, túraabroncs besorolását meghazudtolva a sokadik forszírozott kanyar után is rendíthetetlenül tartotta az ívet a nem éppen gyenge és utassal együtt csaknem 400 kilós össztömegű CBR alatt.

Bátran mondhatom, hogy erős szezon volt... Négy-öt országot meghódítottunk, begyűjtöttünk újabb kilencezer kilométert, de a Roadtec még mindig kitart - ismét egy igazi hosszútávfutóra akadtunk!
Bátran mondhatom, hogy erős szezon volt… Négy-öt országot meghódítottunk, begyűjtöttünk újabb kilencezer kilométert, de a Roadtec még mindig kitart – ismét egy igazi hosszútávfutóra akadtunk!

Szépen terelgettem az XX-et, egyik kanyar jött a másik után,  s a felső parkolóba érve alkalmi utasom is csak elismerően bólintott, fülig érő mosollyal nyugtázva, hogy a feszes tempó ellenére semmilyen bizonytalanságot nem érzett – a Roadtec ismét jelesre vizsgázott. Megálláskor eszembe jutott, hogy bármennyire is igyekeztem kerülni a szezon során, azért csak beleszaladt 2-3 ezer autópályán megtett kilométer a gumikba, ezért  gyorsan a motor mögé léptem, és kezemmel végigsimítottam a hátsót, hogy megnézzem: a teszt vége felé mégis mennyire hagyott nyomot rajta az autópályázás.

Közel negyvenfokos kánikulában és fagypont alatt, hófödte hegyekben is motoroztunk, de - ahogy azt egy túragumitól elvárja az ember - a Metzeler mindenhol helytállt. Igazán megérdemli a sokoldalú jelzőt
Közel negyvenfokos kánikulában és fagypont alatt, hófödte hegyekben is motoroztunk, de – ahogy azt egy túragumitól elvárja az ember – a Metzeler mindenhol helytállt. Igazán megérdemli a sokoldalú jelzőt!

Rendben, egy egészen minimális él érződik, de ez szemmel szinte láthatatlan, vagyis a Roadtec nagy terhelés mellett sem hajlamos a „kockásodásra”, ami újabb erős érv a főként túrázóknak kínált abroncs mellett.

Az abroncs hazai forgalmazója az R17.hu

Bevallom, nem tudtam zavarba hozni

Talán emlékeztek, hajtottam már esőben, sőt az osztrák hegyekben még hóban is a Roadtec 01-et, mégsem jut eszembe olyan pillanat, amikor azt éreztem volna, a tartóssága miatt valamilyen kompromisszumra kényszerülnék. Kezessége is jeles osztályzatot érdemel, a viszonylag hegyes profiljának köszönhetően nagyon könnyedén dönthető a Honda az egyik ívről a másikra, és ez a profil alig laposodott el a teszt végére, vagyis most, kereken kilencezer kilométer után is megmaradt ez a remek tulajdonsága. Mint említettem a teszt elején, a hideg reggeleken kell némi idő, míg valóban bemelegszik, és bátran munkára fogható nagyobb tempóval is az abroncs, de ez ilyen tartósság mellett aligha róható fel hibaként.

Egy ekkora vason ilyen tempónál 12 ezer kilométer? Ez garancia rá, hogy egy középméretű túrasportgépen simán elfut 15-20 ezret
Egy ekkora vason, ilyen tempónál 12 ezer kilométer? Ez garancia rá, hogy a Roastec 01 egy középméretű túrasportgépen simán elfut 15-20 ezret, vagyis elegendő 2-3 szezononként abroncsot cserélned

A hosszas kutató- és fejlesztőmunka eredményeként idén megjelent Metzeler Roadtec 01 kopása a prémiumkategórián belül is kiemelkedően csekély, amit a fényképek, és a friss adatok is alátámasztanak. Ha ehhez hozzászámoljuk, hogy egy ilyen erős és nehéz motoron, kimondottan sportos körülmények között sikerült ezt a remek eredményt elérni, akkor gyorsan kiderül, hogy egy 600-as vagy 750-es gépen akár 2-3 szezont is simán elfut a Roadtec párosa.

Az egy kilométerre eső kanyarok száma: összeszámolhatatlan... Alsó-Ausztria még mindig igazi motorosparadicsom, ahol közel ezer kilométeren át teszteltük a Roadtec-et
Az egy kilométerre eső kanyarok száma: összeszámolhatatlan… Alsó-Ausztria még mindig igazi motorosparadicsom, ahol idén közel ezer kilométeren át teszteltük a Roadtec-et

Kilencezer kilométer alatt a hátsó gumi az eredeti, 6,7 milliméteres mintamélységéből 2,75 milliméterre fogyott, míg elöl 4,8-ról 3,35-re módosult. Gyors szorzással kiderül: az elméleti hatótáv – a törvényes, 1,6 millis határig – 11 600 – 12 000 kilométer körül lesz, ismétlem, egy kimondottan nagy, erős és nem éppen kíméletesen használt gépen. Remek eredmény, le a kalappal a Metzeler mérnökei előtt!