Kismotor, nagy kaland – 1. rész.

Kismotor, nagy kaland – 1. rész.

- Kategória: Események, Kiemelt cikk, Túra

A történet kezdete a feledés homályába vész, az viszont biztos, hogy 2016 elején nagyon be voltam indulva egy 650-es endúrora, de valahogy  olyan nyögve nyelve  ment az egész. Nem akart összejönni sehogyan sem, pedig már ki is néztem magamnak egyet. Ez intő jel lenne, hogy inkább motorozzam el azt a pénzt?

 

Az utóbbi években  elkezdtem a világmindenség rezdüléseire figyelni, és azóta, ha valami tervem folyamatosan akadályokba ütközik, inkább lemondok róla. Aminek meg kell történnie, az úgy is megtörténik, és aminek  meg nem kéne megtörténnie, annál vannak figyelmeztető jelek, csak  észre kell őket venni. Így voltam az idei motorvásárlással is.

Jól döntöttem

Ha megvettem volna a 650-est, most nem lenne miről írnom, és lemaradtam volna egy páratlan kalandról. Szóval maradt egy kis pénzem, és arra gondoltam, hogy ha más nincs, akkor az amúgy is felújítás alatt álló Yamaha YBR125-ös melós motorommal fogok nyáron csavarogni. A motort be is adtam ahhoz a szerelőhöz, aki már az előző generált is lelkiismeretesen elvégezte rajta. Volt néhány később felmerülő, apró, bosszantó probléma, de bíztam benne, hogy nem egy végeláthatatlan meghibásodási folyamat vette kezdetét, csak egy-két elszigetelt esetről lesz szó. Hála Istennek tényleg megszakadt a pechsorozat, és elkezdhettem a motort is felszerelni, illetve az útvonalat tervezni.

Hű csatalovam indulás előtt

Egy szép, új géppel az a bajom, hogy nincs szívem buherálni. Arra nem hegesztenék fel „házibarkács” cuccokat, pedig a felszereltségük igencsak hiányos, még a kifejezetten túrázásra szánt példányoké is. Nos, az én kis csacsim sem nem új, sem nem drága, és nem is kifejezetten szép, ezért nyugodt lelkiismerettel vágtam bele a felspécizésének. Könyvespolctartóból oldaldoboztartó, PVC-csőből ital- és fotóállványtartó, vizeskannából oldaldoboz készült. A hátsó dobozt egy MZ oldalcsomagtartó és egy Pannónia középsztender egybekelése tartja azóta is.

Az én kis csacsim sem nem szép, sem nem drága.

Közben szponzorokat kerestem , és találtam is, ami egyrészt anyagilag hasznos, másrészt komoly sikerélményként éltem meg, és sokat dobott az önbecsülésemen. Az útiterv is elkészült, aminek a végpontja eredetileg a spanyolországi El Chorróban található El Camino del Rey lett volna, amit már évek óta rendszeresen nézegettem a neten, de elsőszülött fiam bejelentette, hogy júliusban már nagypapa leszek, és az unokám Leuven városában fog megszületni. Emiatt az útvonal végét megváltoztattam Leuvenre, így az utam Dél-Spanyolországból szinte egyenesen Belgium felé mutatott. Előtte viszont még rengeteg látnivaló várt rám.

Igen, az egy vizeskanna, és PVC-csőből készült az italtartóm. A lényeg, hogy működik

A tervezés lépései

Komoly, sok estét felölelő böngészés folyt. Utak, látnivalók, érdekességek, szabályok, figyelmeztetések és ki tudja még mennyi információt gyúrtam össze kerek egésszé. A képanyagok felvétele, mentése és tárolása egy külön fejezetet is kitenne, de most csak annyit, hogy egy ütés- és cseppálló tabletet is vittem magammal, amire a zűrösebb szakaszok térképét külön elmentettem. Egy jegyzetfüzetbe felírtam a fontosabb állomásokat, és melléjük, hogy hányadik napon szeretnék odaérni. Két megelőző, ellenőrzőtúrát is csináltam. Az elsőt még májusban a Nemzetközi Honda Transalp találkozó keretein belül, a másodikat pedig már az indulás előtt nem sokkal, a kismotoros csapattal. Mindkét túra rendkívül hasznos, és szórakoztató volt.

Minden megvan – indulhat a kaland!

Ilyen előzmények után 2016. július 22-én felpakoltam a csacsit. Pótalkatrész, tisztasági csomag, váltócipő, szandál, ruhák, kaja, gázfőző, serpenyő, GPS, kamerák, töltők, sátor, hálózsák és matrac kaptak helyet a motoron. A Nitrisk alkuszcég az anyagi támogatáson túl egy fullos biztosítást is adott, amire reméltem, hogy nem lesz szükségem, de azért megnyugtatott, hogy van. Felkészülve vártam a másnapi indulást, amivel elkezdődhetett az egész Európát átszelő utazás.

A folytatásban elmesélem, hogyan zajlott az első néhány nap a Dolomitok legszebb szerpentinjein – mondhatom, akadt élmény bőven. Tartsatok velem!

Continental 2019

2 Comments

  1. talaber011

    Várjuk a folytatást 🙂

  2. Íme, itt az összes rész egyben:

    https://hegylakok.hu/?s=kismotor+nagy+kaland

Válasz