Michelin Anakee Wild teszt – utolsó rész

Michelin Anakee Wild teszt – utolsó rész

- Kategória: Kiemelt cikk, Teszt
0

Újabb egész szezont felölelő gumitesztet zárunk le, ezúttal Balázs mond ítéletet a Michelin Anakee Wildról.

Elnézést, hogy előre lelövöm a poént, de muszáj már az elején megdicsérnem az Anakee-t: bár a teszt vége felé egyre kisebbek voltak a barázdák, ez szinte semmilyen hatással nem volt a viselkedésére, a motor irányíthatóságára. Jöhetett egyszerű aszfalt a hétköznapi munkába járások során, esetleg laza hétvégi terepezés, ugyanúgy viselkedett, mint ősszel, amikor még vaskos mintázattal vonult téli pihenőjére.

Michelin Anakee Wild
Még bírta volna, de kérdés, hogy mennyit, ezért a hosszú túra előtt lecseréltem az Anakee-t. Akárhogy is, a megtett 8177 kilométer, és a most mérhető 4,21-4,98 mm-es mintamélység önmagáért beszél, vagyis egy ekkora motoron bőven tízezer kilométer feletti futással számolhatsz

Michelin Anakee Wild, az utas kedvence…

Beigazolódott a mérnökök állítása, ez durva mintázata ellenére tényleg egy mindenféle talajtípuson univerzálisan használható köpeny, leszámítva persze a fényes, vizes aszfaltot, ahol – felépítéséből fakadóan – nem veheti fel a versenyt a hagyományos túraabroncsokkal.

Az abroncs hazai forgalmazója az R17.hu

Persze itt se azonnal megszűnő tapadásra gondoljatok, kiszámíthatóan, uralhatóan, de észrevehetően hamarabb éri el a határait, mint a korábbi gumijaim, melyek viszont terepen nem brillíroztak így. Különben is, ha ráérzel baromi jó móka, hogy gázadásra driftelve gyorsulhatsz – ez olyannyira vicces volt, hogy bár jobbára aszfalton használom a gépet, de biztos vagyok benne, hogy lesz még a GS-emen ilyen abroncs. Nem mellesleg állandó utasom rámpirított a teszt írása közben:

Ki ne felejtsd, hogy az utóbbi évek sok-sok különböző gumija közül ez volt messze a legkényelmesebb – nekem igencsak bejött!

Michelin Anakee Wild
Akárhogy nyüstöltem, aszfalton és terepen sem okozott csalódást – az egyre kopó abroncs így használtan, 8-9 ezer kilométer után is jelesre vizsgázott

Hát ennyi volt, most megválok az Anakeetől, no nem azért, mert elkopott – elöl és hátul egyaránt 4,21-4,98 között mozog a tolómérő. A csere oka, hogy egy hosszabb, legalább kétezer kilométert felölelő túrára indulok, és nem szeretném, ha az autópályákat is érintő, sok szerpentinnel tarkított kör végén számolgatnom kellene, hogy mennyire van a kopásjelző, belefér-e még egy-egy hosszabb kitérő. Most viszont, hogy lekerült, jöhet az újabb kihívás: hamarosan ismét egyéves tesztbe kezdünk a GS-sel – tartsatok velem, ezúttal is egy érdekes abroncsot faggatok majd!